Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@08:12:29 GMT

سرانه ورزش قم به 50صدم مترمربع رسیده است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۶۲۱

سرانه ورزش قم به 50صدم مترمربع رسیده است

ایسنا/قم مدیرکل ورزش و جوانان استان قم عنوان کرد: سرانه ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از ٠/١٩ متر مربع به ٠/٢٨ متر مربع افزایش یافته که با احتساب فضاهای ورزشی که در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی استان قم قرار دارد این سرانه به ٠/٥٠ متر مربع رسیده است.

رسول منعم در حاشیه مراسم افتتاح استخر مجموعه ورزشی تختی که با حضور معاون امور حقوقی، مجلس و استانهای وزارت ورزش و جوانان، معاون عمرانی استاندار و پیشکسوتان عرصه ورزش استان قم برگزار شد، عنوان کرد: استان قم با برخورداری از نیروهای متعهد و متخصص با بدنه هیئت های ورزشی و زیرساخت‌های ورزشی که در استان فراهم شده است ثابت کرده که از ظرفیت بسیار قابل توجهی در عرصه ورزش خصوصا ورزش قهرمانی برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در برخی از رشته‌های ورزشی از جمله کشتی، کاراته، فوتسال، دوومیدانی، جودو و رشته‌های جانبازان و معلولین عملکرد بسیار بهتری از سایر استانهای کشور داشتیم و نمونه بارز آن کسب ٣ نشان ارزشمند در مسابقات المپیک و پارالمپیک آسیایی جاکارتا در رشته‌های کاراته، والیبال نشسته و بسکتبال با ویلچر بود؛ همچنین کسب عنوان مرد سال فوتسال آسیا برای چهارمین سال پیاپی توسط علی اصغر حسن‌زاده فوتسالیست قمی از افتخارات ورزش استان قم در سال گذشته محسوب می‌شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم ادامه داد: در سال ٩٨ تا به امروز ٥٢ میزبانی رویدادهای ورزشی کشور و اردوهای تیم ملی را در استان قم شاهد بودیم، همچنین کسب ٩١١ مدال کشوری در بخش انفرادی، ٨٩ عنوان تیمی کشوری و ٩٩ عنوان ارزشمند بین‌المللی رهاورد تلاش و کوشش ورزشکاران استان در عرصه‌های مختلف ورزشی بود که در راس این افتخارات باید به کسب سهمیه المپیک ٢٠٢٠ توکیو توسط کشتی‌گیر قمی علیرضا نجاتی اشاره کنم که این عنوان بعد از ٣١ سال برای استان قم رقم خورد.

وی ادامه داد: لذا نظر به اینکه یکی از مهم ترین شاخص های لازم جهت رشد و توسعه همه جانبه ورزش وجود زیر ساخت های مناسب ورزشی است از سال ٩٢ تا به امروز ٣٥ مکان ورزشی به متراژ ١١٧هزار مترمربع به فضاهای ورزشی استان قم اضافه شد.

منعم در ادامه تصریح کرد: سرانه ورزشی تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان استان قم از ٠/١٩ متر مربع به ٠/٢٨ متر مربع افزایش یافته که با احتساب فضاهای ورزشی که در اختیار سایر دستگاه‌های دولتی استان قم قرار دارد این سرانه به ٠/٥٠ متر مربع رسیده است.

وی افزود: سرانه ورزشی استان قم از میانگین سرانه ورزشی کشور پایین‌تر است و جبران این کمبود با توجه به تنگناهای مالی توسط دولت امکان پذیر نیست و نیازمند حمایت بخش خصوصی برای رفع این کمبود هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان قم با اشاره به ماده ٢٧ قانون الحاق ٢ و واگذاری اماکن نیمه تمام و در دست احداث به بخش خصوصی اظهار کرد: وزارت ورزش و جوانان کشور واداره کل ورزش و جوانان استان قم در این راستا از دستگاه‌های پیشتاز در کشور هستند و فعالیت‌های مهمی را داشته است.

وی ادامه داد: سال گذشته سالن‌های سرپوشیده صبا و شهر قائم از محل اجرای ماده ٢٧ قانون و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی تکمیل و به بهره برداری رسیدند؛ امروز نیز همزمان استخر سرپوشیده جهان پهلوان تختی و سالن چند منظوره سوده در مجموعه ورزشی هفت تیر از محل اجرای ماده ٢٧ قانون الحاق ٢ افتتاح می‌شوند.

منعم در ادامه اظهار کرد: استخر سرپوشیده تختی در فضای ١٦٠٠ متر مربع با سرمایه‌گذاری ٢٨ میلیارد ریال از سال ٩٣ شروع و امروز به بهره‌برداری رسید؛ بازسازی سالن سرپوشیده سوده نیز از سال ٩٦ آغاز شد و با هزینه ٤ میلیارد و ٩٠٠ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی افزود: امروز همچنین دو خانه جوان در بخش دستجرد و در مجموعه ورزشی شهدای مدافع حرم با زیر بنای هر کدام ٢٥٦ متر مربع افتتاح خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی ورزشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل؛ دهقانی نیا معاون سلامت وتربیت بدنی اداره کل آموزش وپرورش استان اردبیل گفت: این زمین چمن با کمک خیران و مشارکت اولیای مدرسه بهره برداری شد و در اختیار دانش آموزان قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • افزایش سرانه فضای ورزشی مدارس اردبیل
  • ۲هزار متر مربع به سرانه ورزش دانش‌آموزی هرمزگان اضافه شد
  • افزایش ۲ برابری سرانه ورزشی آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم
  • سرانه فضای ورزشی دانش آموزی ۳۳ درصد افزایش یافت
  • فضای ورزش آذربایجان غربی به ١٠٧ هزار مترمربع افزایش یافت
  • ارتقای سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور به یک متر مربع تا پایان برنامه هفتم
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور دو و نیم برابر می شود
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • سرانه فضای ورزش دانش آموزی کشور در برنامه هفتم یک متر مربع تعیین شده است
  • اعلام مخالفت شورای اسلامی شهر نیشابور با تغییر کاربری اراضی مجموعه ورزشی انقلاب