Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@13:53:17 GMT

افروغ: باید اعتراض‌های مدنی مردم را شنید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۴۷۳۴

استاد دانشگاه و جامعه‌شناس معتقد است، باید اعتراض‌های مدنی و قانونی مردم را شنید و به حقوق شهروندی و انسانی آحاد جامعه احترام گذاشت.

عماد افروغ روز چهارشنبه در گفت: وگو با ایرنا افزود: اعتراض‌های مدنی در جامعه در یک شرایط خاص صورت می‌پذیرد.

وی ادامه داد: اگر شرایط به منظور بروز اعتراض‌های مدنی فراهم نباشد، جامعه به اعتراض غیرمدنی (غیرحقوقی) رو می‌آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولتمردان باید معرف قدرت اجتماعی باشند و اگر با خواست و نیاز‌های جامعه حرکت نکنند و اعتراض‌های اجتماعی را به رسمیت نشناسند، بی تردید اعتراض‌های غیرمدنی در کشور بروز می‌کند و این امر از منظر حیات اجتماعی یک واقعیت جامعه شناختی است.

افروغ ادامه داد: بیان نقطه نظرات اجتماعی باید برای افراد جامعه فراهم باشد و درخواست‌ها با رویکرد گشایشی بررسی و به منظور برگزاری تظاهرات و اعتراض‌ها برخی مکان‌ها تعیین و تجهیز شود.

این جامعه شناس تاکید کرد: در واقع تعیین و تجهیز این مکان‌ها باید با هدف آگاهی جامعه از بیان نظرات اجتماعی فراهم شود.

به گفته وی، متصدیان قدرت نیز نباید بی اعتنا از خواست‌های مردم گذر کنند و باید نقطه نظرات را بشنوند و با استدلال و منطق شهروندان جامعه را قانع کنند.

افروغ خاطرنشان کرد: در صورت عدم دستیابی به رضایت جامعه نیز باید یک گفت: وگو انجام و نقطه نظرات دولت، حاکمیت و همچنین ملاحظات کشوری با جامعه مطرح و بر اساس آن دغدغه‌ها و نگرانی‌ها رفع شود.

وی افزود: براساس رویداد‌های تاریخی جامعه ایران، باید همواره به نظر نخبگان کشور احترام و اعتراض‌های مدنی و قانونی مردم را شنید و به حقوق شهروندی و انسانی آن‌ها احترام گذاشت.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین تابناک افروغ اعتراضات مردمی قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو برای حفظ قدرت برده نظرات وزرای خود است

  به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما ایهود باراک نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی در پاسخ به پرسش مجری شبکه فرانسوی «اِل ثِ ای» که از او پرسید این درست است که شما گفتید نتانیاهو تحت تأثیر نژادپرستان قرار دارد؟ گفت: بله کاملا درست است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

باراک گفت: نتانیاهو برای آنکه جایگاه قدرت را حفظ کند و کنترل اسرائیل را در دست داشته باشد به شکلی، برده وزرای خود است. آنها تأثیر فوق العاده‌ای بر او دارند و او را وادار به انتخاب می‌کنند. او نمی‌تواند چیز دیگری را بپذیرد.

دیگر خبرها

  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟
  • قهقهه تحلیلگر آمریکایی وقتی مزخرفات کارشناس اسرائیلی را شنید!
  • مهاجرت ایرانی‌ها هم مانند افغانستانی‌ها توده‌ای می‌شود؟/ آن‌ها که مهاجرت می‌کنند از تغییر شرایط جامعه ناامید شده‌اند/ موج مهاجرت ایرانیان عادی نیست
  • مسأله حجاب و اهمیت همگرایی ملی
  • نتانیاهو برای حفظ قدرت برده نظرات وزرای خود است
  • برگزاری پویش «معلم من» در رادیو پیام
  • همراه با رادیو پیام و آوا در پویش روز معلم
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوارها اعلام شد
  • مرحله بعدی دهک‌بندی خانوار‌ها اعلام شد/ صدک‌بندی طبق مدل «خودرو» و «تراکنش‌های بانکی»
  • اولین برنامه نشست‌های گفتمان و سیاست فرهنگی دولت برگزار می‌شود