Web Analytics Made Easy - Statcounter

ویافزود: این علائم در برخی افراد بروز پیدا می‌کند، اما همه این علائم به معنای وجود سرطان نیست و برخی بیماری‌های دیگر نیز این علائم را دارند.

وی اضافه کرد: راه پیشگیری از سرطان معده، تغذیه مناسب، پیشگیری از چاقی و شیوه مناسب زندگی است و در مواردی که علائم خطر وجود دارد، در اسرع وقت باید به پزشک متخصص مراجعه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاثیر ژنتیک در بروز سنگ‌های صفراوی

متخصص بیماری‌های گوارش گفت: بیماری‌های صفراوی انواع متعددی دارد، اما سنگ‌های صفراوی و پولیپ‌های صفراوی از شایع‌ترین آن‌ها به شمار می‌رود.

دلاوری اضافه کرد: بسیاری از اوقات سنگ‌های صفراوی در فرد موارد علامتی ایجاد نمی‌کنند؛ سنگ‌های صفراوی ممکن است متعدد باشند و اندازه‌های مختلف دارند.

وی گفت: بر اساس علائم بالینی، سن فرد و درد تصمیم به برداشتن سنگ‌ها می‌شود. گاهی ممکن است بیماران سنگ صفرا داشته باشند، اما لازم نباشد سنگ‌ها را حتی تا آخر عمر بردارند. برخی اوقات افراد برخی درد‌های شکمی را به سنگ صفراوی ربط می‌دهند که شرایط خاص و شرح حال خاص دارد.

دلاوری یادآور شد: عوامل ژنتیک، بعضی هورمون‌ها و بارداری در بروز سنگ‌های صفراوی تاثیرگذار است و مسائل تغذیه‌ای در این قضیه چندان تاثیرگذار نیست.


منبع:سلامت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بلع سرطان ژنتیک سنگ صفرا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۷۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، یک مطالعه جدید کشف کرده است که متیل گلیوکسال، که هنگام تجزیه گلوکز در سلول‌ها تولید می‌شود، ممکن است به توضیح ارتباط بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان کمک کند.

تغذیه نامناسب با بسیاری از بیماری‌ها، از جمله چاقی، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و سرطان‌ها از جمله سرطان سینه، رحم و روده بزرگ مرتبط است. مصرف زیاد سدیم، چربی‌های اشباع شده و قندها می‌تواند خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نوع ۲ را افزایش دهد، اما آنچه که رژیم غذایی و سرطان را به هم مرتبط می‌کند چندان مشخص نیست.

اکنون، محققان دانشگاه ملی سنگاپور مکانیسمی را کشف کرده اند که ممکن است به توضیح اینکه چرا رژیم غذایی نامناسب خطر ابتلاء به سرطان را افزایش می‌دهد کمک کند.

در مطالعات سلولی، محققان دریافتند که متیل گلیوکسال، که زمانی تولید می‌شود که سلول‌ها گلوکز را برای آزاد کردن انرژی تجزیه می‌کنند، می‌تواند ژن‌هایی را که از سرطان محافظت می‌کنند، مهار کند. آنها عنوان می‌کنند که رژیم غذایی نامناسب منجر به سطوح بالاتر متیل گلیوکسال و افزایش احتمال ابتلا به سرطان می‌شود.

به گفته محققان، این مطالعه ارتباط بالقوه ای را بین سطوح بالای متیل گلیوکسال، یک محصول جانبی متابولیک، و الگوی جهش ژنتیکی که در برخی سرطان‌ها مشاهده می‌شود، نشان می‌دهد. این یک منطقه جالب برای بررسی بیشتر است، اما به تحقیقات آزمایشگاهی و آزمایش‌های بالینی بیشتری نیاز است تا به طور قطعی مشخص شود که آیا سطوح متیل گلیوکسال مستقیماً با خطر سرطان مرتبط است یا خیر.

کد خبر 6086941

دیگر خبرها

  • بی‌خوابی نشانه چه بیماری‌هایی است؟
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی
  • درد قفسه سینه نشانه چه بیماری است؟
  • علائم ورم معده یا گاستریت چیست؟
  • کوتاه شدن قد و علائم قوز پشتی؛ نشانه‌هایی که احتمال ابتلا به پوکی استخوان را گوشزد می‌کند
  • زهره حمیدی ازوضعیت پس از سرطان گفت/انسان دیگری شدم و حالم خوب است
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم یا نه؟
  • از کجا بفهمیم سرطان معده داریم؟ + راهنمای کامل
  • تغذیه بد خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد