Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی استاندار کرمان با بیان اینکه امروز جوانان ما اسیر دنیای مجازی هستند و باید تلاش کنیم تا آنها را با کتاب بیشتر آشنا کنیم گفت: آمار ارائه شده و رشد سرانه مطالعه و تعداد کتابخوان‌های کرمان امیدبخش است. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۳ استانها کرمان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، محمدصادق بصیری صبح امروز در آئین تجلیل و تکریم خادمان کتاب، کتابداران و فعالان کتابخانه‌های عمومی استان کرمان که با حضور میرعبدالهی مدیرکل منابع نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در تالار برق کرمان برگزار شد با بیان اینکه کار در جمهوری اسلامی در هر جایگاهی مقدس است اظهار داشت: کار با کتاب و کتابخوان‌ها کار ارزشمندی است و کار در این نهاد از جمله ارزشمندترین خدمت‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خداوند هم در قرآن به کتاب و نوشتن قسم یاد کرده و در نخستین سوره‌ای که به پیامبر بزرگوار اسلام(ص) نازل شد فرمان به خواندن داده شده است گفت: ارزش کاغذ به نوشته است و ارزش نوشته به آن است که خواندنی باشد و گرنه هر مطلب و کتابی شایسته خواندن نیست.

عبور پاییزه کتاب از مرز فروش 30 میلیارد ریال کتابطرح «کتاب‌ فروشی‌های محله» دوباره قوت بگیردمصطفی رحماندوست دبیر جایزه کتاب ماه و سال کانون شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان با اشاره به دلایل نامگذاری قرآن بیان کرد: شاید مهمترین، ممکن‌ترین و بهترین راه رسیدن به خدا، خواندن آیات و روایات است.  

وی با بیان اینکه با خواندن قرآن به یک نگاه جامع‌نگر می‌رسیم و دید سیستمی پیدا می‌کنیم افزود: اما برای اینکه قرآن را بهتر بفهمیم مجبوریم که به تفاسیر قرآن مراجعه کنیم.

بصیری با اشاره به اینکه کتاب قندیل ذهن آدمی است که می‌توند انسان را از این جهان کنده و به دنیایی فراتر ببرد گفت: کتابی که در خود رنگ و بویی دارد می‌تواند انسان را به خدا برساند.

وی با بیان اینکه امروز جوانان ما اسیر دنیای مجازی هستند و باید تلاش کنیم تا آنها را با کتاب بیشتر آشنا کنیم افزود: آمار ارائه شده و رشد سرانه مطالعه و تعداد کتابخوان‌های کرمان امیدبخش است.

انتهای پیام/512/ش

R7860/P/S6,67/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۰۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

کد خبر 6086762

دیگر خبرها

  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • ۱۵۰۰ تخت بیمارستانی به سرانه درمانی البرز افزوده می شود
  • ماموستا رستمی: فضای کتابخوانی در استان کردستان تقویت شود
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • از روز جهانی کتاب و حق مولف تا نقش کتاب در سبد خانواده‌ها
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • خراسان رضوی میزبان بزرگترین رویداد قرآنی است
  • حرف آخر ، بهترین انتخاب برای موفقیت در کنکور 1403
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است