Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@04:06:53 GMT

کرایه اتوبوس‌ و تاکسی در بیرجند گران نمی‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۴۳۱۰

کرایه اتوبوس‌ و تاکسی در بیرجند گران نمی‌شود

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: هیچکدام از ناوگان حمل و نقل درون شهری حق افزایش نرخ کرایه به بهانه گران شدن قیمت بنزین را ندارد. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، یدالله غلام‌پور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هرگونه افزایش نرخ کرایه باید رسماً از طریق وزارت کشور ابلاغ شود و شورای اسلامی شهر نیز مصوبه‌ای در این زمینه داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: هنوز ابلاغی از سهمیه بنزین یارانه‌ای برای سرویس مدارس و آژانس‌ها نداشته‌ایم اما پیگیر تخصیص این سهمیه هستیم.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند با بیان اینکه در حال حاضر آژانس‌ها، سرویس مدارس و تاکسی‌های درون شهری حق مطالبه کرایه اضافه از مسافران را ندارند تصریح کرد: مسافران در صورت مشاهده تخلف افزایش خودسرانه قیمت، با شماره 32338034 تماس بگیرند تا برخورد قانونی انجام شود.

نرخ کرایه اتوبوس‌های شهر قم هیچ تغییری نمی‌کندنرخ کرایه اتوبوس‌های زنجان تا مرز خسروی تعیین شدنرخ جدید کرایه اتوبوس‌های پایتخت اعلام شد

وی با تاکید بر اینکه تمام ناوگان حمل و نقل درون شهری موظف به نصب نرخ‌نامه مقابل دید مسافر هستند اظهار داشت: بر اساس مصوبه‌ای که ابتدای امسال اعلام شده نرخ تاکسی دربستی بی‌سیم ورودی 2 هزار و 500 تومان و به ازای هر کیلومتر 300 تومان است.

غلام پور ادامه داد: این نرخ در آژانس‌ها 2 هزار و 250 تومان ورودی و هر کیلومتر 300 تومان اعلام شده و ورودی تاکسی‌های شهری نیز تا مسافت 2 کیلومتر یک هزار تومان بوده و برای هر 100 متر 10 تومان است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای برای تاکسی‌های بنزینی ماهانه 400 لیتر با نرخ یک هزار و 500 تومان و تاکسی‌های دوگانه 200 لیتر اعلام شد که با پیگیری‌های انجام شده سهمیه دوگانه به 250 لیتر افزایش یافته است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند تاکید کرد: سرویس مدارس نیز در صورتی می‌توانند از سهمیه بنزین یارانه‌ای استفاده کنند که در سامانه سپند ثبت نام کرده و پروانه فعالیت داشته باشند.

غلام‌پور با بیان اینکه در حال حاضر 40 تا 50 درصد ظرفیت ناوگان اتوبوسرانی بیرجند فاقد مسافر است گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تقاضای سفر با حمل و نقل عمومی در شهر افزایش یابد تعدادی اتوبوس آماده است که در صورت نیاز وارد خطوط شوند.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: ناوگان حمل و نقل درون شهری بیرجند 90 دستگاه اتوبوس، 70 دستگاه تاکسی و 2 هزار خودروی آژانس دارد. 

انتهای پیام/ 256/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، شادی مالکی در مورد گلایه برخی شهروندان نسبت به افزایش بیش از ۴۵ درصدی نرخ کرایه در برخی خطوط تاکسیرانی گفت: براساس مصوبه شورای شهر تهران این اجازه داده شده است که به صورت میانگین تا ۴۵ درصد نسبت به افزایش نرخ کرایه در سال جدید اقدام شود.

وی با بیان اینکه در برخی از خطوط به دلیل متناسب سازی نرخ کرایه و ماندگاری راننده در خط افزایش یافت گفت: از ۶ خط تاکسی که در قالب ۵۹ پایانه تاکسی فعالیت می کنند، صرفا در کمتر از ۵ درصد، نرخ کرایه از ۴۵ درصد بیشتر بوده و حتی در بسیاری از خطوط کمتر از ۴۵ درصد رشد نرخ کرایه را داشتیم که دقت داشته باشید که خطوط تاکسی نیاز به تغییرمهندسی و حتی تغییر مد دارند.

مالکی ادامه داد: طراحی سامانه جامع برخط در سازمان تاکسیرانی در حال طراحی است و کلیه رانندگان تاکسی می توانندنسبت به ارائه خدمات اقدام کنندو نظارت هوشمندی نیز بر آنها می شود که به زودی این مهم در سطح شهر محقق می شود.

وی در مورد وضعیت بیمه رانندگان تاکسی با بیان اینکه تاکسی ها سهم ۱۸ درصدی در چرخه حمل ونقل عمومی تهران دارند بگونه ای که روزانه حدود۳ و نیم میلیون مسافر جابجا می کنند گفت: سال گذشته ۲۲ هزار راننده تاکسی تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفتند و حتی در سازمان تمام رانندگان بالای ۷۰ سال سن نیز به ثبت نام شدند چراکه تصورمان بر این بود که ممکن است این افراد به روند ثبت نام و نحوه ثبت نام مطلع نشوند و خودمان راسا آنها را بیمه تکمیلی کردیم.

مالکی ادامه داد: ۱۰ هزار راننده تاکسی در شهر تهران فعال هستند که این رانندگان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی نیستند و ما به صورت جدی در مورد بیمه تامین اجتماعی این رانندگان پیگیر هستیم و امیدواریم از ظرفیت های دولت بهره ببریم تا این مهم محقق شود.

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۵ درصدی کرایه تاکسی در پارس آباد
  • افزایش کرایه‌ها بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • تخلف در افزایش کرایه‌ برخی تاکسی‌ ها در پایتخت
  • 10هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • افزایش کرایه‌های تاکسی بیش از ۴۵ درصد تخلف است
  • افزایش محدوده خدمات رسانی ناوگان اتوبوسرانی شهرداری بیرجند
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • نرخ کرایه تاکسی در شیراز تعیین شد
  • افزایش غیرقانونی کرایه تاکسی