Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت (صمت) گفت: نوسانات قیمت در اکثر قریب به اتفاق کالاها نداریم و تخلفات بازار در روزهای اخیر نیز تغییر محسوسی نداشته است.

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی بیان کرد: امروز دو جلسه داشتیم که جلسه اول در خصوص رصد و پایش آخرین قیمتهای سطح بازار بود که در این جلسه قیمت همه اقلام کالایی به خصوص ۱۰۰ قلمی که به صورت روزانه رصد می‌شوند، مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: به غیر از چند قلم کالای فصلی که به دلیل مسایل آب و هوایی و حمل و نقل با افزایش قیمت مواجه بودند، تقریباً اکثر قریب به اتفاق کالاها شرایط نسبتا عادی را داشتند و نوسانات قیمت خاصی هم گزارش نشد.

تخلفات بازار در روزهای اخیر تغییر محسوسی نداشته است

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بازرسی‌ها و نظارت‌های بازار نیز افزود: درصد گزارشات ارسالی به سامانه ۱۲۴ و تعزیرات حکومتی رشد داشته اما تخلفاتی که انجام گرفته تغییر محسوسی نداشته است که علت افزایش گزارشات به حساسیت‌های مردم به خصوص در روزهای اخیر برمی‌گردد.

قبادی با بیان اینکه قرار بر این است که برای سوخت وانت بارها سهمیه ای در نظر گرفته بشود، گفت: سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان موظف شد تا میزان درصد افزایش قیمت بعضی اقلام را به سبب افزایش کرایه حمل و نقل مورد بررسی قرار دهد و اعلام کند.

وی ادامه داد: این افزایش قیمت البته در خصوص اکثر قریب به اتفاق کالاها که از طریق شرکت‌های پخش توزیع می‌شود، صدق نمی‌کند و فقط در مورد برخی از کالاهای فصلی اتفاق می افتد.

نظارت‌ها بر بازار آرام، با طمانینه و ارشادی انجام می‌شود

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص موضوع تشدید بازرسی‌ها نیز بیان کرد: نباید بازار را هم خیلی التهاب بدهیم، چون وقتی که اتفاق خاصی در بازار نمی‌افتد، دلیلی برای حضور آنچنانی بازرس‌ها در بازار هم نیست و سعی بر این است که اکثر قریب به اتفاق نظارت‌هایی که انجام می‌دهیم؛ خیلی آرام، با طمانینه و ارشادی باشد.

قبادی با بیان اینکه الان به صورت ویژه و فوق العاده بازار به آرامی تحت رصد هست، گفت: سامانه ۱۲۴ از ساعت ۷ صبح تا ۱۰ شب هم فعال است و دیگر بیشتر از این مداخله هم ضرورتی ندارد، چرا که مداخله بیش از حد از جهت روحی و روانی بازار را با مشکل مواجه می کند.

وی در خصوص جلسه دوم امروزش که با مجموعه فروشگاه‌های زنجیره ای بود، اضافه کرد: این فروشگاه ها قول دادند که تخفیفات ویژه ای را از ۱۰ تا ۳۰ درصد روی اقلام داشته باشند که در بازدیدی هم که داشتم این اتفاق افتاده است.

معاون امور بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه فروش در فروشگاه‌های زنجیره ای سیستمی انجام می شود، بیان کرد: نظارت ها و بازرسی ها در این فروشگاه ها هم وجود دارد و البته فروشگاه های زنجیره ای واقعاً از ابتدای شروع طرح افزایش قیمت بنزین همکاری خوبی داشتند.

قبادی با اعلام اینکه بالغ بر ۵۰ درصد از بازرسی های سطح بازار به صورت رندمی (نه پس از دریافت گزارش و شکایت) انجام می شود، گفت: بخش شکایات مردمی هم به صورت ویژه مورد رسیدگی و پیگیری قرار می‌گیرد و بازرسین اتحادیه‌ها هم کار رسیدگی و کنترل بازار را انجام می دهند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: قیمت کالا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اکثر زباله گردها اتباع هستند

معاون وزیر دادگستری گفت: بیش از ۸۰درصد زباله‌گردها اتباع غیرایرانی هستند و اگر جزو اتباع دارای مدارک مجاز برای اقامت باشند با دریافت تعهد مبنی بر عدم اشتغال مجدد به زباله‌گردی آزاد می‌شوند و اگر از اتباع غیرمجاز باشند، پس از تحویل به اردوگاه‌های تعیین شده با هماهنگی سفارت کشور مربوطه، مقدمات بازگرداندن فرد مورد نظر به کشور متبوعش انجام می‌شود.

عسکر جلالیان در یک برنامه تلویزیونی، زباله‌گردی را فارغ از اینکه توسط اتباع ایرانی یا غیرایرانی انجام شود، ناقض حقوق شهروندی و کرامت انسانی برشمرد.

وی زباله‌گردی را نقض صریح حق بر سلامت شهروندان دانست و افزود: وزارت دادگستری با توجه وظایف و ماموریت‌های ذاتی در حوزه حقوق بشر و حقوق شهروندی از سال ۱۴۰۲ به صورت جدی به موضوع زباله‌گردی ورود کرده تا راهکارها و مسیرهای مناسب برای اجرای قانون مدیریت پسماند را مشخص و ارائه کند.

جلالیان اضافه کرد: با توجه به اینکه قانون مدیریت پسماند سالهاست به طور جدی و کامل عملیاتی نشده، دستگاه‌ها و نهادهای متولی و ذیربط موضوع را مشخص کردیم و تلاش داریم با استفاده از اهرم مدعی‌العموم، دستگاه‌های مسئول را به اجرای این قانون ملزم کنیم.

معاون وزیر دادگستری افزود: در این رابطه با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان متولی قانون مدیریت پسماند، فرماندهی فراجا به عنوان ضابط دستگاه قضایی، معاون دادستان کل کشور، دادستان تهران و معاون حقوق عامه دادستان تهران، شهردار تهران همچنین شهرداران مناطق ۲۲ گانه تهران جلسات و نشست‌های تخصصی و متعددی انجام شد تا قانون مدیریت پسماند از طریقی که کمترین تبعات اجتماعی را به وجود آورد، اجرا کنیم.

با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دست‌یابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی بکار می‌گیرند.

جلالیان بر لزوم ریشه‌یابی و آسیب‌شناسی بروز پدیده زباله‌گردی تاکید کرد و گفت: با پدیده مافیای زباله مواجه هستیم که برای دست‌یابی به سود بیشتر، افراد جویای کار و نیازمند یا اتباع غیرایرانی را از راه استثمار در زباله‌گردی بکار می‌گیرند. در این زمینه و با هدف کنترل و رصد موثر فعالیت‌ها، تعداد پیمانکاران شهرداری از ۱۵۴ نفر به ۱۴ نفر در مناطق ۲۲ گانه تهران کاهش یافت و حدود وظایف و اختیارات هر پیمانکار به طور دقیق و شفاف تعیین و ابلاغ شده است.

معاون وزیر دادگستری، به راه‌اندازی سامانه نوماند شهرداری برای تفکیک زباله از مبدا توسط شهروندان اشاره کرد و گفت: یکی از کارکردهای این سامانه تحویل مستقیم پسماند قابل بازیافت به افراد مجاز و کوتاه شدن دست مافیا از چرخه جمع‌آوری، نگهداری و بازیافت زباله است.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • چالشی در خصوص تأمین و قیمت کالای شکر خوزستان ایجاد نشود
  • مدیریت تمام نوسانات ارزی در اختیار بانک مرکزی نیست
  • پیش‌بینی اکثر تحلیل‌گران از قیمت طلا و سکه کاهشی است
  • اکثر زباله گردها اتباع هستند
  • وزیر اقتصاد تشریح کرد؛ جزئیات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها
  • پیش‌بینی جدید کیهان از نرخ ارز در بازار/ سقوط آزاد قیمت دلار چه زمانی اتفاق می‌افتد؟
  • عضو اتاق بازرگانی: بانک مرکزی مسئول قیمت نهایی کالاها نیست
  • فاصله بین قیمت واقعی فولاد با نرخ جهانی بسیار است
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند
  • وزیر کشور: از طرح «نور» تقدیر می‌کنم / قریب به اتفاق شهروندان همراهی کرده اند / مسئله حجاب از ارکان هویتی نظام است