Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد حشمتی رئیس کل دادگستری استان تهران در دومین نشست شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی، منابع طبیعی و حقوق عامه ضمن تقدیر از زحمات اعضای شورا در بخش‌های مختلف علی‌رغم کاستی‌های موجود در عرصه منابع مالی و انسانی، اظهار کرد: بدون تردید ما در جهت حفظ اراضی ملی و دولتی و نیز منابع طبیعی بسیار جدی هستیم و با حساسیت خاصی آن را دنبال می‌کنیم و لازم است کلیه نهاد‌های قانونی ذی‌ربط با عمل کردن به مسئولیت‌های خطیر خود در محدوده وظایف محوله، با قاطعیت برای تحقق این هدف مقدس تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسلما تخریب بنا و قلع و قمع مستحدثات غیر قانونی آثار روانی سوء در بین آحاد جامعه داشته و خسارات زیادی را در بر دارد و اگر چنانچه مراجع ذیصلاح هر یک برابر وظایف قانونی خود برای پیشگیری از احداث بنا‌های غیرمجاز و تعدی و تجاوز به اراضی ملی و دولتی توسط متجاوزان، اقدامات لازم را معمول دارند، مطمئنا دیگر شاهد چنین تصرفات غیرقانونی نخواهیم بود، البته تلاش جدی برای کوتاه کردن دست غاصبین از اراضی ملی و برگرداندن آن به بیت المال، جایگاه خاص خود را خواهد داشت.

وی افزود: حریم شهر تهران از اهمیت خاصی برخوردار است، لذا باید با واگذاری اراضی حریم به افراد حقیقی و حقوقی به شدت برخورد شود، در غیر این صورت مقوله حاشیه نشینی همراه با آسیب‌های مربوط به آن رفته رفته توسعه می‌یابد و این موضوع حتما به مقامات و مدیران قضایی در سطح استان ابلاغ خواهد شد تا در چارچوب مقررات قانونی به حفظ و حراست اراضی حریم همت کنند و شهرداران نیز لازم است به مسئولیت خطیر خود در این زمینه واقف بوده و با بهره گیری از کاداستر جلوی بسیاری از تصرفات غاصبانه اراضی ملی و حریم را بگیرند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به مساله آلودگی آب شرب تهران، اظهار کرد: این موضوع فوق‌العاده مهم و حیاتی است و حتی در برخی از موارد جرم به شمار می‌رود، لذا چنانچه مسئولان مربوطه برای رفع این معضل بزرگ و حساس، اقدام لازم را معمول ندارند، حتما اعلام جرم خواهد شد، چرا که اسناد بالادستی نیز بر اهمیت مراتب فوق تاکید دارد.

حشمتی در ادامه خاطرنشان کرد: با کمال تأسف با ساخت و ساز‌های غیرقانونی در سطح استان و به ویژه تهران مواجه هستیم و ضرورت دارد همه ارگان‌های ذی‌ربط با دقت و جدیت کامل وارد صحنه شده و بدوا مبادرت پیشگیرانه کنند و در صورت ایجاد بنا پس از انجام تشریفات قانونی با قاطعیت تمام به تخریب و قلع و قمع آن بپردازند.

وی تأکید کرد: تلاش می‌کنیم شعبه ویژه‌ای برای این امر مهم در کلیه مراحل دادرسی اعم از دادسرا، دادگاه بدوی و تجدید نظر در نظر بگیریم.

رئیس کل دادگستری استان تهران در پایان سخنان خود اظهار کرد: واگذاری برخی از اراضی برای موضوعات مختلف فرهنگی، اجتماعی و... آن هم به ثمن بخس معضل دیگری است که می‌طلبد برای حفظ ثروت ملی، موازین قانونی همچون انجام مزایده و سایر تشریفات اداری در مسیر واگذاری‌ها به دقت مراعات شود و در ادامه نیز در راستای استفاده بهینه از این اراضی، نظارت مستمر و پیوسته اعمال شود.

در ادامه جلسه مطابق با دستور کار تنظیمی، مصوبات نشست قبل به دقت پیگیری و گزارشات مستند تعدادی از اعضای شورا استماع شد و پس از طرح مباحث کارشناسی لازم، حسب مورد تصمیماتی نیز اتخاذ شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ساخت و ساز غیرمجاز دادگستری استان تهران اراضی ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران

عطاالله زمانی با تشریح جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستاها، گفت: هزینه ساخت هر متر مسکن روستایی در سال قبل ۹ میلیون تومان بود.

به گزارش تسنیم، وی با یادآوری این‌که بر اساس توافقنامه با وزارت راه و شهرسازی تا پایان دولت سیزدهم باید ۱۰ هزار قطعه زمین در استان تهران برای نهضت ملی مسکن واگذار شود، اظهار کرد: با توجه به اینکه ارزش زمین در تهران به‌شدت بالاست یک قطعه زمین به چند خانوار واگذار خواهد شد.

وی با بیان اینکه متولی ساخت نهضت ملی مسکن در شهر‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن است، افزود: تاکنون برای نهضت ملی مسکن استان تهران (شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت) ۱۹۳ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۷۴۰۰ متقاضی (۳.۸ درصد) تایید شده‌اند. در این راستا ساخت ۲۸۰۶ واحد در دماوند، نسیم‌شهر، اسلامشهر و ... آغاز شده که با احتساب پروژه‌های نیمه تمام در مجموع ساخت ۵۷۲۸ واحد در دستور قرار کار قرار دارد.

زمانی همچنین با اشاره قیمت تمام شده ساخت مسکن روستایی استان تهران گفت: سال گذشته متوسط قیمت این واحد‌ها ۹ میلیون تومان بود که امسال درصد تورم به آن اضافه می‌شود که عمدتاً متراژ این واحد‌ها ۸۰ متر است.

دیگر خبرها

  • لیست جدید ابربدهکاران حقوقی و حقیقی بانکی اعلام شد
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • جزئیات واگذاری زمین نهضت ملی مسکن در روستا‌های تهران
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی 
  • برخورد قاطع با پیمانکاران متخلف همکار با عوامل زباله گردی
  • برخورد با پیمانکاران متخلف و عوامل غیرقانونی زباله‌گردی
  • اتمام رفع تداخلات اراضی کشاورزی در شهریور امسال
  • واگذاری یا خرید و فروش امتیاز نهضت ملی مسکن غیرقانونی است
  • هشدار درباره برگزاری اردو‌های تیم های تهرانی و فعالیت مدیربرنامه‌ها