Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-19@21:22:27 GMT

۶۴ ناوگروه به آب‌های آزاد اعزام کردیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۴۷۸۷

۶۴ ناوگروه به آب‌های آزاد اعزام کردیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب‌های آزاد اعزام کرده ایم، گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر دریادار حسین خانزادی در مراسم اختتامیه  سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم کارکنان پایور و دانشجویان نیروی دریایی ارتش که صبح امروز(چهارشنبه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد حسنی رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و جمعی از فرماندهان و مسئولان برگزار شد، گفت: موضوع امنیت و ایجاد آن تکلیف همه دولت هاست و قدرت ملی از برآیند فعالیت ها در این حوزه به دست می آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امنیت باید پایدار باشد تا فعالیت های اجتماعی بتواند ادامه پیدا کند، به همین دلیل همه دولت ها برای شکل گیری امنیت تلاش می کنند

وی نیروهای مسلح را تامین کننده امنیت دانست و گفت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران حافظ تمامیت ارضی کشور و دفاع از منافع کشور در حوزه دریا است، به همین دلیل تاکنون ۶۴ ناوگروه را برای دفاع از منافع کشور به آب های آزاد اعزام کرده ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: امروز به واسطه شرایط امنیتی خاصی که در منطقه دریای سرخ به وجود آمده  و ناامنی‌های تروریستی در آنجا خطوط مواصلاتی ما را تهدید می کند، دریای سرخ به عنوان یک دریایی ناامن مورد توجه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته است.

خانزادی افزود: علاوه به ناوگروهای که در گذشته به صورت موردی در منطقه حضور می یافتند دو ناوگروه ۶۳ و ۶۴، حضور پایدار و پیوسته‌ای را در دریایی سرخ تا کانال سوئز داشته‌اند تا امنیت خطوط مواصلاتی را تامین کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به روند جذب و استخدام نیروها در نیروی دریایی ارتش اشاره کرد و گفت: کسانی که به نیروی دریایی ملحق شده اند افرادی هستند که در صف ثروت و مال اندوزی نایستاده اند بلکه در صف سربازی و پاسداری از کشور و شهادت ایستاده اند. به همین دلیل نیروی انسانی نیروی دریایی ارتش ویژگی های بسیار خاصی دارند که مقام معظم رهبری این ویژگی ها را ایمان، شجاعت و دانش می‌دانند. در نیروی دریایی وظیفه داریم در فرایند جذب نیرو، ویژگی‌های مد نظر مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار دهیم و در فرایند آموزش این ویژگی‌ها را تقویت کنیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: کسب آموزش‌های دینی در مراکز آموزش ما باید دانایی و شکوفایی را تقویت کند، در جامعه اسلامی برای تقویت نیروهای مسلح در طراز انقلاب اسلامی باید بر آموزشهای دینی تاکید کنیم، زیرا این ویژگی می تواند در مقابله با دشمنی که در همه عرصه ها مقابل ما صف آرایی کرده ، نمایشی از اقتدار، صلابت و بازدارندگی باشد.

خانزادی اقتدار و صلابت را بسیار متکی بر نیروی انسانی کارآمد، ولایی و بهرمند از قرآن کریم دانست و گفت: برای تقویت بنیه معنوی نیروهای مسلح باید با قرآن کریم ارتباط برقرار کرده و ازآن بهره بیشتری برد، خوشبختانه این ویژگی و روحیه انس با قرآن یکی از مهمترین ویژگی‌های نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ویژه نیروی دریایی راهبردی ارتش است. انس با قرآن کریم در جمهوری اسلامی ایران و به ویژه نیروهای مسلح یکی از شاخص های بارز نیروهای ما و شاخصی برای جذب نیروهاست.

کد خبر 397522

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ ولی رحمانی در خطبه‌های پیش از نماز جمعه این هفته رشت ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به مردم، فرمانده کل قوا و فرماندهان ارتش و همه مسؤولان کشوری و لشکری اظهار کرد: نامگذاری ۲۹ فروردین از سال ۵۸ به نام ارتش با هوشیاری، هوشمندی و نگاه حضرت امام (ره) انجام شد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه ارتش در شعار «ارتش فدای ملت» صادق است، افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران با داشتن ۴ نیرویی چون نیروی زمینی محوری ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیروی دریایی راهبردی، نیروی هوایی الهی و پدافند قهرمان و با شکوه از تمامیت ارضی ایران سرافراز دفاع می‌کند.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران کارنامه درخشانی در ۴ دهه پس از انقلاب اسلامی به ویژه در دفاع مقدس دارد، ادامه داد: ارتش ایران با هم افزایی با همدلی با سایر نیروهای مسلح همیشه برای ایجاد امنیت پایدار و احساس امنیت در یک جامعه و کشور ایران از هیچ جانفشانی کوتاهی نکرده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی قهرمان در هشت سال دفاع مقدس با یگان‌های پیاده زرهی، توپخانه در مقابل ارتش بعث تا دندان مسلح عراق ایستاد و جانفشانی کرد.

وی با اشاره به اینکه در نیروی دریایی راهبردی ناوچه پیکان و عملیات مروارید و دریادار همتی را هیچکس فراموش نخواهد کرد، افزود: در نیروی هوایی الهی مردان بزرگی چون بابایی، دوران، خلعتبری و در هوانیروز قهرمان مردان بزرگی چون شیرودی و کشوری و در پدافند شهدای عاشورایی را کس از یادها نخواهد برد.

سرهنگ رحمانی با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران ۴۸ هزار شهید را در جنگ تحمیلی برای پایداری نظام اسلامی تقدیم کرده است، اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران برای حفظ و حراست این کشور مردان بزرگی را تقدیم کرده که نامشان در تاریخ ایران اسلامی همیشه جاودان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آمادگی، پا در رکابی، ولایتمداری، مردمی بودن و دلدادگی از خصایص برجسته ارتش جمهوری اسلامی ایران است، گفت: ارتش در مقابله با دشمن آماده و پا در رکاب دفاع و نسبت به مردم شعار «از مردم، با مردم، در کنار مردم و در خدمت مردم» را دنبال می‌کند.

سرهنگ رحمانی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدایت و رهبری فرمانده معظم کل قوا بعد از هشت سال دفاع مقدس راهبرد دفاعی خود را ارتقا داده و با تربیت جوانان عزیز ایران اسلامی و با استفاده از تجربیات مردان بزرگ ارتشی مقتدر، آماده ساخته شده است.

وی با اشاره به اقدامات مؤثر ارتش جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های مختلف کشور ادامه داد: ارتش جمهوری اسلامی ایران کنار وظایف ذاتی خود که حفظ و حراست از کشور است در تمامی حوادثی که مردم به کمک نیاز داشته‌اند در کنارشان بوده است.

فرمانده قرارگاه محرومیت زدایی و جهادی نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه ارتش در رفع محرومیت زدایی در نقاط مختلف کشور نیز حضوری گسترده داشته است، گفت: امروز هم ارتش بخش عظیمی از اورژانس هوایی کشور را انجام می‌دهد.

کد خبر 6082420

دیگر خبرها

  • ارتش برای حفظ تمامیت ارضی کشور همواره پا به رکاب است
  • قدرت نیروهای مسلح کشور ، اجازه جولان به دشمن نمی دهد
  • پایبندی به ارزش‌های انسانی از ویژگی های نیروهای مسلح ایران است
  • عملیات «وعده صادق» یک تنبیه کوچک برای صهیونیست‌ها بود
  • نمایش اقتدار ارتش در کرمان+ تصاویر
  • رژه یگان‌های نمونه زیرسطحی، سطحی و پروازی ارتش
  • تلاش ارتش در حوزه خودکفایی و ارتقا امنیت کشور ستودنی است
  • رژه مقتدرانه نیروهای مسلح در کرمانشاه برگزار شد
  • تصاویری از مراسم رژه نیروهای مسلح در سراسر کشور | از رژه تیپ زرهیِ ارتش در زنجان تا رژه نیروی دریایی ارتش در ساری | ببینید
  • مراسم رژه ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد