Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@06:08:38 GMT

بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی دارند

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۵۷۸۷

بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی دارند

ایسنا/بوشهر مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر گفت: بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، در حالی که اگر قرار است شاهد توسعه باشیم، باید تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها دیده شود.

عبدالمجید دراهکی در شورای اداری آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی در حوزه مهارت آموزی از ضرورت های جامعه امروز است، اظهار کرد: با توجه به تمرکز مراکز آموزشی و سیاست های سازمان آموزش فنی و حرفه ای برروی مراکز ثابت و سیار شهری عملکرد در این بخش معادل ۱۰۴ درصد محقق گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در ۷ ماهه نخست سال جاری با برگزاری ۱۲۵۴ دوره آموزشی در بخش دولتی و بر اساس ظرفیت مناطق آموزش های مهارتی به بیش از ۱۷ هزار نفر ارائه شده که ۴۵ درصد از آموزش ها مهارتی و در خوشه صنعت، ۳۲ درصد خوشه خدمات، ۱۴ درصد فرهنگ و هنر، ۵ درصد در حوزه کشاورزی و ۴ درصد در حوزه مهارت آموزی ویژه بوده است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل فنی و حرفه ای استان بوشهر با بیان اینکه سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدیریت محلی آموزش‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است، عنوان کرد: روسای مراکز و کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی در بازار کار شهرستان‌های خود ظرفیت‌های ترویج مهارت‌آموزی را شناسایی و دوره‌های آموزشی هم‌راستا با آن نیازها برگزار شود.

این مسئول با تاکید بر اینکه پتانسیل‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است در استان بوشهر شاهد توسعه باشیم، مادامی که تدارک لازم در نیروی انسانی و مهارت‌های مورد نیاز در این نیروها نباشد، توفیق حاصل نخواهد شد.

دراهکی با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک گرایی دارند، اظهار کرد: باید حذف رویکرد پشت میزنشینی و مدرک گرایی در جامعه فرهنگ سازی شود چرا که مهارت افزایی بسیاری از مشکلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اشتغال مدرک گرایی بیکاری آموزش فني حرفه اي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۵۷۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی با اشاره به اینکه در سال گذشته تلاش بر توسعه تعلیم مهارت پایه بوده است گفت: قریب به شش میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش ارائه شده که نسبت به سال ما قبل ۱۹ درصد رشد داشته است.

رستمی ادامه داد: آینده مشاغل و مشاغل آینده همواره مورد توجه است و در خصوص مشاغل آینده در سال گذشته قریب به شش هزار دانشجو و دانش آموز در این حوزه مورد تعلیم قرار گرفتند.

او افزود: در حوزه آینده مشاغل به شاغلین بنگاه‌های اقتصادی و صنعتی توجه شده تا این افراد بتوانند با تغییرات فناوری و اتفاقات پیش رو بازآموزی و دوره‌های ضمن خدمت را بگذرانند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان مرکزی تأکید کرد: در سال جدید نیز با توجه به شعار سال، توسعه سطح مهارت مورد توجه و تأکید است تا رشد ۱۵ درصدی حاصل شود. 

رستمی با اشاره به اینکه سه طرح عمرانی و آموزشی امسال افتتاح می‌شود گفت: در این طرح‌ها، رشته‌ها و کارگاه‌های جدید مدنظر است که دانش بنیان بوده و تغییرات فناوری در آن مورد توجه است. 

او با اشاره به رشته‌های مختلف فرهنگ، صنعت، خدمات و کشاورزی ادامه داد: با توجه به بافت صنعتی استان تلاش بر این است که بتوان در حوزه صنعت بنگاه آموزش مهارتی را توسعه داد. 

رستمی گفت: طبق قانون رده سنی کارآموزان حداقل ۱۵ سال است که در سال گذشته طرح تابستانه مهارت برای دو هزار دانش آموز اجرا شد.

دیگر خبرها

  • مهارت آموزی ۴ هزار نفر از آسیب دیدگان اجتماعی در خراسان جنوبی
  • اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود
  • صدور بیش از 90 هزار گواهینامه مهارتی بین المللی در خوزستان
  • فنی و حرفه‌ای زرند در سطح استان کرمان، رتبه‌ دوم را کسب کرد
  • مهارت آموزی ۴ هزار آسیب‌دیده اجتماعی در خراسان جنوبی
  • رشد ۱۹ درصدی آموزش فنی و حرفه‌ای در استان مرکزی
  • رشد ۱۲ برابری صدور مجوز تاسیس آموزشگاه فنی و حرفه‌ای
  • صدور بیش از ۳ میلیون گواهینامه مهارت در دولت سیزدهم
  • سازمان فنی و حرفه‌ای پس از ۵ دهه دارای اساسنامه شد
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی