Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-16@14:40:11 GMT

کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر ظرف یک هفته

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۶۴۰۸

کشف بیش از ۱۲ تن مواد مخدر ظرف یک هفته

به گزارش خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، ناصر اصلانی گفت: مجموع کشفیات این هفته ۱۲ هزار و ۳۶ کیلوگرم می‌باشد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۰۹۳۵کیلوگرم) ۱۰ درصد افزایش دارد.

وی افزود: ۹۸۱۰ کیلوگرم از مجموع کشفیات مربوط به ماده مخدر تریاک بود که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۱۱۸۶ کیلوگرم حشیش، ۲ کیلوگرم مرفین، ۲۵۰ کیلوگرم هروئین، ۳۷۵ کیلوگرم گراس، ۲۰۰ کیلوگرم شیشه و ۲۱۳ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهارکرد: در هفته اخیر مجموعاً ۷۸۲۹ متهم در ارتباط با جرایم مواد مخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۴۴۰۸ نفر به اتهام قاچاق و توزیع مواد مخدر و ۳۳۲۶ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند. همچنین در میان دستگیرشدگان این هفته ۹۵ نفر نیز از اتباع بیگانه می‌باشند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۷۵ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد،‌ اظهار کرد: بیشترین حجم کشفیات با ۱۵۷۴ کیلوگرم مربوط به استان تهران است که معادل ۱۴ درصد کشفیات کشور می‌باشد و هرمزگان با ۱۴۷۰ کیلوگرم، کرمان با ۱۳۵۷ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۳۱۷ کیلوگرم، فارس با ۱۲۲۱ کیلوگرم، سیستان و بلوچستان با ۱۱۵۷ کیلوگرم و یزد با ۹۶۱ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۴۶ درصد است.

اصلانی اظهارکرد: طی این مدت ۲۸۶ دستگاه خودرو، ۵۰ دستگاه موتور و ۲۴ قبضه سلاح توقیف شد و ۶۸ درصد کشفیات اطلاعاتی و ۳۰ درصد انتظامی بوده است.

۲۳۵۲۳۵

کد خبر 1323040

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اعتیاد ستاد مبارزه با مواد مخدر سهمیه بندی بنزین بنزین ایالات متحده آمریکا باشگاه پرسپولیس آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب بارش برف باران اینترنت استان آذربایجان شرقی دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد

معاون دادستان قم از کشف بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ کیلوگرم مواد مخدر در سال گذشته در این استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، ‌سید‌محمد ملیحی با بیان اینکه طرح‌های دستگیری خرده‌فروشان و توزیع‌کنندگان موادمخدر و جمع‌آوری معتادین متجاهر با قوت و به طور مستمر در حال اجراست، اظهار داشت: در سال گذشته مجموعا در استان قم 4 هزار و 321 کیلوگرم انواع مواد مخدر شامل 4 هزار و 249 کیلوگرم تریاک و سایر مواد مخدر و 32 کیلوگرم شیشه و هروئین کشف و ضبط شده است.

معاون دادستان و سرپرست دادسرای انقلاب قم با اشاره به بازرسی از اماکن و اصناف با دستور قضایی و با هدف مبارزه با خرده‌فروشان موادمخدر در سال گذشته، اظهار کرد: طی بازرسی صورت گرفته مقادیر قابل توجهی موادمخدر کشف و ضبط شد که منجر به پلمب محل و تشکیل پرونده قضایی شده است.

وی به نظارت و بازرسی از عطاری‌ها در راستای طرح مقابله با عرضه موادمخدر اشاره و خاطرنشان کرد: در سال 1402 از 141 عطاری بازرسی صورت گرفت که به دلیل عرضه قرص‌های غیرمجاز و محصولات با پایه مواد مخدر 106 عطاری پلمب شدند.

ملیحی همچنین از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده به موادمخدر در نوروز امسال خبر داد و اظهار کرد: در این طرح که با حضور میدانی مقامات قضایی دادسرا انجام شد بیش از 115 کیلوگرم موادمخدر کشف شد.

وی با اشاره به استفاده از سگ‌های موادیاب در بازرسی‌های حرفه‌ای، گفت: 2 مغازه و 2 گاراژ نیز در طرح نوروزی پلمب شده‌اند.

معاون دادستان قم با بیان اینکه 115 کیلو گرم مواد مخدر از خرده‌فروشان در طرح نوروزی کشف شده است، افزود: از این میزان 97 کیلوگرم حشیش و 15 کیلو نیز تریاک و مابقی سایر مواد مخدر بوده است.

این مقام قضایی با تأکید بر برخورد قاطع با فروشندگان و عرضه‌کنندگان مواد مخدر در رابطه با درمان و بازتوانی معتادین، عنوان کرد: از میان دستگیرشدگان تعداد 299 نفر به مراکز ترک اعتیاد اعزام شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • (تصاویر) نمایشگاه کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر فاتب
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده‌فروش موادمخدر در تهران
  • کشفیات پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران
  • ۴ تن مواد مخدر در استان قم کشف شد
  • کشف ۳ تن مواد مخدر و ۳۰۰۰ خرده فروش در یک ماه
  • بازداشت ۳۰۰۰ خرده فروش موادمخدر در تهران | کشفیات گسترده و مهم پلیس
  • کاهش ۶ درصدی کشفیات مواد مخدر در خراسان‌شمالی
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز
  • کشف حدود ۵.۵ تُن مواد مخدر در ایام نوروز امسال