Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استانهای باشگاه خبرنگاران از سنندج ، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان با بیان اینکه کار مطالعات زمین شناسی ۴ پهنه سقز، بیجار، قروه و دیواندره در دستور کار قرار گرفته است گفت: از این ۴ پهنه فقط پهنه دیواندره باقی مانده که منتظر مجوز برای پرواز‌های ژئوفیزیک است.

دره وزمی هدف از انجام این مطالعات را شناسایی معادن غنی، جلوگیری از خام فروشی، ایجاد صنایع معدنی و اشتغالزایی عنوان کرد و افزود: در جلسه امروز نتایج مطالعات قروه ارائه شد که در نتیجه آن ۲۱ نقطه امید بخش معدنی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین یکی دیگر از اهداف مطالعات معدنی را شناسایی معادن آهن برای تکمیل زنجیره فولاد عنوان کرد و گفت: زنجیره فولاد شامل ۴ مرحله از کنستانتره، گندله، آهن اسفنجی و شمش فولاد است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان افزود: کارخانه کنستانتره هم اکنون فعال است و احداث کارخانه گندله هم در مراحل پایانی است و برای احداث کارخانه آهن اسفنجی و فولاد در شهر‌های بیجار و قروه مقدمات کار انجام شده است.

اصغر زاده مدیرعامل شرکت مادر تخصصی ایمیدرو وزارت صمت هم از سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد تومانی این شرکت برای انجام مطالعات معدنی در استان خبر داد و گفت: این مطالعات برای شناسایی معادن معدنی از قبیل طلا، سنگ آهن، مس وروی انجام شده است.
انتهای پیام/م

انجام مطالعات بیشتر برروی معادن کردستان

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زمین شناسی معدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین

داراب بیرنوندی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین از تکمیل و افتتاح اولین تصفیه خانه مدرن فاضلاب روستایی در نیکویه، تکمیل فاز اول تصفیه خانه شریفیه، پیشرفت ۸۵ درصدی تصفیه خانه فاضلاب آبگرم و استفاده از سامانه نانو کلر در سیستم گندزدایی تصفیه خانه فاضلاب تاکستان خبر داد و گفت: این خدمات با هزینه‌ای بالغ بر ۷۸۵ میلیارد ریال صورت گرفته است. 

وی افزود: ۱۱۰۰ کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب شهر‌ها و نیز ویدئو متری ۳۷ کیلومتری شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در سطح استان قزوین انجام شده است.

بیرنوندی در بخش دیگری از توضیحات خود از اتمام ۸ قرارداد مربوط به پروژه‌های فاضلاب، انعقاد ۶ قرارداد جدید و ۱۰ قرارداد در حال انجام خبر داد.

وی، برگزاری مناقصات احداث مدول اول تصفیه خانه شهرستان البرز، تجهیز تصفیه خانه نیکویه، احداث لاگون‌های جدید در تصفیه خانه فاضلاب قزوین با مجموع هزینه ۲۷۶۰ میلیارد ریال را از عملکرد‌های سال گذشته برشمرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان قزوین، عقد قرارداد مطالعات پژوهشی بومی سازی دانش تصفیه فاضلاب در اجتماعات کوچک استان و انجام مطالعات مرحله دوم فاضلاب در شهر‌های قزوین و تاکستان و نیز مطالعات فاضلاب اقبالیه، اسفرورین و چوبیندر، ضیاء آباد و روستا‌های آتان و آکوجان منطقه الموت را از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در سال ۱۴۰۲ عنوان کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • بهسازی ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های عشایر استان مرکزی آغاز شد
  • سیستان و بلوچستان بالاترین ظرفیت معادن را دارد
  • استعداد‌های برتر ادبی و هنری سیستان و بلوچستان باید حمایت شوند
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق
  • بررسی مسئولیت‌های اجتماعی صنایع و معادن بافق در پیشبرد اهداف آموزش و پرورش
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید
  • آغاز فرایند انتخاب واحد‌های نمونه صنعتی و معدنی استانی و ملی