Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-16@20:20:07 GMT

چقدر سرمایه برای راه‌اندازی استارت‌آپ لازم است؟

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۵۳۱

چقدر سرمایه برای راه‌اندازی استارت‌آپ لازم است؟

یک مقام مسئول در بیمه مرکزی ضمن اعلام فعالیت ۱۶۳ استارت آپ در صنعت بیمه گفت: برای راه‌اندازی استارت بین ۵۰۰ میلیون تا پنج میلیارد تومان سرمایه لازم است.

به گزارش ایسنا، در جریان برگزاری نمایشگاه بانک، بیمه و بورس در جزیره کیش نشستی با محور نحوه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌های بیمه‌ای به عنوان کانالی برای جذب سرمایه گذاری در صنعت بیمه با حضور مدیران بیمه مرکزی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست رضایی- مدیر نظارت بر شبکه خدمات بیمه‌ای بیمه مرکزی - با اشاره به توسعه حضور استارت ها در صنعت بیمه و استقبال از آنها اظهار کرد: زمانی کمپین ۶۵۰۰  نفری مقابله با استارتاپ ها وجود داشت اما اکنون با حمایت بیمه مرکزی و پرداخت هزینه های خاص خود به جایی رسیدیم که در حال تلاش برای توسعه استارت اپ ها هستیم این در حالی است که در حال حاضر حدود ۱۶۳ استارت اپ در صنعت بیمه و در حوزه های مختلف از کارگزاران بیمه، افراد حقیقی و شرکت های بیمه‌ای فعالیت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در راستای توسعه استارت‌آپ‌ها در صنعت بیمه، در اولین اقدام تفاهم نامه‌ای بین بیمه مرکزی و معاونت علمی، فن آوری رئیس جمهور منعقد شد، گفت: در ادامه ساماندهی فعالیت استارت‌آپ‌ها مورد توجه قرار گرفت.

این مقام مسئول بیمه مرکزی در مورد نحوه سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها نیز گفت: باید دو مسیر فنی - بیمه و همچنین راه اندازی سایت و مباحث آی تی محور آن مورد توجه قرار گرفته و الزامی است.

رضایی با اشاره ب سرمایه لازم برای سرمایه‌گذاری در استارت‌آپ‌ها نیز گفت: در دنیل از یک میلیون یورو تا ۱۰۵ میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری می شود ولی در  ایران رقم سرمایه گذاری متفاوت است؛ به طوری که برای شروع کار با حدود۵۰۰ میلیون می‌شود ولی اگر قرار باشد استارت‌آپ راه‌اندازی و برای آن تبلیغات و توسعه انجام شود حداقل پنج میلیارد تومان لازم است.

وی در مورد فعالیت استارت‌آپ‌ها در حوزه بیمه نیز گفت: واقعیت این است که گستردگی کار آنها بسیار بیش از این است که دیده می‌شود؛ به طوری که یکی از کارکردهای آنها این است که فروش سنتی را با سرعت بیشتری در فضای مجازی انجام می‌دهند. از سوی دیگر مقایسه نرخ انجام و امکان انتخاب به مشتری می‌دهد. برخی استارت‌آپ‌ها هم دیتاها را دریافت کرده و بر اساس آن تحلیل اماری انجام و در اختیار شرکت بیمه انجام می‌دهند، برخی مشاور بیمه گذار و برخی هم تلفیقی هستند.

رضایی افزود: پیش تر فعالیت استارت آپ ها به دلیل نداشتند مجوز از صنعت بیمه به این شکل بود که با مهندسی معکوسی که در نرخ بیمه انجام می‌دادند کار مقایسه نرخ حق بیمه شرکت های مختلف را انجام و امکان قیاس را برای مردم فراهم می‌کردند اما در این بین موضوع دریافت حق بیمه از سوی بیمه مرکزی دغدغه بود و در این راستا بخشنامه به شرکت‌های بیمه دادیم که استارت ها را به عنوان بازاریاب برخط بشناسند.

