Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده انتظامی تهران بزرگ در نامه ای به شهردار تهران معایب طرح کنترل آلودگی هوا را تشریح و ۵ پیشنهاد برای کاهش مشکلات آن مطرح کرد.

به گزارش مهر، اوایل مهر ماه امسال بود که انتقادهای پلیس به طرح ترافیک جدید شدت گرفت. مسئولان راهور از ارسال نامه ای به شهرداری خبر دادند که در آن مشکلات طرح جایگزین زوج و فرد را تشریح و پیشنهاداتی نیز مطرح کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر هم اظهار نظرهایی در خصوص این نامه کردند اما جزییات این نامه و انتقادهای مطرح شده نه از سوی پلیس و نه از سوی شهرداری تشریح نشد.

بر اساس نامه ای که سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ به شهردار تهران در تاریخ ۲۵ شهریور ماه نوشته است، ۱۲ مورد از معایب این طرح شناسایی شده است.

در این نامه آمده است: پلیس معایبی را برای طرح جدید ترافیکی مبنی بر تغییر نحوه اجرای طرح شیوه تردد نوبتی (زوج و فرد) در محدوده با پرداخت عوارض، بررسی و اعلام می‌کند.

۱- در شرایط حاضر زیرساخت‌ها و معابر کلان شهر تهران به صورت روزانه، ظرفیت محدودی برای تحمل بار ترافیکی وسایل نقلیه را دارند این در حالی است که برابر طرح زوج و فرد گذشته از حدود ۴ میلیون خودروی موجود، تعداد دو میلیون خودرو امکان تردد روزانه داشتند و در طرح جدید نیز عملاً ۱.۵ روز در هفته به صورت رایگان، خودروها مجاز به تردد بوده و مابقی روزها نیز با پرداخت عوارض بدون محدودیت، اجازه تردد خواهند داشت. بدیهی است این روش زمینه افزایش تقاضای سفر بیش از گذشته را فراهم کرده است.

۲ـ تقاضای سفر و حجم تردد در معابر حاشیه طرح از جمله بزرگراه‌های امام علی(ع) شهید همت و شهید چمران افزایش یافته و به تبع آن افزایش میانگین زمان سفر و تأخیر در شبکه معابر و افزایش آلودگی هوا را به همراه داشته است.

۳ـ افزایش تقاضای استفاده از موتورسیکلت و در نتیجه رشد فزاینده تصادفات منجر به جرح و فوت

۴ـ پیش‌بینی افزایش تقاضای سفر در ایام پایانی هر فصل با توجه به امکان ذخیره زمان رایگان (به طور مثال تمرکز و تجمیع سفرهای خرید در ایام پایانی شهریور و اسفند ماه)

۵ـ عدم تناسب و پاسخگویی ناوگان حمل و نقل عمومی با تقاضای سفر جدید

۶ـ عدم برنامه‌ریزی و پیش‌بینی لازم جهت پوشش سفرهای مراجعین سازمان‌های خدمات‌رسان از جمله مراجعات ضروری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها ـ مراجعه به مراکز انتظامی و نظامی ـ سرویس‌دهی به مدارس و مراکز دانشگاهی و همچنین حمل و نقل مایحتاج ضروری مانند خودروهای حمل آرد

۷ـ فراهم‌سازی زمینه بی‌اعتمادی مردم نسبت به سیستم مدیریت کشور با استنباط بر کسب درآمد به بهانه بهبود وضعیت آلودگی هوا

۸ـ افزایش انگیزه کاربران ترافیک به ارتکاب تخلف (پوشش و مخدوش کردن پلاک)

۹ـ ایجاد بستر مناسب جهت تردد بدون محدودیت و آسان اقشار پردرآمد در محدوده طرح جدید و سوق دادن افراد کم‌درآمد به سمت استفاده از معابر پیرامونی

۱۰ـ افزایش نارضایتی کسبه و ساکنین مستقر در محدوده طرح به علت محدودیت تردد و پرداخت عوارض

۱۱ـ ناکارآمدی طرح جدید از زمان اجرا و عدم موفقیت در کاهش بار ترافیکی منطقه مرکزی کلانشهر تهران و کاهش آلودگی هوا

۱۲ـ افزایش قابل ملاحظه بار ترافیکی از ساعت ۱۹ الی ۲۳ در معابر و محدودیت‌های منتهی به اجرای طرح»

