Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مترقب گفت: روحانیون در دادگستری نقش پررنگی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و می‌توانند با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار باشند. تاریخ انتشار: 13:49 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۵۶۱

به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، رئیس کل دادگستری استان کردستان در دومین همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان در سنندج بیان داشت: نقش روحانیون در ارتقای اقامه نماز و گسترش فرهنگ اخلاق بین قضات و کارکنان بی بدیل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: روحانیون صاحبان اصلی دستگاه قضا هستند و استفاده از جایگاه روحانیت در مسائل قضایی سبب گره گشایی از مشکلات مردم می‌شود.

رئیس شورای قضائی استان کردستان با اشاره به اهمیت والای منصب قضاوت در دین مبین اسلام و قرآن کریم، افزود: در نظام اسلامی قاضی در اوج جایگاه اخلاقی قرار دارد و متصل به جایگاه ولایت است و رفتار و گفتار وی تاثیرات بسیار عمیقی در بین جامعه و مردم دارد.

وی استفاده از ظرفیت روحانیون، منابر و مجالس وعظ را از دیگر راهبرد‌های مؤثر در کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی دانست و ابراز داشت: تبیین و تشریح جرایم و اختلافاتی که منجر به تشکیل پرونده می‌گردد برای اهالی وعظ، خطابه و سخنرانان جهت طرح این مسائل برای مردم و توجیه آحاد جامعه نسبت به مسائل قانونی از دیگر اقدامات فرهنگی دادگستری کردستان می‌باشد.

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کردستان افزود: جامعه روحانیت در بسیاری از مسائل کشور بخصوص در بحث هدایت جامعه نقش بسزایی دارد و نباید از این نقش خود در ترویج فرهنگ اسلامی که برگرفته از قرآن کریم و سیره اهل بیت (ع) است، غافل شوند همه توان و تلاش خود را برای ترویج و تبلیغ مسائل دینی به کار گیرند.

وی تاکید کرد: روحانیون در دادگستری نقش پررنگی در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر دارند و می‌توانند با اصلاح ذات البین در کاهش ورودی پرونده‌ها تاثیرگذار باشند.

بیشتر بخوانید:

فلسفه حضور روحانيون در زندان، درمان آلام ناشی از فقدان معنويت در زندانيان است

مترقب خاطرنشان ساخت: از اصول اخلاقی مورد توجه ریاست معزز قوه قضاییه مسئله تکریم ارباب رجوع می‌باشد که خوشبختانه در دادگستری استان کردستان به این مهم توجه زیادی می‌شود و امیدواریم قضات روحانی به این مهم توجه بیشتری داشته باشند و با تاثیرگذاری بر کارکنان اداری به مردم و مراجعین دادگستری احترام بیشتری گذاشته شود.

همچنین در این همایش قضات روحانی دستگاه قضایی استان کردستان به بیان نقطه نظرات خود در خصوص مسائل مختلف پرداختند.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کردستان فرهنگ اخلاق معاون فرهنگی دستگاه قضایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد

رئیس کل دادگستری مازندران به افرادی که قصد تعرض به منابع طبیعی و اراضی ملی در استان را دارند هشدار داد برخورد قضایی با متعرصین انجام می‌شود و برخورد دستگاه قضایی مازندران با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، به نقل از روابط عمومی دادگستری مازندران، عباس پوریانی در حاشیه بازدید از اراضی جنگلی- جلگه‌ای، اراضی حفاظت شده البرز مرکزی و اراضی ساحلی سیسنگان شهرستان نوشهر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: برخی زمین‌های جنگلی و ساحلی در شهرستان نوشهر مورد تصرف قرار گرفته و متاسفانه برخی افراد به خود اجازه می‌دهند علی‌رغم اینکه این زمین‌ها متعلق به منابع ملی است، زمین را در ید و تصرف غاصبانه خود قرار دهند.

رئیس کل دادگستری مازندران تاکید کرد: همه دستگاه‌های مرتبط تکلیف دارند از اراضی ملی و منابع طبیعی صیانت و حفاظت کنند، چرا که این اراضی، جزو انفال و متعلق به مردم است و دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل منابع طبیعی استان، به عنوان امین مردم باید از این منابع خدادادی حراست کنند.

پوریانی با بیان اینکه دستگاه قضایی در این راستا ورود جدی به موضوع خواهد داشت، تصریح کرد: افرادی که قصد تعرض به منابع ملی و منابع طبیعی دارند از این قصد خود عدول کنند، چرا که قطعاً برخورد دستگاه قضایی با متخلفین، جدی، قاطع و بازدارنده خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: در برخی اراضی ملی غرب استان، افرادی ساخت و سازهایی انجام دادند و علی‌رغم اینکه حکم خلع ید و قلع و قمع مستحدثات در خصوص این زمین‌ها صادر شده، ولی متاسفانه اداره کل منابع طبیعی تاکنون نسبت به اجرای این احکام اقدام نکرده و به تکالیف و وظایف خود در این خصوص عمل نکرده است که قطعاً دستگاه قضایی به موضوع ورود نموده و نسبت به اجرای احکام صادره به قید فوریت اقدام خواهد شد. 

به گزارش تسنیم، رئیس کل دادگستری مازندران در جریان سفر کاری خود به غرب استان از اراضی جنگلی- جلگه ای موسوم به 10 هکتاری در روستای ملکار، اراضی 5 هکتاری حفاظت شده البرز مرکزی در مجاورت پارک سیسنگان، اراضی جنگلی منطقه توسکاتک و اراضی ساحلی سیسنگان بازدید به عمل آورد و به صورت میدانی، وضعیت تغییر کاربری‌های غیرمجاز، ساخت و سازهای بدون مجوز و تصرفات اراضی ملی را مورد بررسی قرار داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • کاهش حجم پرونده‌های قضایی با اصلاح قوانین
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • صبر ٨٤ روزه مردم کرمان برای رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • دیدار سفیر اتریش با رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی 
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها