Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@08:10:42 GMT

کمربند سبز قم درشش هزار هکتار احداث می‌شود

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۲۴۰

کمربند سبز قم درشش هزار هکتار احداث می‌شود

پیام جوادیان روز چهارشنبه درجلسه زیست بوم قم دراستانداری خاطرنشان کرد: تامین حقابه و واگذاری اراضی پیش بینی شده مهمترین عوامل در پیشبرد اهداف استان در احداث این کمربند سبز می‌باشد.
وی اضافه کرد: درطرح جامع کمربند سبز که توسط شهرداری قم درحال احداث است اراضی که قابلیت و استعداد لازم را داشته باشند برای مقابله با آلودگی هوا و ریزگردها نهال کاری می شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت:‌ طرح مطالعاتی جامع کمربند سبز شهری تا سال ۹۹ نهایی شده و به ملاک عمل شهرداری در اجرای این کمربند درحریم شهر قم تبدیل خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: اراضی جاده جعفریه استعداد قابل توجهی برای توسعه فضای سبز را داراست، اجرا و اتصال فضای سبز بوستان جوان تا بوستان سعدی می‌تواند دراین زمینه زیرکشت نهال برود.
جوادیان گفت: ۳۰۰هکتار توسعه فضای سبز دربوستان ولایت شهر قم انجام شده است،مشکل واگذاری اراضی و کمبود اعتبارات مهمترین عامل درتوسعه سرانه های سبز جنگلی قم می باشد.
وی گفت: با احداث تصفیه خانه شهرک پردیسان، پساب حاصل از آن برای توسعه فضای سبز شهری دراختیار شهرداری قم قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: با استفاده از پساب تصفیه خانه شهرک پردیسان امکان توسعه فضای سبز شهری تا حریم فرودگاه قم عملیاتی می‌شود، همچنین درمحدوده پردیسان حریم‌های خالی از فضای سبز بسیاری شناسایی شده‌است.
جوادیان گفت:‌ یک سی و دوم از ظرفیت آب رودخانه قم حقابه شهرداری می‌باشد، اما تاکنون این مساله اجرایی نشده‌است.
وی خاطرنشان کرد: برای استفاده از این حقابه شهرداری قم می‌تواند خط انتقال مجزایی را احداث و به صورت هدفمند ازاین ظرفیت استفاده کند.
مدیرعامل سازمان پارکها و فضای سبز شهرداری قم گفت: بوستان رضوی، معصومیه و بوستان جوان سه بوستانی بوده که برای تامین آب فضای سبز و توسعه درختان به این حقابه نیاز اساسی دارند.

برچسب‌ها شهرداری شهرداری قم قم بوستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری شهرداری قم قم بوستان شهرداری شهرداری قم قم بوستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاکسازی بوستان های پایتخت از کلونی های آسیب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، احمد احمدی صدر افزود: طرح ساماندهی سراسری کاهش آسیب‌های اجتماعی در کلانشهر تهران به منظور ساماندهی مشاغل و زباله‌گرد‌ها، متکدیان، معتادان متجاهر، کودکان کار و ساماندهی بی‌خانمان‌ها از ۱۵ آغاز شد و تا ۳۰ فرودین در تهران در حال انجام است.

وی گفت:با اجرای این طرح ،با همکاری مناطق ۲۲گانه و نواحی شهرداری بخش قابل توجهی از کلونی‌های آسیب‌های اجتماعی پایتخت در بوستان‌ها شناسایی و ساماندهی شد.

مدیرعامل سازمان خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران همچنین از شهروندان خواست: در صورت مشاهده کلونی‌های آسیب با سامانه ۱۳۷ پلاس تماس بگیرند تا اقدامات لازم برای رفع نقاط مورد نظر صورت گیرد.

دیگر خبرها

  • لزوم توسعه فضای شهری بیجار/رفع مشکلات مردم نیازمند توجه
  • سرانه ۳۱ مترمربعی فضای سبز در منطقه چهار شهر قم
  • بودجه سازمان سیما و منظر شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه ۱۰۰۰ میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • بودجه هزار میلیارد تومانی فضای سبز شهرداری قم در سال ۱۴۰۳
  • پیشرفت ۵۰ درصدی توسعه بوستان مهر در منطقه ۹ اصفهان
  • تملک ۲۰ باغ و تبدیل آنها به بوستان عمومی | ۴۵ هکتار از اراضی جنب مصلی در حال آماده‌سازی برای ایجاد یک چهارباغ است
  • پاکسازی بوستان های پایتخت از کلونی های آسیب
  • ۲۰ باغ در سال جاری تملک می‌شود
  • احداث ۵۰ هکتار فضای سبز در سنندج