Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: در اتفاقات اخیر کشور عده‌ای نظم عمومی را بر هم زدند و اماکن عمومی را به آتش کشیدند، در این میان آتش زدن کتابخانه‌ها به‌عنوان مراکز فرهنگی قابل توجیه و بخشش نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور - در مراسم بزرگداشت کتاب و کتاب‌خوانی که پیش از ظهر امروز در کتابخانه امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، تصریح کرد: ابتدای سال ۹۷ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تأکید کرد که کتابخانه عمومی باید به پایگاه فرهنگی، اجتماعی محلات، شهرها و روستاها تبدیل و فرآیند اجرایی جامعه به نحوی شود که این مطالبه به مطالبه مردمی تبدیل شود، این اتفاق به‌تازگی در کشور آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کتابداران سراسر کشور با همدلی خود نشان دادند که کتابخانه می‌تواند پایگاه فرهنگی باشد، در این میان برگزاری برنامه‌های مختلفی ازجمله جشنواره رضوی نشان داد که همدلی بسیار مؤثری بوده است.

آشتیانی خاطرنشان کرد: کتابداران در فضاهای مختلف خود را آماده کردند تا در ارتباط با فعالیت فرهنگی کار کنند که این همدلی قابل تشکر و قدردانی است.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر کشور بیان کرد: اگر بخواهیم آتش زدن پمپ بنزین و بانک‌ها را توجیه کنیم که قابل توجیه نیست، آتش زدن کتابخانه با ۳۱۳ هزار جلد کتاب به‌هیچ‌وجه قابل توجیه نیست.

مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد: در این کتابخانه کتاب‌های مختلفی ازجمله قرآن و تاریخ وجود داشت و می‌توان گفت این کتابخانه پایگاه فرهنگی اجتماعی شهرستان کم برخوردار بود.

وی خاطرنشان کرد: رئیس اداره کتابخانه شهریار بیان کرده است که با توجه به ضعف مردم محل این کتابخانه محلی برای کمک درسی بود و دانش آموزان از کتاب‌ها و کلاس‌های کمک درسی کتابخانه استفاده می‌کردند.

آشتیانی تأکید کرد: این کتابخانه در افزایش سطح علمی دانش آموزان مؤثر بوده است و به‌نوعی با جهل و نادانی مبارزه می‌کرد.

وی عنوان کرد: باید در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی آگاهی بخشی ویژه‌ای داشته باشیم، کتابداران باید معلومات ویژه داشته باشند و آن را منتقل کنند تا سطح آگاهی و فرهنگ یک شهر را بالا ببرند.

مدیرکل ترویج کتاب‌خوانی و امور فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور یادآور شد: قزوین سابقه فرهنگی خوبی دارد بنابراین در روزهای اخیر کمترین واکنش و کمترین آسیب را در استان قزوین شاهد بودیم.

وی تأکید کرد: کتابداران باید در جهت آگاهی بخشی و افزایش اطلاعات قدم بردارند، در خیلی از شهرستان‌ها و روستاها مرکز فرهنگی به‌جز کتابخانه نداریم و این کار ما را سخت می‌کند.

آشتیانی بیان کرد: امیدواریم با انتصاب جدیدی که صورت گرفته است استان قزوین بیش‌ازپیش در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی آمار و ارائه خدمات خوبی داشته باشد.

 

بیشتر بخوانید: برگزاری هشتمین نشست کتابخوان ویژه کودک و نوجوان خسارت سیل به 9 واحد صنفی کتابفروشی شهر پلدختر / تعطیلی اولین چاپخانه دیجیتال تاسیس شده استان به دلیل خسارت سیل

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: بنزین دانش آموزان قرآن کتابخانه های عمومی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ آقای فلاح گفت: این طرح در قالب قفسه کتاب در مناطق محروم متناسب با پایه تحصیلی ایجاد می‌شود.
به گفته وی، در مرحله نخست ۱۰۰۰ کلاس درس تجهیز و پیش بینی می‌شود به ۷ هزار کلاس درس برسد.
معاون فرهنگی کانون پرورش و فکری کودکان و نوجوان کشور با اشاره به اینکه هر کلاس درس ۱۰۰ کتاب کودک و نوجوان خواهد داشت، افزود: در سال کتاب‌ها دو بار هم تعویض می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تجهیز بیش از هزار کلاس درس به کتابخانه در مناطق محروم کشور
  • ایجاد کتابخانه مدارس در مناطق محروم کشور
  • اهدای بیش از یک هزار و ۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو در ملایر
  • اهدای بیش از ۱۷۰۰ جلد کتاب به کتابخانه عمومی دانشجو ملایر
  • اصلاح قانون تاسیس کتابخانه در نوبت بررسی است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در نوبت بررسی در مجلس است
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم ۰.۵ درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • الزام شهرداری‌ها به پرداخت سهم نیم درصدی کتابخانه‌های عمومی
  • سرانه فرهنگ در کشور ما بسیار پایین است
  • طرح اصلاح قانون تأسیس نهاد کتابخانه‌ها در نوبت بررسی مجلس است