Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@12:01:48 GMT

کتابخانه‌های قم باید به یکدیگر متصل شوند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۰۶۲

کتابخانه‌های قم باید به یکدیگر متصل شوند

بیژن سلیمان پور روز چهارشنبه درآیین بزرگداشت مقام کتابدار و تجلیل از خادمان عرصه کتابخوانی درنهاد کتابخانه های عمومی قم، اتصال کتابخانه‌های استان به یکدیگر را از تاکیدهای استاندار قم عنوان کرد و اظهار داشت:دراین خصوص باید تعامل و همافزایی‌های لازم صورت گیرد.

وی بیان داشت: مراجعه کنندگان به یک کتابخانه استان اگر کتاب مورد علاقه خود را درآن پیدا نکردند باید شرایط به گونه‌ای باشد که آن را از کتابخانه دیگر تهیه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قم دارای ۲۳ کتابخانه عمومی و تخصصی می‌باشد.

وی با تاکید بر اینکه نباید کاستی‌هایی را درکتابخانه های قم شاهد باشیم، گفت: کتاب را باید به همه مردم ارزشمند، دوست داشتنی و انقلابی قم هدیه کنیم.

سلیمان پور با بیان اینکه موضوع کتاب را نباید اداری کنیم و برای آن تکلیف و نسخه اداری ننویسیم افزود: کتاب باید به یک فرهنگ‌ ملی و ارزش افزوده و منزلت اجتماعی تبدیل شود.

معاون استاندارقم  اظهار داشت:‌ امروز کمتر کسی مساله کتاب‌خوانی را برای خود و یا اعضای خانواده اش یک ارزش می‌داند، لذا باید این فرهنگ تغییر کند و مایه فخر و مباهات باشد.

وی همچنین دستاوردهای نظام اسلامی درحوزه معنوی و مادی را بسیار فراوان توصیف کرد و افرود: نقد برخی از مسائل به منزله نفی دستاوردهای نظام نیست، اما ما به این میزان پیشرفت انجام شده، قانع نیستیم چرا که به چشم‌اندازهای ۲۰ ساله ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه باید قدرت نخست منطقه ای باشیم،‌ می‌اندیشیم.

معاون استاندار قم همچنین نظام اسلامی را پدید آورنده عزت آحاد ملت دانست، و گفت: اقصی نقاط کشور از نعمت‌های زیادی برخوردار است ولی باید کاستی‌ها و نقصان‌ها، کم‌کاری و غفلت را نیز ببینیم.

این آیین به مناسبت گرامیداشت هفته کتاب و کتاب خوانی ترتیب یافته بود.

۲۴ تا ۳۰ آبان به عنوان هفته کتاب و کتاب خوانی نام‌گذاری شده‌است.

برچسب‌ها قم نهاد كتابخانه های عمومی کشور استانداری قم کتابخانه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم نهاد كتابخانه های عمومی کشور استانداری قم کتابخانه قم نهاد كتابخانه های عمومی کشور استانداری قم کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، اسماعیل زارعی‌کوشا صبح دوشنبه در در دیدار با م دیرکل کتابخانه های عمومی بر حمایت از کتابخانه های عمومی در راستای ارتقای شاخص‌های مطالعه در استان تاکید کرد.

وی بر حمایت از کتابخانه های عمومی تاکید کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتابخوانی و ارتقای سرانه مطالعه امری ضروری برای جامعه است.

استاندار کردستان برگزاری جلسات انجمن کتابخانه های عمومی استان را در راستای رفع مسائل و مشکلات این نهاد، مهم ارزیابی کرد و افزود: ارتباط مؤثر رؤسای کتابخانه های عمومی با فرمانداران در شهرستان‌ها می‌تواند به نفع کتابخانه‌های عمومی باشد و به ارتقای شاخص‌های کتابخوانی کمک کند.

زارعی کوشا اضافه کرد: کتابخانه‌های عمومی باید با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی با محوریت کتاب و کتابخوانی برای اقشار مختلف مردم و همچنین استفاده از مشارکت سایر دستگاه‌ها در اجرای برنامه‌ها توجه داشته باشند.

فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در کردستان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان نیز در این دیدار با اشاره به فعالیت ۸۴ باب کتابخانه عمومی در استان، بیان کرد: از این تعداد ۵۴ باب نهادی و ۲۸ باب دیگر مشارکتی است.

معصومه حسنی خونسار عنوان کرد: هم اکنون بالغ بر ۴۵ هزار نفر در کتابخانه های عمومی استان عضویت دارند که بخش زیادی از اعضا را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

وی حمایت مسؤولان از کتابخانه های عمومی را در ایجاد دلگرمی متولیان این حوزه بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: این حمایت‌ها در نهایت به نفع استان و کشور است و سبب توسعه فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به برخی مشکلات عمرانی در کتابخانه های عمومی استان، تصریح کرد: کتابخانه باید محیطی امن و آرام برای اعضا و علاقمندان به کتاب و کتابخوانی باشد و این امر زمینه را برای توسعه فرهنگ مطالعه در جامعه فراهم می‌کند.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کردستان اضافه کرد: خوشبختانه حمایت‌های جنابعالی به عنوان استاندار کردستان از مقوله کتاب و کتابخوانی مایه دلگرمی برای فعالان این حوزه است و بدون شک در ارتقای شاخص‌های فرهنگی اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 6085143

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است
  • دستگیری باند سرقت از کتابخانه‌ها!
  • اجرای پویش بگذارید کتاب‌ها نفس بکشند در چهارمحال و بختیاری
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • دومین کتابخانه سیار تایباد حرکت خود را آغاز کرد
  • ترویج فرهنگ کتابخوانی نیاز امروز جامعه است
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتاب‌خوانی ترغیب کنند
  • کتابخانه‌های عمومی با برگزاری برنامه‌های فرهنگی مردم را به کتابخوانی ترغیب کنند
  • جنجال حراج کتاب‌های کتابخانه تربیت تبریز در فضای مجازی
  • کتابخانه عمومی بزمان تجهیز می‌شود