وی با بیان اینکه اکنون صنعت بیمه امادگی کامل برای دادن پروانه به استارت اپ ها به عنوان کارگزاران برخط را دارد، افزود: اما این سوال مطرح است که اگر ثبت‌نام نکنند چه می‌شود؟ در این رابطه باید گفت مهمترین بحث به سویچ بیمه بر می‌گردد که قرار است توسط بیمه مرکزی رقم بخورد به این معنی که استارت‌آپ‌ها و بیمه‌ها ارتباط مستقیمی از برخی لحاظ از جمله مالی  با یکدیگر ندارند ولی برنامه ما این است که کسانی که مسیر دریافت پروانه را طی می کنند بتوانند به اطلاعات سامانه سنهاب دسترسی پیدا کنند. در این حالت اطمینان خاطر برای مشتری اینجا می شود که نرخ های مقایسه ای درست است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استارت آپ ها بيمه مركزي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟

انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی و خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین از دلایل اصلی افزایش اخیر قیمت طلا در بازار جهانی است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از سی‌ان‌ان، از بانک‌های مرکزی سراسر دنیا گرفته تا مصرف کنندگان کاستکو، به نظر می‌رسد همه این روزها در حال خرید طلا هستند.

قیمت طلا 16.5 درصد نسبت به متوسط سال گذشته افزایش داشته است.

سرمایه‌گذارانی که انتظار کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را دارند اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت طلا هستند. اما عوامل دیگری هم دخالت دارند از جمله خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی سراسر دنیا از جمله چین جهت پایین آوردن وابستگی به دلار آمریکا.

بانک‌های مرکزی طلا را یک ارزش ذخیره بلندمدت و پشتوانه ایمن در زمان بحران‌های اقتصادی و بین المللی می‌دانند.

طلا یک سرمایه‌گذاری مقاوم است. وقتی نرخ بهره سقوط می‌کند، قیمت طلا افزایش پیدا می‌کند و تمایل به خرید آن نسبت به اوراق قرض بالا می‌رود. سرمایه‌گذاران همچنین از طلا به عنوان پشتوانه‌ای در برابر تورم یاد می‌کنند و عقیده دارند طلا ارزش خود را در زمان افزایش قیمت‌ها حفظ می‌کند.

بانک مرکزی چین در ماه مارس برای هفدهمین ماه پیاپی طلا خریداری کرده و 160 هزار اونس به ذخایر خود اضافه کرده است. ذخایر طلای این بانک در حال حاضر به 72.74 میلیون اونس تروا می‌رسد.

تحقیقات نشان می‌دهد بانک‌های مرکزی جهت دور شدن از دلار، در زمان بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی طلا خریداری می‌کنند.

تحلیلگران کاپیتال ایکونامیکس می‌گویند سرمایه‌گذاران چینی از طلا به عنوان یک سرمایه جایگزین در زمان سقوط ارزش مسکن و قیمت سهام طی سال‌های گذشته استفاده کرده‌اند.

سایر بانک‌های مرکزی از جمله هند و ترکیه هم در حال افزایش ذخایر طلای خود هستند. رشد تولید ناخالص داخلی هند یکی از عوامل این خریدها بوده است.

خرید بالای طلا نشانه چیست؟

خرید بالای طلا توسط بانک‌های مرکزی نشانه‌ از بین رفتن وابستگی به دلار است. تحقیقات نشان می‌دهد تمایل برای دلار از سوی بانک‌های مرکزی که می‌خواهند وابستگی اقتصادی خود به آمریکا را کاهش دهند، از بین رفته است.

بانک سرمایه گذاری جی پی مورگان طی یک یادداشت تحقیقاتی اعلام کرده کشورهایی که متحد آمریکا نیستند طلا را خریداری می‌کنند تا از دلار دور شده و آسیب پذیری خود در برابر تحریم‌ها را کاهش دهند.

در این یادداشت آمده است خرید طلا توسط بانک‌های مرکزی عامل اصلی بالا رفتن قیمت این فلز گرانبها از 2022 بوده است. بانک‌های مرکزی در 2022 بیش از دو برابر متوسط سالانه یک دهه گذشته طلا خریداری کردند.

