Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، حسین احمدی  در آیین افتتاحیه نمایشگاه توانمندی های مس سرچشمه در محل تالار خیام دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: سال گذشته نخستین نمایشگاه توانمندی‌های مس سرچشمه را برگزار  و در این نمایشگاه نیازها و خواسته های خود را مطرح کردیم.

وی تصریح کرد: برپایی نخسین نمایشگاه منجر به ایجاد تفاهم نامه بین مجتمع مس و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان مبنی بر حمایت از ۱۰۰ واحد صنعتی در استان شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمدی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ کارگاه و واحد تولیدی در مجتمع مس سرچشمه فعال هستند که غیر از برآورده ساختن نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه، قرار شد امکانات و نیازهای مورد نیاز معادن دره زار و دره آلو نیز در راستای توسعه، از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط شهرستان و استان کرمان تأمین کنیم.

وی تصریح کرد: توانستیم کارخانه اسید سولفوریک سرچشمه را که خواسته به حق مردم بود راه اندازی کنیم که با این کار بزرگ ضمن کاهش آلودگی، تولید کودشیمیایی از اسید سولفوریک برای باغ‌های کشاورزی هم در بر دارد.

احمدی خاطرنشان کرد: این اسید سولفوریک پتانسیلی برای شهرستان در حوزه ظرفیت های حمل ونقل و بستر کود شیمیایی و نیز در حوزه کشاورزی است.

وی گفت: در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز مس سرچشمه فعالیت هایی از جمله پرورش آبزیان، کشت گل محمدی و گیاهان دارویی هم ورود کرده و فعالیت هایی را در منطقه رفسنجان در حال انجام دارد.

وی بیان کرد: در حوزه نوآوری وعلوم جدید هم سال گذشته با شرکت معتبر اولین شتابدهنده صنعتی را افتتاح کردیم همچنین در حوزه ایمنی هم اولین استارتاپ صنعتی در کشور را برگزار کردیم که کمک موثری به صنایع در سرچشمه می باشد و ۱۱ ایده در این استارتاپ انتخاب شدند که دو مورد در مورد صنعت مس هستند.

۴۳غرفه در نمایشگاه توانمندی‌های مس 

مدیر روابط عمومی مجتمع مس سرچشمه رفسنجان هم در این آیین اظهار کرد: این نمایشگاه از ۲۸ آبان تا ۳۰ ام آبان ماه در دانشگاه ولیعصر رفسنجان دایر است که  ۲۵ غرفه داخل سالن و ۱۸ غرفه هم در فضای باز هستند.

محسن رجب پور بیان کرد: در غرفه ها محصولاتی عرضه می شود که مجتمع مس در صورت نیاز داشتن به این محصولات و قطعات با واحدهای تولیدی ارتباط برقرار می کند و آنها را  مورد حمایت قرار می دهد.

محمد علیپور نماینده شرکت کاسم کارمانیا هم در این آیین گفت: این اولین محصول تولید شده از اسید سولفوریک است که به کمک مس تولید کردیم و در باغات کشاوری مورد استفاده قرار می گیرد.

وی بیان کرد: این محصول به صورت پودر است و از خروج ۱۵ میلیون دلار جهت خرید سموم از کشورهای خارج جلوگیری می کند.

به گفته علیپور  این محصول پودر مانند می تواند برای همه محصولات و کشت ها مفید و کاربرد داشته باشد.

کد خبر 464363 برچسب‌ها استان‌ کرمان وزارت صنعت، تجارت و معدن

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان کرمان وزارت صنعت تجارت و معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۹۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان، گفت: تولید کنندگان مستقر در شهرک‌های صنعتی با شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو توانمندی‌های صادراتی همدان را به نمایش خواهند گذاشت. - اخبار استانها -

مصطفی حقیقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار‌ داشت: در حال حاضر با 40 واحد تولیدی و صنعتی در حال رایزنی برای حضور هستیم و تاکنون‌ 5 واحد تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان نیز در این نمایشگاه حضورشان قطعی شده است.

وی افزود: امسال با هدف افزایش تعاملات صادراتی استان تمرکز ویژه بر سه زنجیره ارزشی منتخب سفال، چرم، کشمش و پوشاک شده است.

وی تصریح کرد: تعداد بالایی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان محصولات خود را به خارج از کشور صادر می‌کنند و در تلاش هستیم با ایجاد و توسعه کنسرسیوم‌های صادراتی و کمک به حضور در نمایشگاه‌های خارجی از طریق پرداخت یارانه و برگزاری تور‌های صنعتی و آشناسازی آن‌ها با بازار‌های هدف صادرات صنایع مستقر در شهرک‌های صنعتی همدان را تقویت کرده و افزایش دهیم.

رئیس هیئت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان همچنین از پرداخت 50 تا 80 درصدی یارانه هزینه ساخت غرفه و قراردادهای پرداخت توسط این شرکت به واحدهای تولیدی شرکت کننده در نمایشگاه اکسپو خبر داد و افزود: سال گذشته بیش از 400 میلیون یارانه کمک حضور به واحدهای تولیدی توسط شرکت شهرک‌های استان همدان پرداخت شده و پیش‌بینی ما برای امسال نیز حدود 900 میلیون تومان است.

حقیقی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تخمین زده شده بیش از 100 کشور در نمایشگاه امسال حضور داشته باشند این شرایط فرصت مناسبی است برای مسیرهای تازه حضور همدان در بازارهای جهانی که با محوریت صادرات شکل خواهد گرفت.

وی در پایان افزود: ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران از 8 لغایت 13 اردیبهشت برپاست و باتوجه به دغدغه استان همدان برای توسعه روابط دیپلماتیک اقتصادی در تلاش هستیم ظرفیت‌های صادراتی استان بیشتر و گسترده‌تر از سال‌های گذشته معرفی شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • معرفی توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران
  • توانمندی‌های صادراتی همدان در اکسپو ایران معرفی می‌شود
  • جشن احیای ۲۰۱ واحد راکد صنعتی در استان سمنان
  • وضع برخی از قوانین، موجب سنگ اندازی در تولید می‌شود
  • حمایت از واحدهای تولیدی استان کرمان
  • اخذ استاندارد و گواهینامه‌های ملی ۷ واحد تولیدی در استان اردبیل
  • امیدآفرینی در درآمد غیرشهریه‌ای با محصولات نوآورانه و فناورانه
  • امیدآفرینی در درآمدزایی غیرشهریه‌ای با استفاده از محصولات نوآورانه و فناورانه
  • هنرهای قرآنی می‌تواند موضوع گردشگری هنری باشد