Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو فراکسیون امید مجلس گفت: استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات باعث می‌شود که افراد نخبه به مجلس راه پیدا نکنند و کاندیدا‌های که از سوی جناح‌های سیاسی خاص حمایت می‌شوند وارد پارلمان شوند. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ سیاسی مجلس و دولت ایران نظرات - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، چگونگی تأمین هزینه‌های انتخاباتی و منابع مالی داوطلبان و نحوه هزینه‌کرد آن در قالب پرونده‌ای با عنوان «معمّای پول و پارلمان» در خبرگزاری تسنیم پیگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|قانون انتخابات در جهت مقابله با پول‌های کثیف اصلاح شودپرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|خضری: برخی کاندیداها مردم را تهدید می‌کنند/قانون شفاف برای نظارت بر پول‌های کثیف نداریمپرونده‌ «معمّای پول و پارلمان»|علوی:هزینه 8 میلیاردی برخی کاندیداها برای ورود به مجلس

در روزهای گذشته با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در این باره به گفتگو نشستیم تا ببینیم برای تبلیغات انتخاباتی چقدر هزینه کرده‌اند. بررسی متوسط حقوق و دریافتی یک نماینده مجلس دهم دیگر گزارش ما در مورد این موضوع بود، تا مشخص شود یک نماینده در 4 سال دوره نمایندگی چه‌میزان دریافتی دارد که برخی از کاندیداها تا میلیاردها تومان برای کسب کرسی‌های پارلمان هزینه می‌کنند؟

محمد فیضی عضو فراکسیون امید و نماینده اردبیل در  مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به موضوع وجود پول‌های کثیف در انتخابات، گفت: قطعا چنین پول‌هایی در انتخابات وجود دارد استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات اقدامی غیر اخلاقی، ناجوانمردانه و توهین به شعور مردم است.

وی با بیان اینکه در حوزه انتخابیه بنده نیز برخی از کاندیدا‌ها از پول‌های کثیف برای رأی‌آوری استفاده کرده‌اند، افزود: باید منشا پول‌هایی که برخی کاندیدا‌ها در ایام انتخابات هزینه می‌کنند به صورت شفاف مشخص شود، شفافیت مالی کاندیداها در مجلس امری ضروریست که دستگاه‌های متولی باید به آن ورود کنند.

عضو فراکسیون امید در مجلس با بیان اینکه پول‌های کثیف به صورت مستقیم و غیر مستقیم در انتخابات‌ها نقش آفرینی می‌کند، ادامه داد: برخی از کاندیداها به اشخاصی که با پول کثیف از آنها حمایت کرده‌اند، قول‌هایی می‌دهند که بعداً آنها را مدیون و وامدار اشخاص می‌کند که همین مسئله باعث می‌شود کاندیدا پس از ورود به مجلس خواسته‌های حامیان نامشروع خود را پیگیری کند.

فیضی با تاکید بر اینکه استفاده از پول‌های کثیف در انتخابات باعث می‌شود که افراد نخبه به مجلس راه پیدا نکنند بلکه کاندیدا‌های که از سوی جناح‌های سیاسی خاص حمایت می‌شوند وارد پارلمان شوند ادامه داد:کاندیدا‌های که از چنین پول‌هایی استفاده می‌کنند وامدار گروه‌هایی که از وی حمایت کرده‌اند می‌شود و باید گوش به فرمان خواسته‌ها آنها باشد.

نماینده مردم اردبیل در مجلس در پاسخ به این پرسش که برای ورود به مجلس دهم چه میزان هزینه کردید، گفت: بنده هزینه‌کرد‌ها را جمع بندی نکردم اما دوستان و نزدیکانم با سرمایه اجتماعی خود از بنده برای ورود به انتخابات حمایت کردند.

انتهای پیام/

R1385/P/S1,15/CT1 واژه های کاربردی مرتبط نمایندگان مجلس مجلس

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نمایندگان مجلس مجلس نمایندگان مجلس مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات

اصغر جهانگیر، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در جمع خبرنگاران گفت: ستاد‌های پیشگیری از جرایم انتخاباتی بلافاصله پس از برگزاری مرحله اول انتخابات، جلسه جدیدش را به ریاست دادستان کل کشور برگزار کرد و در آنجا مقرر شد همچنان مسایل پیشگیرانه برای جلوگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی در دستور کار همه نهاد‌های امنیتی، اجرایی و قضایی دنبال شود و تخلفات و جرایمی که قانونگذار عنوان کرده پیگیری شود تا قبل از مرحله دوم انتخابات این امکان وجود داشته باشد که اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.

وی افزود: یک جلسه دیگر طی هفته آینده خواهیم داشت برای اینکه آخرین وضعیت پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی را تا قبل از مرحله دوم جمع بندی کنیم و در مورد آن تصمیم گیری شود.

جهانگیر درباره پرونده‌های تخلفات انتخاباتی نیز گفت: یکسری پرونده‌ها به دادگاه ارسال شده و برای تعدادی از پرونده‌ها نیز کیفرخواست صادر شده و در حال رسیدگی است و جمع بندی و خروجیش در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در ادامه با اشاره به اینکه یکی از موضوعات اصلی ما در سال گذشته در شورای عالی پیشگیری از وقوع جرم که به ریاست قوه قضاییه برگزار شد، بحث پیشگیری از سرقت بود، گفت: در این زمینه، اقدامات خوبی انجام شده است و نتیجه آن این بود که برای اولین بار در اسفند سال گذشته با کاهش سرقت روبرو بودیم.

وی افزود: بحث مرخصی سارقین در ایام عید کلا منتفی شد و سخت گیری‌ها در این زمینه افزایش یافته است. در کارگروه‌های دادستانی نظارت بر فعالیت سارقین پس از آزادی مورد تایید قرار گرفت.

جهانگیر در پایان گفت: امیدواریم در سال جاری با پیگیری‌های دستگاه قضا و فراجا بتوانیم سرقت را تا حد قابل قبولی کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حقوقی قضایی

دیگر خبرها

  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد
  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  •  نامزدها چطور می‌پذیرند بیش از درآمد چهار سال نمایندگی برای انتخابات هزینه کنند؟
  • وزیر «سرپیچی» را در نطفه خفه کرد/سرپرست‌ها رییس فدراسیون نمی‌شوند
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • مافیای طلای کثیف را بشناسید
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات
  • سایه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پارلمان اروپا بر سیاست‌های گذار از انرژی