در ادامه این نامه آمده است: «نظر به مواد مطروحه و افزایش نارضایتی‌های مردمی و مشکلات ترافیکی که در نتیجه اجرای طرح ایجاد شده است، به نظر می‌رسد طرح مذکور دارای نواقصی است و لازم است به منظور رفع معایب و مشکلات ذکر شده، در موارد ذیل مورد بازنگری قرار گیرد:

۱ـ کلیه وسایل نقلیه شخصی می‌توانند در هر هفته فقط دو روز به صورت مجاز تردد نموده و سایر روزهای هفته به استثنای روزهای تعطیل، ممنوعیت مطلق تردد اعلام شده و برای تردد خودروهای غیرمجاز، جریمه توسط پلیس صادر شود.

۲- برای موارد تردد ضروری، رانندگان می‌توانند از ظرفیت روزانه طرح ترافیک استفاده کنند.

۳-کاهش زمان طرح ترافیک از ساعت ۱۹ به ۱۷ و کاهش زمان طرح کاهش آلودگی از ۱۹ به ۱۸ در نیمه دوم سال.

۴ـ اجازه یکبار خروج و یکبار ورود برای ساکنین و کسبه بدون محدودیت زمانی

۵ـ در نظر گرفتن تردد مجاز برای خودروهای نظامی، امنیتی و خدماتی».

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین نامه فرمانده انتظامی شهردار تهران قیمت بنزین اعتراضات آبان 98 محمدرضا داورزنی هفته بسیج عبدالرضا داوری قرارداد مارک ویلموتس پالرمو درآمد سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۰۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر از زبان متهمان

خبرگزاری مهر، گروه جامعه: ۲۱ فروردین امسال وقوع زورگیری در اتوبان صدر با واکنش بسیاری همراه شد و نگرانی‌هایی برای شهروندان ایجاد کرد. ویدئوی منتشر شده توسط یکی از شهروندان حاضر در محل حادثه به سرعت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد. پلیس تهران هم وقوع این حادثه را تأیید و البته اعلام کرد صدای انتشار گلوله نه از سوی زورگیران بلکه سمت یک مأمور نیروی انتظامی بوده است.

۶ روز پس از وقوع این حادثه پلیس تهران اعلام کرد که موفق به دستگیری زورگیران شده و صحنه بازسازی جرم توسط متهمان با حضور اهالی رسانه در بزرگراه صدر تهران برگزار می‌شود.

صبح امروز صحنه بازسازی جرم با حضور سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ و سردار ولیپور رئیس پلیس آگاهی پایتخت صورت گرفت.

متهمان زورگیری اتوبان صدر ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند

در حاشیه بازسازی صحنه زورگیری، متهمان که به گفته خودشان ۱۸ تا ۲۰ ساله هستند در جمع خبرنگاران به سوالی در مورد نحوه سرقت صورت گرفته پاسخ دادند.

تیراندازی از سمت ما نبود

متهم اصلی درباره حادثه زورگیری در بزرگراه صدر گفت: ۱۹ سالم است تا کلاس هفتم درس خواندم و کلاً سه بار سرقت انجام دادم. یک ماهی است که با تشویق رفیقم محمد شروع به سرقت کردم و کلاً ۵ تا ۶ مورد سرقت گوشی‌های گران قیمت انجام داده‌ایم.

وی در خصوص تیراندازی گفت: تیراندازی از سمت ما نبود و فقط سلاح سرد داشتیم.

با مصرف قرص حس قدرت داشتم

متهم ابراز پشیمانی کرد و گفت: رفیقمان که متواری شده ما را با وعده پول خوب فریب داد و وارد این کار کرد.

وی افزود: قرصی مصرف می‌کردم که باعث ایجاد حس قدرت در فرد می‌شود.

فروش گوشی‌های سرقتی گران قیمت زیر نرخ بازار

این متهم ادامه داد: چاقو در دستم بود اما از آن استفاده نکردم بیشتر برای ایجاد ترس و وحشت استفاده کردم. چاقو را رفیقم محمد دستمان داد.

وی درباره وقوع حادثه گفت: ترافیک شد، شیشه خودرویی پایین بود و ما هم گوشی را گرفتیم و برگشتیم سوار موتور شدیم و رفتیم.

متهم ادامه داد: گوشی‌های دزدیده شده را در مولوی با قیمت ۱۰ تا ۱۲ میلیون تومان و زیر نرخ بازار میفروختیم، چون پولش خوب بود به این کار روی آوردم اما الان پشیمان هستم.

