Web Analytics Made Easy - Statcounter

«بازارهای سهام آسیا روز چهارشنبه در مقابل پناهگاه‌های امن سرمایه‌گذاری، باختند. چرا که مذاکرات تجاری چین و امریکا به جایی نرسید اما نشانه‌هایی از بالا بردن پرچم سفید از آن‌ها دیده شد. این در حالی است که نگرانی از عرضه نفت باعث شد تا قیمت نفت بزرگترین زیان را در هفت هفته اخیر داشته باشد.» رویترز با نگاهی کلی، روند بازارهای جهان را چنین توضیح داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آمارهای موسسه نفتی آمریکا در اواخر روز سه‌شنبه نشان داد که سهام نفت خام فراتر از حد انتظار رشد کرده است. بعد از آن نیز گزارش‌هایی از سوی روسیه منتشر شد که نشان از کاهش بیشتر تولید نفت توسط این کشور داشت.

معاملات آتی نفت خام با ۱۰ سنت دیگر کاهش به ۶۰.۸۱ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام امریکا نیز بعد از کاهش ۲.۶ درصدی طی شب گذشته، با ۲ سنت کاهش به ۵۵.۱۹ دلار در هر بشکه رسید.

حال و هوای بازار سهام با توجه به شاخص MSCI's در بیرون از ژاپن، تیره و تار بود. شاخص نیکی ژاپن، ۰.۷ درصد کاهش یافت. شاخص N۲۲۵  شانگهای نیز ۰.۸ درصد افت داشت.

شاخص اصلی استرالیا نیز بعد از آنکه مشخص شد یکی از بانک‌های این کشور در ۲۳ میلیون نمونه، قانون را نقض کرده است؛ ۱.۳ درصد نزول کرد.

بر اساس گزارش رویترز، در اواخر روز سه‌شنبه، دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری امریکا چین را تهدید کرد که اگر توافقی به میل او را نپذیرد، تعرفه‌ها را افزایش می‌دهد.

این پرخاش، باعث مغشوش شدن اوضاع وال‌استریت شد. شاخص DJI ۰.۳۶ درصد کاهش یافت، شاخص نزدک و SPX نیز ۰.۰۶ درصد کاهش داشتند.

تحلیلگران گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند در یادداشتی اعلام کردند:«تا زمانی که مذاکرات تجاری چین و امریکا به جایی نرسد و مسئله آن‌ها حل نشود، بازارها تمایلی به حرکت به هیچ‌ جهتی ندارند.»

بازدهی اوراق قرضه در وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز ۱.۷۵ درصد کاهش یافت، که نشان دهنده ترس از احتمال بازگشت رکود است.

روند نزولی در بازدهی این اوراق، باعث کاهش ارزش دلار در مقابل پناهگاه امن ین ژاپن شد.ازش هر دلار آخرین بار برابر با ۱۰۸.۴۷ ین بود؛ اگرچه طی ۵ هفته گذشته دلار در محدوده ۱۰۷.۸۷ تا ۱۰۹.۴۸ ین بوده است.

در معاملات جهانی امروز(سه‌شنبه) قیمت هر یورو نیز ۱.۱۰۷۴ دلار بود. قیمت هر اونس طلا نیز به ۱.۴۷۴ دلار رسیده است.

سرمایه‌گذاران حالا منتظر نتیجه آخرین جلسات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره هستند. «جوزف کاپورسو»، تحلیلگری در بانک استرالیا به رویترز می‌گوید:«صورتجلسه فدرال رزرو نشان داده که نگرانی‌ها درباره روند نزولی اقتصاد امریکا کاهش یافته و حالا نیاز به ارزیابی مجدد از چشم‌انداز اقتصادی برای کاهش نرخ بهره وجود دارد.»

برچسب‌ها دلار یورو دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا نفت بازار بورس جنگ تجاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دلار یورو دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا نفت بازار بورس جنگ تجاری دلار یورو دونالد ترامپ چین ایالات متحده آمریکا نفت بازار بورس جنگ تجاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۴۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

نقره جزو فلزات گرانبها و صنعتی در جهان محسوب می‌شود کاربرد صنعتی این فلز از تمام فلزات دیگر بیشتر است دلیل اصلی صنعتی شدن نقره ویژگی رسانایی بالای آن است. گفتنی است بیشترین تقاضا و خرید برای نقره از طرف صنایع مهم مانند صنایع مرتبط با پنل‌های خورشیدی، پزشکی، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی و… انجام می‌گیرد.

تفاوت قیمت نقره ۹۹۹ با ۹۲۵

به طور کلی آلیاژ نقره ۹۲۵ به این معنا است که ۹۲٫۵ درصد آن فلز خالص و ۷٫۵ درصد مابقی آن فلزات دیگر می‌باشد، این ناخالصی برای استحکام و جلوگیری از باقی ماندن لکه بر روی نقره جات بکار می‌رود. ۷٫۵ درصد ناخالص را فلزاتی مانند مس، ژرمانیوم، روی، پلاتین، سیلیکون و بور تشکیل می‌دهند.

قیمت اونس نقره

قیمت لحظه‌ای: ۲۷.۳۴۶۵ دلار

بیشترین: ۲۷.۴۸۵۵ دلار

کمترین: ۲۷.۱۶۰۵ دلار

تغییر روزانه: ۰.۰۹۴ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۲۸ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۱۰.۸۶ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۱۹.۵۱ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱۹.۶۸ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۰.۲۶ درصد کاهش

قیمت اونس پلاتین

قیمت لحظه‌ای: ۹۲۴.۵۵ دلار

بیشترین: ۹۲۵.۸۵ دلار

کمترین: ۹۱۹.۱ دلار

تغییر روزانه: ۱۱ دلار

تغییر هفتگی: ۳.۰۳ درصد کاهش

تغییر ماهانه: ۰.۹۲ درصد کاهش

تغییر سه ماهه: ۲.۹۹ درصد کاهش

تغییر شش ماهه: ۱.۲۶ درصد کاهش

تغییر یکساله: ۱۶. درصد کاهش

قیمت اونس پالادیوم

قیمت لحظه‌ای: ۱,۰۳۶.۷۸ دلار

بیشترین: ۱,۰۳۷.۰۳ دلار

کمترین: ۱,۰۲۳.۷۷ دلار

تغییر روزانه: ۱۰.۲۵ دلار

تغییر هفتگی: ۰.۰۲ درصد افزایش

تغییر ماهانه: ۲.۳۴ درصد افزایش

تغییر سه ماهه: ۹.۶۷ درصد افزایش

تغییر شش ماهه: ۸.۴۱ درصد افزایش

تغییر یکساله: ۲۹.۹۸ درصد افزایش

منبع: سیلوا

tags # قیمت طلا سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شاخص بورس پایان هفته را در سطح دو میلیون و ۳۰۰ هزار واحد ماند
  • صعود بورس ادامه خواهد یافت؟ | روزهای سرنوشت‌ساز برای شاخص کل
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • جهش بهای نفت در بازار جهانی
  • ثبات قیمت نفت در بازار‌های جهانی/ برنت ۸۷.۱۱
  • ریزش بیشتر قیمت دلار در راه است؟
  • کسب نشان طلای بازارهای سهام FEAS توسط کارگزاری مفید
  • قیمت طلا سقوط کرد