Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@02:28:46 GMT

۷۶ واحد صنعتی استان اردبیل امسال گازرسانی شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۰۳۱

۷۶ واحد صنعتی استان اردبیل امسال گازرسانی شد

سردار اسماعیلی روز چهارشنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا گفت: قرارداد گازرسانی به ۸۵ واحد صنعتی و مصرف کننده عمده منعقد شده است که با انتخاب پیمانکار واجد شرایط عملیات اجرایی این پروژه‌ها اجراء خواهد شد.

وی بیان کرد: در هشت ماه امسال بیش از چهار هزار و ۷۳۱ متر مکعب در ساعت، گاز طبیعی به واحدهای صنعتی و  مصرف کنندگان عمده استان اردبیل اختصاص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیلی با تاکید بر عزم شرکت گاز استان در گازرسانی به صنایع در سال رونق تولید اظهار کرد: هم اینک پروژه گازرسانی به ۱۸۵ مصرف کننده عمده و صنایع استان اردبیل در دست اجراست.

وی با اشاره به ادامه برنامه جایگزینی گاز طبیعی با سوخت فسیلی در واحدهای صنعتی این استان افزود: عملیات جایگزینی سوخت‌های فسیلی با سوخت گاز در شهرک‌های صنعتی و صنایع تبدیلی گسترده استان در سال جاری موفقیت آمیز بوده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان اردبیل همچنین گفت: رونق تولید و کاهش موانع تولید از رویکردهای شرکت گاز استان در سال جاری تعیین شده و برای رسیدن به این هدف، با برنامه‌ریزی و تشویق صاحبان صنایع، اقدامات ارزنده‌ای انجام شده است.

وی اعلام کرد: مصرف گاز در استان اردبیل به علت اجرای طرح های گازرسانی به روستاها و صنایع سالانه ۶ درصد افزایش می یابد.

به گزارش ایرنا، میزان مصرف گاز استان اردبیل در سال گذشته ۲ میلیارد و ۳۴۰ میلیون متر مکعب بوده و نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان و بخش خانگی بزرگترین مصرف کنندگان گاز در این استان بوده‌اند.

۳۹ درصد از گاز استان اردبیل در نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان، ۴۳ درصد در بخش خانگی، ۹ درصد توسط جایگاه‌های سی.ان.جی و ۹ درصد نیز توسط بخش صنعت مصرف می‌شود.

هم اکنون یکهزار و ۳۶۵ واحد صنعتی، ۶۶ جایگاه سی.ان.جی و نیز ۴۶۷ هزار مشتری خانگی در استان اردبیل به خطوط گازرسانی کشور متصل هستند.

از زمان گازرسانی به استان اردبیل در سال ۶۸ تا کنون ۷۳۳ کیلومتر خط لوله گاز در این استان به اجرا در آمده و هم اکنون تمامی ۲۹ منطقه شهری استان به شبکه سراسری گازرسانی متصل است.

همه نقاط شهری و ۹۲ درصد مناطق روستایی استان اردبیل از گاز لوله کشی شده بهره‌مند شده و به یکهزار و ۲۹۴ روستای استان شامل ۹۲ درصد خانوارهای روستایی گازرسانی شده است.

برچسب‌ها شرکت گاز استان اردبیل گازرسانی صنعت استان اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت گاز استان اردبیل گازرسانی صنعت استان اردبیل شرکت گاز استان اردبیل گازرسانی صنعت استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش بنیان صنعتی در مازندران گفت : دستگاه دی اکسید کربن ساز ، از دود خروجی بویلر های حرارتی برای تولید و تزریق گاز دی اکسید کربن به گلخانه ها استفاده می کند.


حسین زاده افزود :هر سه نوع دستگاههای دی اکسید کربن سازبومی سازی شده این واحد صنعتی ، برای گلخانه ای صنعتی ،نیمه صنعتی و نیز گلخانه هایی در مقیاس کوچک قابل استفاده است.

مدیر واحد تحقیق و توسعه شرکت صنعتی دانش بنیان دابو صنعت ، با اشاره به اینکه استفاده از این دستگاه تولید محصولات گلخانه ای به ویژه سبزی و صیفی را تا 40 درصد افزایش می دهد ،قیمت تمام شده محصول بومی سازی شده را نیز 50 درصد ارزانتر از نمونه های مشابه خارجی عنوان کرد.

ازدستگاههای دی اکسید کربن ساز در گلخانه ها برای افزایش فتوسنتز به منظور تقویت ریشه زایی ،جوانه زنی ،گلدهی ومیوه دهی گیاهان استفاده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • ۱۲۶۸ واحد تولیدی و صنعتی کردستان به شبکه سراسری گاز متصل شدند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاه های صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • تجهیز ۵۳ درصد چاههای صنعتی خراسان رضوی به کنتور هوشمند
  • ۱۰ واحد صنعتی اردستان در فهرست صنایع آلاینده قرار گرفت
  • تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه مشکلات اقتصادی را حل می‌کند
  • حضور واحد‌های تولیدی شهرک صنعتی اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • برگزاری رویداد فن‌آب برای صرفه‌جویی مصرف آب در صنایع نساجی
  • کرمان، سیرجان، رفسنجان و بم صنعتی‌ترین شهر‌های کرمان/ سال گذشته در بخش تولید ارائه تسهیلات نداشته‎ایم
  • بومی سازی کاربردی ترین تجهیزات گلخانه ای کشور در مازندران
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود