Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-23@07:48:22 GMT

فراخوان حمایت از پژوهشگران ریاضی و پزشکی منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۳۶۷

فراخوان حمایت از پژوهشگران ریاضی و پزشکی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران سومین فراخوان کارگروه‌های علوم پزشکی، ریاضی و فیزیک، علوم دامی، دامپزشکی و شیلات را منتشر کرد. پژوهشگران و محققان دریافت حمایت در این حوزه‌ها تا ۱۵ دی ماه سال جاری برای ارسال طرح‌های پژوهشی خود فرصت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر یک از کارگروه‌های صندوق پس از ارسال طرح از سوی محققان کشور آنها را ارزیابی می کند و در نهایت طرح‌های تایید شده برای اجرای حمایت می‌شوند.

انتشار این فراخوان در راستای حمایت متوازن از تحقیقات و کمک به تولید دانش و فناوری در کشور انجام می‌شود. تا کنون بیش از ۲۱ هزار طرح پژوهشی از سوی محققان کشور به صندوق ارسال شده است. از این میان بیش از ۷ هزار مورد مصوب و مرود حمایت قرار گرفته است.

کد خبر 4776982 میترا سعیدی کیا

منبع: مهر

کلیدواژه: صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراخوان نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تحقیقات علمی فناوری نانو شرکت دانش بنیان موبایل جایزه مصطفی ص امنیت اطلاعات فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات خودروی برقی گوگل تولید هوش مصنوعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور

به گزارش همشهری آنلاین: اگرچه ایجاد بسته‌های مشوق برای بازگشت نخبگان مهاجر توانسته است تا حدودی کارگر باشد، اما ایجاد کانال‌هایی برای همکاری با نخبگان خارج از کشور هم مدتی است در دستور کار قرار گرفته است؛ برای این منظور، سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی، پلتفرمی را با نام «کانکت پلاس» (Connect Plus) طراحی کرده است تا از ایده‌های فناورانه متخصصان ایرانی با تجربه فعالیت در خارج از کشور، با ثبت‌نام در این پلتفرم حمایت ‌شود.

مدل حمایتی جدید

پروژه و پلتفرم «کانکت پلاس» در حقیقت سامانه‌ای برای همکاری با متخصصان ایرانی خارج از کشور است. براساس این پروژه، نخبگان و فارغ‌التحصیلانی که پیش از این در خارج از کشور شرکت تأسیس یا محصولی تولید کرده‌اند و می‌خواهند مشابه آن را در ایران تولید یا شرکت دانش‌بنیان در ایران تأسیس کنند، در این سامانه حمایت می‌شوند.

تسهیلات بلاعوض

سیدعلی حسینی، معاون توسعه روابط علمی و سرمایه انسانی سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی درباره جزئیات این پلتفرم می‌گوید: «با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی، یک گرنت(کمک‌هزینه) ۵۰۰میلیون تا یک‌میلیارد تومانی بلاعوض و همچنین جذب سرمایه از صندوق‌ها و وی‌سی‌های همکار «کانکت» به افرادی که به‌دنبال تأسیس شرکت دانش‌بنیان هستند، اعطا می‌شود. همچنین یک‌سری امکانات زیرساختی و فضاهای مازاد در پارک‌های فناوری پردیس، دانشگاه صنعتی‌شریف، تهران، اصفهان، شیراز و … در اختیار این افراد قرار می‌گیرد.»


اقبال مهاجران به فعالیت داخلی

استقبال از این پروژه از سوی نخبگان امیدبخش است. دریافت ۳۸۰پروپوزال، فقط در بازه زمانی ۲‌ماه و نیم، نشانه تمایل زیاد افراد فعال در خارج از کشور برای همکاری با داخل است. به‌گفته حسینی از بین این ۳۸۰پروپوزال ۱۰۰مورد به شرکت دانش‌بنیان تبدیل شد و باقی طرح‌ها درحال داوری و ارزیابی است.

از طرفی این پروژه‌ها به سرمایه‌گذاران معرفی می‌شود؛ چراکه بعضا برخی از طرح‌ها به حمایت بالای چند میلیارد تومانی نیاز دارند و ریسک سرمایه‌گذاری‌شان کمتر است. البته حمایت‌های سازمان توسعه همکاری‌ها فقط به اینجا ختم نمی‌شود؛ پشتیبانی از محققان پسادکتری نیز برنامه حمایتی دیگری از سوی این سازمان و معاونت علمی است که به‌گفته حسینی در همین راستا از ۱۷۰۰محقق پسادکتری در سال۱۴۰۲ حمایت شده است.

برای استفاده از این حمایت، فرد متقاضی ابتدا باید پروپوزال خود را در پلتفرم «کانکت پلاس» بارگزاری کند و سازمان همکاری‌ها قبل از اپلای کردن، او را به دانشگاه یا پژوهشگاه معرفی می‌کند. پس از تأیید، فرد در دانشگاه جذب و علاوه بر اعطای حقوق استادیار پایه و یک گرنت حدود ۳۰۰میلیون تومانی، به‌مدت یک سال بیمه می‌شود.

بیشتر بخوانید:

خرید از فاصله ۵سانتی‌متری تجربه شیرین

مسعود شریفی یکی از هزاران نخبه ایرانی است که مدرک دکتری‌ خود را در رشته مکانیک در کانادا گرفته و پروژه‌اش روی یک موضوع بیومکانیکی بود. او به همشهری گفت: «زمانی که قصد داشتم به ایران بازگردم با جست‌وجو در اینترنت متوجه سامانه‌ای در این خصوص شدم.

سپس شرکت‌هایی که درخواست‌ جذب نیرو داده بودند را بررسی کردم و درخواست دادم.» شریفی اکنون معاون فنی، مهندسی شرکت نوآوران روباتیک و پزشکی سیناست؛ همان شرکتی که روبات جراح سینا را ساخته است.

کد خبر 846151 برچسب‌ها بنیاد ملی نخبگان نخبگان مهاجرت دانش بنیان

دیگر خبرها

  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • تحصیل در خارج، خدمت به داخل | حمایت از نخبگان و پژوهشگران ایرانی خارج از کشور
  • تائید فنی ۶۰ پروژه فناوری زیستی برای استفاده از اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌های حوزه صنایع معدنی با حمایت از پژوهشگران 
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد
  • تائید فنی ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی جهت استفاده از ظرفیت اعتبار مالیاتی
  • توسعه فناوری‌ها در کشور مصداق بارز کاشتن برای آینده است
  • فراخوان سراسری «وعده صادق» منتشر شد
  • ثبت ۱۲ فراورده دارویی و ۵۰ تجهیز پزشکی شرکت‌های ایرانی در کنیا
  • پروژه «وعده صادق» در قالب چهار محتوا منتشر شد