Web Analytics Made Easy - Statcounter

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) بیست و نهم آبان ماه ۱۳۹۸ هیات دولت در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالاتشان پاسخ دادند.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در جلسه هیات با قدردانی از اجتماعات عظیم و خودجوش مردم در شهرهای مختلف کشور از جمله زنجان، تبریز ، شهر کرد و سایر شهرها علیه آشوبگرها، تاکید کرد: این بزرگترین نمایش قدرت ملت ایران است و در این جریانات هم توان دشمنان ما مشخص شد و هم میزان ایستادگی، بزرگواری و عظمت ملت ایران به نمایش درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور تاکید کرد: ما باید در برابر مردم متواضع بوده و سر فرود آوریم و در برابر مزدورانی که علیه امنیت کشور اقدام می کنند قاطع باشیم تا کشور در مسیر تعالی و توسعه و امنیت قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا مشروح گفت‌وگوهای محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، رضا اردکانیان وزیر نیرو، علی ربیعی سخنگوی دولت، نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان، محسن حاجی‌میرزایی وزیر آموزش و پرورش، با خبرنگاران را می‌توانید در لینک‌های زیر دنبال کنید.

اینترنت در آینده نزدیک وصل می‌شود/عملکرد صدا وسیما خوب بود

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در پاسخ به این پرسش ایسنا که قطع دسترسی به اینترنت به تشخیص کدام نهاد بوده است، اظهار کرد: در شورای امنیت کشور تصمیمات مشخصی برای امنیت کشور اتخاذ شده و در جایی هم مجبور شدند تصمیم قطع دسترسی به اینترنت را بگیرند. وی درباره زمان وصل شدن اینترنت خاطر نشان کرد: ان شاءالله اگر آرامش همین گونه باشد در آینده خیلی نزدیک اینترنت وصل میشود.

افزایش قیمت بنزین حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده بر تورم تاثیر دارد

عبدالناصر همتی، رئیس کل بانک مرکزی گفت که بر اساس بررسی‌های علمی انجام شده افزایش قیمت بنزین در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت. وی درباره پیش بینی های انجام شده در خصوص تاثیر قیمت بنزین در رقم تورم اظهار کرد:  یکسری بررسی ها بر اساس برآوردها بر مبنای جدول داده ها و ستانده ها و تاثیرگذاری بنزین در بخش های دیگر انجام دادیم بر اساس اعلام همکاران من اجرای این طرح به طور مستقیم حدود ۲ و نیم درصد و با احتساب تاثیر غیر مستقیم در کل حدود ۴ درصد در طول یک سال آینده در تورم تاثیر خواهد گذاشت.

وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران پرداخت می‌شود/در تاجیکستان سرمایه‌گذاری می‌کنیم

رضا اردکانیان، وزیر نیرو گفت: وام ۵ میلیارد دلاری روسیه به ایران پرداخت می‌شود تا دو پروژه نیروگاه ۱۴۰۰ واتی هرمزگان و برقی‌کردن راه‌آهن اینچه‌برون - گرمسار انجام شود. وی درباره سفر هیئت اقتصادی به کشور روسیه گفت: من به عنوان مسئول کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی با روسیه، فردا با هیأتی از دستگاه‌های مختلف برای عملیاتی کردن دریافت وام ۵ میلیارد دلاری دولتی این کشور به ایران عازم مسکو خواهم شد.

وصل اینترنت در استان‌ها بزودی انجام می شود

علی ربیعی، سخنگوی دولت درباره زمان وصل مجدد اینترنت گفت: این مساله به شورای امنیت کشور محول شده است و با ملاحظه‌های لازم، وصل اینترنت در استان‌ها بزودی انجام می شود. وی درباره میزان اختصاص بنزین سهمیه‌ای برای خودروهای شخصی خاطرنشان کرد: تعیین 60 لیتر منطق علمی داشته است. 60 لیتر برای روستاها و شهرهای کوچک کفایت می‌کند. من از مردم خواهش می‌کنم چند ماهی صبوری داشته باشند، زیرا با کنترل قیمت‌هایی که ما انجام می‌دهیم اثرات این طرح را متوجه خواهند شد.

سرویس‌ مدارس نگران تأمین سوخت نباشند/ اصلاح سیستم گرمایشی مدارس

محسن حاجی‌میرزایی، وزیر آموزش و پرورش گفت: سهمیه سوخت سرویس‌های مدارس پس از ثبت‌نام متقاضیان در سامانه «سپند» تا سقف ۱۲۰ لیتر در ماه تامین می‌شود و رانندگان سرویس‌ها به صورت ریالی بهای میزان پیمایش خود را پس از بررسی‌هایی که انجام می‌شود دریافت می‌کنند.

 شکست‌های اخیر غرور ملی را خدشه دار کرد/ لغو بازی‌ها با نظر شورای تامین است

مسعود سلطانی‌فر، وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه شکست‌های اخیر تیم ملی فوتبال غرور ملی ما را خدشه‌دار کرد، گفت: ما از فیفادی‌های بعدی استفاده خواهیم کرد. وی در پاسخ به سوالی درباره علت لغو برخی مسابقات فوتبال داخلی بیان کرد: ما براساس نظر شورای تأمین استان‌ها عمل کردیم. آن‌ها نظراتی درباره وضعیت امنیت کشور داشتند و صلاح دیدند برخی دیدارها به تأخیر بیفتد.

تامین داروها با وجود تحریم‌های امریکا/ اشتباه یا سوءنیت در آمارهای نرخ باروری در کشور

نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه آمریکا ورود دارو به کشور را ممنوع کرده است، گفت: ما به سختی داروها را تأمین می‌کنیم اما از مسیرهای غیررسمی استفاده کرده و اجازه نداده‌ایم که دارو به بیماران نرسد. وی همچنین درباره آمارهای متفاوت در خصوص باروری کل جامعه ایرانی تصریح کرد: پیش از اینکه من به وزارت بهداشت بیایم آماری در این زمینه داده شده بود اما ما تیمی را برای استخراج این آمار تعیین کردیم و آمار ما با آمار قبلی متفاوت بود. شاید اشتباه آماری انجام شده یا سوء نیتی در گذشته بوده است. اما مرکز آمار، آماری که ما تهیه کرده بودیم را تأیید کرد.

همچنین در جلسه امروز هیات دولت، وزیر کشور گزارشی از ناآرامی های اخیر که به بهانه افزایش قیمت بنزین صورت گرفته است،‌ ارائه کرد و رییس جمهور با تأکید دوباره بر تعهد دولت به واریز درآمد ناشی از افزایش نرخ قیمت بنزین به حساب مشمولان و طرح کمک معیشتی، از هدایت ها و حمایت های حکیمانه رهبری تشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: حیاط دولت اينترنت سهمیه بندی بنزین نا آرامی های اخیر ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه

وزیر کشور در استان مازندران گفت: همه زیرساخت‌های رفاهی موجود در سواحل به ویژه فضا‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی باید مورد استفاده همه مردم قرار گیرد.

به گزارش گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، احمد وحیدی وزیر کشور درباره آزادسازی پلاژ‌های دولتی در سواحل مازندران به نفع مردم گفت: همه زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل به ویژه فضا‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی باید طبق قانون مورد استفاده همه مردم قرار گیرد و نباید در اختیار گروه خاصی از جامعه باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که آزادسازی سواحل مورد تاکید دولت است و گام‌های مهمی نیز در این زمینه برداشته شد باید این اقدام نیز انجام شود. البته تمام این کار‌ها را نمی‌توان در یک بازه کوتاه انجام داد و باید روند قانونی را در نظر گرفت و کار‌ها را دنبال کرد.

وی افزود: اصل ایده و هدف ما در دولت همین است که کار‌های مرتبط با توسعه زیرساخت‌های ساحلی بر همین منوال پیش برود. به ویژه در مناطقی که ساحل آزاد شده بخش خصوصی باید در چارچوب قانون فعال شود و به گونه‌ای که عموم مردم از زیرساخت‌های ساحلی بهره‌مند شوند ایفای نقش کند.

وزیر کشور تصریح کرد: نباید ساحل و زیرساخت‌های رفاهی و تفریحی موجود در سواحل انحصاری شود که گروهی بتوانند از این فضا‌ها و امکانات بهره بگیرند و بخش بزرگی از مردم نتوانند. باید ساحل را برای استفاده همگانی آماده کرد.

وحیدی افزود: به شهرداران ابلاغ کردیم محوطه‌های ساحلی که در حوزه شهرداری‌هاست برای عموم مردم بهسازی شود. برای فضا‌هایی که در حوزه شهرداری‌ها نیست هم باید طوری برنامه‌ریزی کرد که طبق مقررات زیرساخت‌ها در اختیار عموم قرار بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به مالکیت برخی دستگاه‌های دولتی بر مجتمع‌های تفریحی و رفاهی ساحلی اظهار کرد: دستگاه‌های دولتی هر خدمتی که می‌توانند کنند و هر زیرساختی که در این نواحی دارند باید به نفع عموم و برای بهره‌مندی همه مردم باشد.

وحیدی درباره برنامه‌ریزی‌ها برای برگزاری مرحله دوم انتخابات نیز گفت: تمهیدات لازم انجام شده و پیش‌بینی‌ها صورت گرفته تا تمام فرایند انتخابات الکترونیک انجام شود. در مازندران هم زیرساخت‌های لازم فراهم شده و آمادکی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات به صورت الکترونیک وجود دارد.

وزیر کشور در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر استانداران مازندران و لرستان آیا جابه‌جایی استانداران ادامه خواهد داشت، گفت: برنامه‌ای برای تغییر سایر استانداران نداریم و استانداران ما با قدرت به کارشان ادامه می‌دهند.

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی‌ها به سمت ایجاد هماهنگی میان فعالان اجتماعی پیش رود
  • ۹۵ درصد روستاهای خوزستان از اینترنت بهره‌مند هستند
  • ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ معرفی شدند + فهرست
  • اینترنت اختصاصی  یا اختلالی؟
  • اینترنت خانگی 5G چیست؟
  • یک نماینده مجلس: اپراتورها از جیب مردم سرقت می‌کنند!
  • اینترنت اختصاصی یا اختلالی؟
  • وزیر کشور: استفاده از پلاژ‌های دولتی برای همه
  • ارائه بیش از ۳۵ میلیون خدمت رایگان در نقاط محروم و صعب‌العبور برای مدیریت بیماری‌های دامی
  • فدرر به نادال؛ در لیورکاپ می‌بینمت!