مادر بزرگم سند گذاشت آزاد شدم

یکی دیگر از متهمان نیز اظهار داشت: همدستانم بچه محل من بودند من ۱۸ ساله هستم و بچه بلوار ابوذرم و معافیت کفالت داشتم. گوشی قاپی می‌کردیم ۳ ماه بود آزاد شده بودم ،۴ نفر بودیم که یک نفر فرار کرده است. یک بار سابقه سرقت دارم و مادر بزرگم سند گذاشت آزاد شدم.

وی ادامه داد: در آخرین سرقت وارد اتوبان شدیم که دیدیم درب ماشین باز بود و با سلاح سرد چاقو حمله ور شدیم، گوشی صاحب خودرو را زورگیری کردیم ولی اگر درب ماشین قفل بود نمی‌توانستیم سرقت انجام دهیم.

از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم

همچنین در حاشیه این برنامه سردار عباسعلی محمدیان، فرمانده انتظامی تهران بزرگ در جمع خبرنگاران در بزرگراه صدر گفت: ما از شهروندی که توانست تصویر وقوع جرم را تصویربرداری کند سپاسگزاریم چرا که با انتشار از آن به همکاران انتظامی کمک کردند.

شناسایی متهمان در کمتر از ۲۴ ساعت

وی افزود: زمانی که از سامانه ۱۱۰ مطلع شدیم در تلاش شبانه روزی با کاراگاهان در کمتر از ۲۴ ساعت این افراد را توانستیم در مخفیگاهشان پیدا کنیم.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: این افراد به دلیل ترس از شناسایی شدن از تهران متواری و در استان دیگری مخفی شدند و هر گونه ارتباطشان را قطع کردند.

وی ادامه داد: اما تجربه و تجهیزات نیروی پلیس باعث دستگیری و انتقال آنها شد.

تهدید با سلاح سرد مجازات سنگینی در حد محاربه دارد

سردار محمدیان گفت: اینگونه سرقت‌ها که با تهدید سلاح هست مجازات سنگینی در حد محاربه دارد.

وی افزود: دستگاه قضائی با توجه به نوع سرقت اشد مجازات را در نظر خواهد گرفت امیدواریم عبرتی برای سایر مجرمین باشد و بدانند دیر یا زود به دام قانون گرفتار می‌شوند.

سردار محمدیان با اشاره به اینکه مردم باید به پلیس اطمینان داشته باشند، گفت: همچنین شهروندان باید فرصت را از سارقین بگیرند و از مواردی مانند قفل کودک استفاده شود چراکه می‌توان از وقوع چنین اتفاقاتی جلوگیری کرد.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ بیان کرد: اولین مدعی کشف این جرم دادستانی بود و اعلام شد که پرونده در اسرع وقت رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص صدای تیراندازی گفت: صدای تیراندازی توسط ماموری که در مأموریت نبوده اما با فاصله متوجه سرقت می‌شود رخ داده است اما باید گفت خود متهمان سلاح داشته‌اند.

دستگیری سارقان در یکی از استان‌های شمالی

همچنین سردار ولیپور رئیس پلیس آگاهی پایتخت جزئیاتی از ماجرای زورگیری بزرگراه صدر تشریح کرد و گفت: روز گذشته سارقین در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر شدند و به جرم شأن اعتراف کردند.

وی افزود: قطعاً با این افراد برخورد می‌شود تعدادی از این افراد سابقه دارند که برای افراد سابقه دار تخفیف‌های قانونی شامل نمی‌شود.

کد خبر 6078602

دیگر خبرها

  • توقیف تریلی با یک تن موادمخدر شیشه در این شهر
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر
  • سرقت با سلاح سرد مجازات سنگینی در حد محاربه دارد
  • سرقت با سلاح سرد مجازات سنگینی دارد
  • زورگیران اتوبان صدر اسلحه داشتند | این مجرمان را درس عبرت بقیه می‌کنیم | تشکر پلیس از کسی که فیلم گرفت
  • جزییات جدید از حادثه زورگیری در اتوبان صدر از زبان متهمان
  • دستگیری سارقان صدر با هوشمندی و ابزار پلیس
  • بازسازی صحنه زورگیری در بزرگراه صدر تهران/ مجازات سنگین در انتظار سارقان
  • مجازات سنگین در انتظار زورگیران بزرگراه صدر
  • مجازات سنگین در انتظار سارقان بزرگراه صدر