Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصاد آنلاین  به نقل از سنا؛ سازمان بورس و اوراق بهادار امروز طی اطلاعیه ای از «ممنوعیت هر گونه فعالیت رتبه‌بندی توسط اشخاص، بدون اخذ مجوز از این سازمان» به اشخاصی که به هر نحو در حال انجام فعالیت رتبه بندی هستند یا قصد انجام فعالیت رتبه بندی را دارند، خبر داد. در این اطلاعیه به شماره  که توسط محمدرضا (معتمد مدیریت نظارت بر نهادهای مالی) و محمدعلی شیری زاده (مدیریت امور حقوقی و انتظامی) از سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده، آمده است:

بدینوسیله به اطلاع می رساند؛ به استناد بند ۲۱ ماده ۱ قانون بازار اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران «مؤسسات رتبه بندی» از مصادیق نهادهای مالی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین به استناد مفاد ماده ۲۸ همان قانون، تاسیس بورس ها، بازارهای خارج از بورس و نهادهای مالی منوط به ثبت نزد سازمان است و فعالیت آنها تحت نظارت سازمان بورس و اوراق بهادار انجام می شود.

بنابراین انجام هر گونه فعالیت رتبه بندی اعتباری (Credit Rating) شامل اظهار نظر راجع به احتمال ایفای به موقع تعهدات شخص حقوقی یا احتمال ایفای به موقع تعهدات ناشی از انتشار اوراق بهادار یا احتمال ایفای به موقع تعهدات ناشی از انتشار اوراق بهادار و یا احتمال ایفای تعهد مالی خاص دیگر در موعد مقرر که از طریق بررسی نظام مند توانایی ها و تمایل متعهد یا متعهدین به ایفای تعهدات صورت می گیرد و منجر به اختصاص رتبه اعتباری معین و از پیش تعریف شده می گردد؛ توسط هر شخص یا نهاد یا ارگان بدون دریافت مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار ممنوع می باشد و انجام فعالیت بدون مجوز قانونی مشمول بند یک ماده ۴۹ قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: نهادهای مالی اطلاعیه سازمان بورس اوراق بهادار تهران رتبه بندی انتشار اوراق بهادار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا

براساس آنچه که سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) از کارنامه‌ی روش نوین تامین نقدینگی این سازمان در سال ۱۴۰۲ ارائه کرده، ارزش معاملات گواهی سپرده شمش طلا واحد‌های زیرمجموعه ایمیدرو طی سال گذشته در بورس کالا، از ۱۴۷ هزار میلیارد ریال (١۴ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان) عبور کرده است.

به گزارش ایسنا، گواهی سپرده شمش طلا، روشی نوین در جذب نقدینگی و منابع مالی در حوزه تولید و توسعه معدن و صنایع معدنی است که توسط سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) ابداع و با همکاری بورس کالا و یکی از بانک‌های کشور (به عنوان خزانه‌دار)، از اسفند ماه سال ۱۴۰۱ اجرایی شده است.

معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا

طبق آمار شده توسط ایمیدرو از عملکرد سال ١۴٠٢، در مجموع سالی که گذشت بالغ بر ۴۲ میلیون و ۱۰۴هزار گواهی سپرده شمش طلا به ارزش بیش از ۱۴۷هزار و ۲۸۷ میلیارد ریال (بالغ بر ١۴ هزار و ٧٠٠ میلیارد تومان) معامله شد که برابر با ۴۲۱۰ کیلوگرم شمش فلز زرد رنگ بوده است.

طبق آمار، کل "شمش عرضه شده" ایمیدرو (مربوط به واحد‌های طلای موته و زرشوران) ١٨٢۵ کیلوگرم بوده در حالی که "معاملات انجام شده" بر روی اوراق گواهی سپرده، با رشد بیش از دو برابری به ۴٢١٠ کیلوگرم رسیده است.

دیگر خبرها

  • ممنوعیت برداشت فرآورده‌های جنگلی و مرتعی بدون اخذ مجوز در دماوند
  • رد ۱۶۰۰ درخواست مجوز صیادی بدون اعلام دلیل
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد
  • تسری امتیازات قانون نظام رتبه‌بندی معلمان به آموزشیاران و راهنمایان تعلیماتی سازمان نهضت سوادآموزی
  •  پیش‌بینی بورس فردا ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • پیش‌بینی بورس فردا سه شنبه ۴ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • معامله ۴۲۱۰ کیلوگرم اوراق شمش طلا در بورس کالا