Web Analytics Made Easy - Statcounter

گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری " آپا " جمهوری آذربایجان به نقل از کمیته دولتی گمرک حاکیست ؛در ۱۰ ماه سال جاری میلادی حجم گردش تجاری با جمهوری اسلامی ایران در مقایسه با زمان مشابه در سال پیش ۹۹ میلیون  و ۲۳۹  هزار دلار (۳۰.۷ درصد)  افزایش یافته است .

  بنا به  این  گزارش ، در ۱۰ ماهه سال جاری میلادی حجم  صادرات جمهوری آذربایجان به جمهوری اسلامی ایران ۳۰  میلیون  و  ۹۹۹ هزار  دلار بوده است که در مقایسه با زمان مشابه سال گذشتهمیلادی ۸ میلیون و ۷۰۵ هزار دلار (۳۹  درصد)  بیشتر شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  همچنین  در این مدت حجم  واردات این کشور از ایران  ۳۹۱ میلیون و ۶۹۰ هزار دلار بوده است که در مقایسه با ۱۰ ماهه  سال ۲۰۱۸ میلادی ۹۰ میلیون و ۵۳۴ هزار دلار (۳۰.۱درصد) افزایش نشان می دهد .

این گزارش افزود : در ۱۰ ماهه سال جاری در  مجموع  تراز منفی ۳۶۰ میلیون و ۶۹۱ هزار دلاری در معاملات تجاری جمهوری آذربایجان با جمهوری اسلامی ایران  ایجاد شده است که در مقایسه با سال گذشته  ۸۱ میلیون و ۸۲۹ هزار دلار (۲۹.۳) درصد بیشتر است .

برچسب‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت باکو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت صنعت معدن و تجارت باکو وزارت صنعت معدن و تجارت باکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمدصادق معتمدیان صبح امروز در آیین رژه نیرو‌های مسلح استان که به مناسبت گرامیداشت روز ارتش برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و شهدای حرم و امنیت به ویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: شهدای ایران اسلامی با نثار خون خود درخت تنومند انقلاب اسلامی را آبیاری کرده و امنیت پایدار را برای ایران اسلامی به ارمغان آوردند.

 وی همچنین با تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران به دلاوران ارتش جمهوری اسلامی ایران و به ویژه ارتشیان دلاور آذربایجان غربی، خاطرنشان کرد: ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی بوده و در آن تاریخ نیرو‌های متعهد و انقلابی ارتش و دلیرمردان نیروی هوایی با آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام راحل تجدید میثاق کردند.

استاندار آذربایجان غربی به نقش ارتش جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با گروهک‌ها و ضدانقلاب در دوران پیروزی انقلاب اسلامی نیز اشاره کرده و افزود: در روز‌های آغازین انقلاب اسلامی که گروهک‌های ضدانقلاب بر علیه مردم و انقلاب اسلامی توطئه‌های خود را آغاز کرده بودند، ارتش جمهوری اسلامی ایران در شمال غرب کشور و کنار دیگر نیرو‌های انقلابی و مردمی در دفاع از انقلاب اسلامی و مقابله با ضدانقلاب جانفشانی کردند.

معتمدیان همچنین با اشاره به نقش نیرو‌های دلاور ارتش جمهوری اسلامی ایران در اجرای موفق عملیات‌های دوران دفاع مقدس، اضافه کرد: نیرو‌های جان برکف ارتش جمهوری اسلامی ایران در کنار نیرو‌های مردمی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دوران دفاع مقدس با ایثارگری و فداکاری نقش موثری در پیروزی ایران اسلامی داشتند. 

وی در ادامه تشکیل قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) را نقطه عطفی در همکاری بین ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در منطقه عنوان کرده و افزود: قرارگاه همیشه پیروز و سرافراز حمزه سیدالشهدا (ع) امروز نقش مهمی در دفاع از امنیت کشور و دفاع از مرز‌های شمال غرب کشور بر عهده دارد.

استاندار آذربایجان غربی عملیات وعده صادق را نیز یکی از عملیات‌های افتخارآفرین و تاریخی عنوان کرده و یادآور شد: این عملیات مصداق عینی همدلی و همکاری نیرو‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی ارتش جمهوری اسلامی ایران در دفاع از کیان اسلامی است.
 
معتمدیان همچنین با بیان اینکه در دوران صلح خدمات شایانی از ارتش جمهوری اسلامی ایران شاهد بودیم، افزود: نمونه عینی این موضوع، بسیج تمامی امکانات ارتش در کمک‌های مومنانه به نیازمندان و ارائه تجهیزات پزشکی و درمانی، ایجاد بیمارستان‌های صحرایی در کمک به مردم در دوران مبارزه با بیماری کرونا و همچنین در کمک به مردم در بلایای طبیعی و به ویژه زلزله زدگان شهرستان خوی می‌باشد. 

 وی در ادامه پیام روز ارتش را پیام صلح و دوستی و هشدار به کسانی عنوان کرد که به دنبال ناامنی در منطقه هستند و اظهار داشت: دشمنان ایران اسلامی پیام اقتدار عملیات وعده صادق را دریافت کردند؛ عملیاتی که تراز جدیدی از توان نظامی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران را در سطح بین المللی به نمایش گذاشت. 

استاندار آذربایجان غربی در پایان از تلاش‌های مجموعه نیرو‌های مسلح از جمله ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نیروی انتظامی و مرزبانی، نیرو‌های امنیتی و مجموعه دستگاه قضایی که در تامین امنیت پایدار منطقه ایثارگری و جانفشانی و مجاهدت می‌کنند قدردانی کرده و افزود: آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور بوده و شتاب در پیشرفت و توسعه استان، مدیون ایثارگری‌های نیرو‌های مسلح و امنیت پایدار در سایه نثار خون شهدا می‌باشد.

دیگر خبرها

  • ارزش مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار افزایش می‌یابد
  • عراق؛ شریک تجاری همیشگی ایران/ پیش بینی رشد ۱۵ درصدی صادرات
  • حجم مبادلات تجاری ایران و ازبکستان به یک میلیارد دلار می رسد
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • حجم مبادلات تجاری ایران و تاجیکستان به ۲۷۰ میلیون دلار رسید
  • ‌رئیس جمهور ایران چه درخواستی از رئیس جمهور ازبکستان داشت؟
  • اُفت قابل ملاحظه صادرات پسته ایران در مقایسه با سنوات قبل
  • مقایسه ارتش پهلوی با ارتش جمهوری اسلامی، هویت انقلاب ما است + فیلم
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • ارتش جمهوری اسلامی ایران یکی از ارتش‌های قدرتمند منطقه است