Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم،  آیت‌ الله العظمی جعفر سبحانی مرجع تقلید شیعیان قبل از ظهر چهارشنبه در پایان درس خارج اصول خود در مسجد اعظم قم گفت: بنا به گفته امام علی(ع) قوام دین و دنیا در چهار چیز است که نخست به وجود دانشمندی است که عالم باشد و به علم خود عمل کند.

او با اشاره به تربیت دانشمندان زیادی در ایران پس از انقلاب افزود: چیزی که امروز در جامعه کم داریم عالم مبلغ است که باید مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد سطوح عالی حوزه یکی از دستاوردهای انقلاب را خارج کردن حوزه از بن‌بست و اضافه شدن علوم جدید دانست و تصریح کرد: جامعه نیازمند عالم ناطق است.

او منبر را وسیله‌ای برای حفظ دین مردم دانست و افزود: متأسفانه منبرها امروز کم شده و اکثر روحانیون به علت مشکلات زندگی مجبور به اشتغال در دانشگاه‌ها و نهادها شده‌اند.

آیت الله سبحانی با تأکید بر اینکه طلاب باید به اهمیت منبرها توجه داشته باشند، گفت: خطبا و منبری‌های توانایی در کشور وجود دارند ولی این تعداد نسبت به نیازها کم است.

او با بیان اینکه مراجع بزرگ همه در روزگاری مبلغ بودند، افزود: روح تبلیغ سبب شده که مراجع به این درجات برسند و روحانیون نیز باید سعی کنند در کنار مشغول بودن به علم، منبر را از دست ندهند.

این مفسر قرآن کرم تأکید کرد: حضور برخی علما و زندگی آنان در شهرها نوعی تبلیغ دین است.

انتهای پیام/الف

طلاب باید به تبلیغ دین در جامعه بیشتر توجه داشته باشند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مراجع تقلید سخن بزرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ایلام از عملیات سپاه در حمله به صهیونیست‌ها

ایسنا/ایلام شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در انجام عملیات پیروزمندانه «وعده صادق » تنبیه و منکوب رژیم پوشالی صهیونیستیل، قدردانی کرد.

در بیانیه منتشر شده شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی استان ایلام آمده است: اقدام شجاعانه و عزت آفرین سپاه مقتدر اسلام در اجرای عملیات فاتحانه «وعده صادق» با رمز مقدس یا رسول‌الله (ص) نمایشی از اقتدار دانش دفاعی، پهپادی و موشکی در یورش به خانه عنکبوتی صهیونیست‌های مضمحل و خبیث،  قلب مؤمنان و آزادگان عالم را شاد کرد و دنیا را در مقابل عزت اسلام و عظمت ایران به اعجاب وا داشت و نگاه‌ها را به گونه‌ای تغییر داد که مظلومان عالم از این پس قوت قلب پیدا کنند و امیدوار شوند به وعده الهی که وارثان زمین مظلومان و مستضعفان هستند و آن‌ها را برای به زیر کشیدن قدرت پوشالی مستکبران و ظالمان عالم به حرکت درآورد.

حماسه‌ای که خلق شد ثابت کرد، ملّتی که ولی داشته باشد هیچ‌گاه در سختی‌ها و بلایا درمانده نخواهد شد و هرگاه اطاعت از امام و ولیّ جامعه سرلوحه کار قرار گیرد، پایانش برای آزادگان خوش و دل‌انگیز و برای ظالمان رعب‌آفرین خواهد بود.

 در برابر عظمت کبریایی خداوند متعال به داشتن رهبری حکیم و شجاع سر تعظیم فرود می‌آوریم و از درگاهش سلامتی و طول عمر با عزت برای علمدار اسلام ناب محمدی (ص) در عصر غیبت مسئلت می‌نماییم.

از سپاهیان غیرتمند و ارتشیان دلاور به ویژه فرمانده ولایی و انقلابی هوافضای سپاه اسلام که اطاعت از ولی امر مسلمین را به درستی جامه عمل پوشاند و حماسه‌ای ماندگار خلق کردن و پوزه دشمنان اسلام را به خاک مالید از صمیم قلب سپاسگزاری می‌کنیم و از خداوند متعال برای این عزیزان عزت و سربلندی مسئلت داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • شناخت جامعه هدف برای تولید محتوا اهمیت دارد
  • اولین اهدای عضو در استان کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری
  • اضافه شدن دو رشته تحصیلات تکمیلی به دانشکده پرستاری ومامایی تربت حیدریه
  • قدردانی شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی ایلام از عملیات سپاه در حمله به صهیونیست‌ها
  • عملیات سپاه پاسداران امید را در دل مقاومت و مردم مظلوم غزه آفرید
  • «تاریخ» حلّال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • تاریخ حلال مسائل روز جامعه/ خواندن برای مدرک گرفتن آفت است
  • تجلیل ازدندانپزشکان شاغل در معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه
  • امروز روز پیروزی امت اسلامی و شکست دشمنان است
  • پیام شورای تشکل‌های انقلابی فرهنگیان در حمایت از سپاه پاسداران