Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام جم آنلاین»
2024-04-16@12:34:32 GMT

سرویس‌ مدارس نگران تأمین سوخت نباشند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۳۹۱

سرویس‌ مدارس نگران تأمین سوخت نباشند

به گزارش جام جم آنلاین از ایسنا، محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به چگونگی تامین سوخت سرویس‌ های مدارس اظهار کرد: با هماهنگی که از طریق ستاد سوخت به عمل آمده مقرر شده تمامی سرویس‌های مدارس در سامانه «سپند» در وزارت کشور اطلاعات خود را ثبت کنند تا پس از بررسی‌ها نسبت به طول مسیری که هر سرویس طی می‌کند، از سهمیه‌ای که برای‌شان در نظر گرفته شده استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سهمیه به این صورت است که تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه در نظر گرفته شده و سرویس‌های مدارس به صورت ریالی بهای میزان پیمایش خود را پس از بررسی‌هایی که انجام می‌شود دریافت می‌کنند. بررسی‌های لازم در این زمینه نیز با سرعت انجام می‌شود و جای نگرانی وجود ندارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوع اصلاح سیستم گرمایشی مدارس و جمع‌شدن بخاری‌ها، تاکید کرد: ما در تمام مناطقی که گازرسانی انجام شده بود، سیستم گرمایشی را اصلاح کردیم و با سیستم‌های مدرن گازی تعویض شدند. در بقیه مناطقی که گازرسانی انجام نشده، تلاش کردیم از سیستم‌های گرمایشی ایمن‌تر استفاده کنیم.

حاجی‌میرزایی ادامه داد: حدود ۲۴ هزار مدرسه متصل به سیستم گرمایشی اصلاح‌شده هستند که از محل اعتبارات عوارض گازی که به آموزش و پرورش تعلق گرفته این کار انجام شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جمع‌شدن تمامی مدارس خشتی و گلی در کشور گفت: این کار انجام شده و امیدواریم همین روزها جشن برچیده‌شدن تمامی مدارس گلی و خشتی در کشور را برگزار کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: سوخت سرویس های مدارس سیستم گرمایشی مدارس مدارس خشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور از تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی در طرح شهید «علی عرب» خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدرضا عامریان، امروز_ سه‌شنبه، بیست‌وهشتم فروردین_ در جلسه قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر که در اداره کل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، یکی از دلایل سفر خود به کهگیلویه و بویراحمد را پیگیری چگونگی اجرای طرح شهید «علی عرب» دانست و اظهار کرد: در قالب این طرح ۳۰ مدرسه اولویت‌دار بنا به تشخیص استان باید به طور کامل مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی شوند.

وی افزود: بنا به تأکید و پیگیری رئیس‌جمهور و وزیر آموزش و پرورش، این طرح باید تا یک ماه آینده به نتیجه لازم و دلخواه برسد و اجرای کامل آن نیازمند مساعدت و همراهی اداره کل نوسازی مدارس، گروه‌های جهادی و خیران مدرسه‌ساز و سایر دستگاه‌های متولی در این استان است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور، گفت: در دولت مردمی ایران قوی برای تسریع کارهای آموزشی سه قرارگاه تشکیل داده شد که یکی از آن‌ها قرارگاه جهادی با هدف تغییر رویکردها و گفتمان‌ها است.

وی با بیان اینکه اگر نگاه جهادی در آموزش و پرورش نهادینه شود، به مرور کسانی برای معلم شدن وارد عرصه می‌شوند که عاشق کار جهادی باشند، تصریح کرد: بر همین اساس تغییر نگاه در این حوزه امری ضروری است.

عامریان خاطرنشان کرد: با تشکیل این قرارگاه، نگاه جهادی در آموزش و پرورش برای پیشبرد اهداف در بخش‌های مختلف مدرسه‌سازی، تجهیز و تعمیر و زیباسازی مدارس شکل بگیرد.

وی هماهنگی اداره کل نوسازی، گروه‌های جهادی، بنیاد برکت، بنیاد احسان و سایر مؤسسات خیریه در هرگونه ساخت‌وساز، توزیع امکانات و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، ورزشی و حتی البسه، لوازم‌التحریر و کتب درسی در بین مدارس را با قرارگاه جهادی عدالت تربیتی لازم و ضروری دانست و افزود: هدف از هماهنگی با این قرارگاه، برقراری عدالت آموزشی و تربیتی، توزیع عادلانه وسایل و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی، جلوگیری از موازی کاری، دادن پوشش بیشتر از جامعه هدف و کاهش هزینه‌ها است.

دبیر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی کشور با بیان اینکه باید مردمی‌سازی در اولویت کارها قرار بگیرد، گفت: قرارگاه عملکرد روتین ندارد، بلکه کارش حل مسائل آموزشی و تربیتی نظام تعلیم و تربیت کشور به‌ویژه در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته است و باید در مسیری پیش برود که عدالت آموزشی را محقق کند.

وی با تاکید بر لزوم همراهی همه دستگاه‌های اجرایی با قرارگاه جهادی عدالت تربیتی، تصریح کرد: همه ارکان جامعه به نوعی با آموزش و پرورش متصل هستند و با استفاده از این ظرفیت باید همه دستگاه‌ها را برای تحقق اهداف مدنظر قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر پای کار آورد و سهمی از کار قرارگاه را به عهده گرفته و بخشی از کار را پیش ببرند.

عامریان با اشاره به اجرای طرح مولدسازی دارایی‌های دولت توسط دولت مردمی گفت: مولدسازی دارایی‌های دولت موجب درآمدزایی، منتفع شدن جامعه از املاک و دارایی‌های غیرمولد دولت، تسریع در اجرای طرح‌ها، کاهش هزینه‌ها، ارتقا و کیفیت‌بخشی به برنامه‌های مختلف در آموزش و پرورش شده که تحقق این هدف مستلزم یک عزم همگانی است.

کد خبر 745086

دیگر خبرها

  • تجهیز ۳۰ مدرسه در کهگیلویه و بویراحمد به سیستم گرمایشی و سرمایشی
  • جمع‌آوری مدارس کانکسی بالای ۱۰ دانش‌آموز در استان مرکزی
  • مردم نگران تامین سوخت نباشند
  • توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد/ مردم نگران تامین بنزین نباشند
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مردم نگران تأمین بنزین نباشند
  • مردم نگران بنزین نباشند
  • شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی: مردم نگران نباشند سوخت به اندازه نیاز تأمین است
  • شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی: مردم نگران تامین بنزین نباشند
  • مردم نگران نباشند سوخت به اندازه نیاز تأمین است
  • مردم نگران تامین بنزین نباشند/ موجودی سوخت جایگاه‌ها تکمیل است