همچنین تحلیلگران عقیده دارند بالا رفتن قیمت نفت هم اقتصاد آمریکا را تهدید می‌کند. افزایش قیمت نفت نگرانی نسبت به تورم را بالا برده و قیمت طلا را هم افزایش می‌دهد.

درک عمومی نسبت به طلا

افزایش قیمت طلا نشان می‌دهد سرمایه‌گذاران انتظار دارند نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در سال جاری میلادی کاهش یابد، اما نسبت به دورنمای تورم بالا بدون وارد شدن اقتصاد آمریکا به رکود مطمئن نیستند.

برخی عقیده دارند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو اصلی‌ترین عامل بالا رفتن قیمت طلاست. پایین آمدن نرخ بهره هزینه نگهداری طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را کاهش داده و تمایل برای خرید آن را بالا می‌برد.

جروم پاول رئیس فدرال رزرو آمریکا در اظهاراتی در سوم آوریل گفت تورم در کشور هنوز تا هدف دو درصد بانک مرکزی فاصله دارد و پایین آمدن نرخ بهره جهت متعادل کردن اقتصاد در سال جاری میلادی اتفاق خواهد افتاد.

51 درصد از سرمایه‌گذاران در حال حاضر انتظار دارند نرخ بهره در ماه ژوئن به پایین بیاید. اما اطلاعات اخیر اقتصادی آمریکا حاکی از به تاخیر افتادن این زمان است.

شاخص قیمت هزینه‌کرد مصرف شخصی در آمریکا که شاخص مورد علاقه فدرال رزرو برای ارزیابی تورم است، 2.5 درصد طی یک سال منتهی به ماه فوریه افزایش داشته است. شاخص ماهانه قیمت مصرف‌کننده هم که شامل مواد غذایی و انرژی نمی‌شود 0.3 درصد افزایش داشته است.

دلیل اصلی افزایش قیمت طلا در حال حاضر چیست؟

برخی سرمایه‌گذاران در حال خرید بالای شمش‌های طلا به دنبال افزایش قیمت این فلز گرانبها هستند که می‌تواند قیمت طلا را بالاتر ببرد. خریداران عموماً حجم ذخایر طلای خود را در فضای عمومی اعلام می‌کنند.

برای مثال کاستکو فروش شمش‌های طلا را در ماه اوت و فروش سکه‌های نقره را در ژانویه آغاز کرده است. این شرکت در حال حاضر ماهانه 200 میلیون دلار طلا و نقره می‌فروشد. گزارش‌ها نشان می‌دهد این شرکت بیش از 100 میلیون دلار شمش طلا در تابستان فروخته است.

به علاوه لازم به ذکر است که طلا همواره یک سرمایه قابل اطمینان در زمان بی‌ثباتی‌های سیاسی بوده است. در بیش از 60 کشور در سال جاری میلادی قرار است انتخابات ریاست جمهوری برگزار شود و مردم پای صندوق‌های رای بروند. تشدید بی‌ثباتی‌های ژئوپلیتیکی و اقتصادی ارزش ثابت این فلز گرانبها را بالا می‌برد.

انتهای پیام/17

دیگر خبرها

  • عضویت بیش از ۱۵۶ هزار نفر در صندوق بیمه کارورزی استان مرکزی
  • بهره‌مندی زنان روستایی و عشایر دارای سه فرزند از طرح بیمه رایگان
  • رشد ۱۶۱ درصدی اشتغال در صنعت آذربایجان‌غربی
  • بیمه شدگان اجباری در استان مرکزی هفت درصد افزایش یافت
  • همراه اول مالک غول استارت‌آپی ایران می‌شود | دیجی کالا چقدر می ارزد؟
  • عبور موفق از پیک بار تابستان مهمترین رویکرد توزیع برق مرکزی
  • پرسودترین بازار‌های ۱۴۰۳
  • بودجه استارت‌آپ‌های فضایی دو برابر شد
  • چرا قیمت طلا در بازار جهانی رو به افزایش است؟
  • پیام معاون توسعه مدیریت و منابع بیمه مرکزی بمناسبت روز ملی منابع انسانی