Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-25@19:47:51 GMT

بسیج نیروها برای جنگل کاری مشارکتی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۴۰۶۸

بسیج نیروها برای جنگل کاری مشارکتی

مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هر مزگان در جلسه شورای اداری اداره کل منابع طبیعی و ابخیزداری با اشاره به اجرای طرح جنگل کاری مشارکتی گفت: در تاریخ 15اذرماه جنگل گاری مشارکتی در سطح وسیعی از استان آغاز و تا هفته منابع طبیعی ادامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان ؛ امید ذاکری دراین نشست که با حضور جنگلداران شهرستانها و روسای ادارات ستادی برگزار شد افزود: در حوزه حفاظت فنی و کاداستر اداره کل پیشرفت خیلی خوبی داشته که انتظار داریم کاداستر اراضی ساحلی و مکران هم با سرعت قابل توجهی پیش برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: انتظاراست تمامی پروژه های بیومکانیکی تا پایان آبان ماه و مکانیکی ها تا پایان آذرماه به اتمام برسد تا فرصت کافی جهت ابگیری سازه های ابخیزداری باشد.

 مدیرکل منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان تاکید کرد: طرح " هر ابادی ، یک همیار" طرح بسیار خوبی است وباید بند ب ماده 29 با حضور گسترده تعاونی ها و تشکل های مردم نهاد در روستاها وشهرستانها اجرایی شده و مردم پای کار باشند .

رییس شورای اداری منابع طبیعی و ابخیزداری هرمزگان بیان داشت : جنگلداران نسبت به تعارضات و گزارشات رسیده تصرفات دقت نظر لازم را اعمال کرده تا خدایی ناکرده حقی از مردم ضایع نشود و اراضی ملی نیز حفظ و صیانت بشود.

 ذاکری تصریح کرد: لازم است که در شرایط فعلی که کشور تحت تحریمهای ظالمانه قرار دارد تمامی همکاران نسبت به حفظ و صیانت از اموال و دستگاهها و ماشین آلات دقت لازم را اعمال نمایند

 

بیشتر بخوانید: افتتاح 34 پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت تجهیز کتابخانه تخصصی منابع طبیعی با 300 عنوان کتاب جدید

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جنگل شورای اداری منابع طبیعی منابع طبیعی و آبخیزداری هرمزگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۰۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ رییس مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان مرکزی گفت: این طرح‌ها در زمینه‌های مختلف کشاورزی، منابع طبیعی، گیاهان دارویی، مرتع داری و بیابان، زراعت و باغبانی، فنی و مهندسی، گیاه پزشکی، آفات و بیماری‌های گیاهان، اقتصادی و اجتماعی است.
گودرزی افزود: افزایش بهره وری و راندمان در نهاده‌های بخش کشاورزی، افزایش نفوذ دانش در بخش کشاورزی و انتقال این دستاورد‌ها به بهره برداران را از اهداف و مولفه‌های اصلی این مرکز دانست که از طریق دستورالعمل و مقاله‌های تروریجی و روز مزرعه انتقال می‌یابد.
او حضور محققان در مزرعه و حضور در مراکز خدمات کشاورزی و آموزش بهره برداران را از برنامه‌های مرکز تحقیقات کشاورزی عنوان کرد و گفت: سال گذشته ۳۰ هزار نفر روز آموزش‌های مهارتی بخش کشاورزی را فرا گرفتند و در این راستا رتبه سوم کشور را کسب کردیم.
مرکز تحقیقات، آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با پنج ایستگاه تحقیقاتی، ۹ آزمایشگاه تخصصی، دو پردیس تحقیقاتی و کشاورزی، هفت مجموعه بزرگ شامل (انار، لوبیا، گل محمدی، گیاهان دارویی، آویشن، صنوبر و پسته) و ۳۴ پژوهشگر بستر لازم را برای انجام طرح‌های تحقیقاتی فراهم کرده است.

دیگر خبرها

  • حفاظت از انفال مهمترین رسالت هر جنگلبان است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی
  • تعیین تکلیف اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • مشاهده ۴ رأس مرال در ارتفاعات جنگلی لنگرود + فیلم
  • عملیات آبرسانی به هفت شهر و ۱۳۶ روستای هرمزگان
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • پاکسازی ۲ هکتار از زمین‌های محور قصرشیرین به خسروی
  • ۹۰ طرح تحقیقات کشاورزی در دست اجرا
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه