Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-16@19:18:24 GMT

۹ تفاهم‌نامه معین اقتصادی به امضا رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۶۶۱۳

۹ تفاهم‌نامه معین اقتصادی به امضا رسید

در راستای اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی، تفاهم نامه ۹ معین اقتصاد مقاومتی در ۸ شهرستان استان به امضا رسید. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۸ استانها خراسان رضوی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، در ادامه اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در خراسان رضوی در یکصد و شصت و یکمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی که با حضور استاندار خراسان رضوی در محل دفتر استاندار برگزار شد 9 تفاهم نامه معین اقتصاد مقاومتی در 8 شهرستان استان به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس این تفاهم نامه‌ها، رییس مرکز مشاوره کارآفرینی کارآفرینان جوان، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی  8 روستا در شهرستان‌های مشهد و چناران، رئیس مجمع مشورتی زنان گناباد به عنوان معین اقتصاد مقاومتی 9 روستا در شهرستان گناباد، مدیرعامل شرکت تعاونی نیاز خراسان، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی دو روستا در شهرستان‌های بینالود و گناباد. دبیر انجمن جوانان نصرت و کارآفرین، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی 10 روستا و سه شهرک در شهرستان مشهد تعیین شدند.

الگوی مثلث توسعه زمینه محرومیت‌زدایی خراسان رضوی را فراهم می‌کندمدیران خراسان رضوی برای تحقق اهداف الگوی مثلث توسعه اقتصادی همکاری کنندالگوی مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی خراسان رضوی را از محرومیت نجات می‌دهد

همچنین دبیر سمن کانون کارآفرینی و اشتغال خانوار«خورشید باران» به عنوان معین اقتصاد مقاومتی 16 روستا در شهرستان رشتخوار، عضو هیات امنای بنیاد بین‌الملل امداد جهان، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی یک روستا در شهرستان کاشمر، مدیرعامل شرکت تعاونی حمل و نقل و اتحادیه تعاونی‌های تجدیدپذیر، به عنوان معین اقتصاد مقاومتی پنج روستا در شهرستان‌های فریمان، مشهد و تربت‌جام، مدیرکل و رئیس هیات مدیره «شرکت بین‌المللی مهندسی و توسعه امید نور» به عنوان معین اقتصاد مقاومتی 20 روستا در شهرستان رشتخوار و مدیرعامل شرکت «صنایع دستی هنرآوران طوس» به عنوان معین اقتصاد مقاومتی سه روستا در شهرستان‌های مشهد، چناران و بینالود تعیین شدند.

براساس این تفاهم نامه‌ها در راستای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی 9 بانو مسئولیت توسعه و آموزش 78 روستا را در هشت شهرستان بر عهده می‌گیرند. در ابتدای کار، این بانوان بر روی جلب مشارکت مردم روستا و آموزش و اعتماد سازی متمرکز می‌شوند.

انتهای پیام/281/ز

R41347/P/S6,1188/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، نادرقلی ابراهیمی* اولویت‌دارترین و مهم‌ترین مسئله امروز کشور را اقتصاد دانست و طی یادداشتی گفت: اصل کلیدی و راهبردی در تحول کشور نیز، دخیل کردن مردم برای تحول در اقتصاد است.

«روستا‌ها که مهم‌ترین رکن تولید بخش کشاورزی بوده و هنوز هم بیش از یک سوم جمعیت کشور را در خود جای داده، نیازمند نگاه اقتصادی حمایتی است و باید برای تحقق، آن حقیقتاً بخش کشاورزی در ارکان تصمیم گیری به‌حساب آید و حداقل سهم خود را به دست آورد.

 در جهان امروز به ندرت کشور پیشرفته صنعتی را بدون کشاورزی پیشرفته و صنعتی خواهیم دید و اغلب کشور‌های پیشرفته دارای کشاورزی مدرن هستند.

 لازمه ایجاد شرایط لازم در راستای جهش بخش کشاورزی به سوی امنیت غذایی پایدار و تحقق بهره وری را تغییر تفکر و نگاه قوای سه گانه کشور به روستا‌ها و تولید محصولات کشاورزی دانست؛ قوای سه گانه کشور باید روستا‌ها را یکی از محور‌های اصلی توسعه دیده و استقلال کشور را وابسته به آن ببینند.

تا این تغییر نگاه شکل نگیرد، قطعا برای روستا‌ها در جذب و جلب سرمایه‌های داخلی و خارجی، صنعتی و دانش‌بنیان کردن کشاورزی، توسعه صنایع تبدیلی، غذایی و افزایش بهره‌وری این بخش مهم اقتصادی تلاش موثر صورت نخواهد گرفت.

 از الزامات توسعه پایدار، نگاه جدی همراه با برنامه‌های مدون به منابع پایه از جمله منابع آب و خاک کشور و اعمال روش‌های بهره ور با ملاحظات محیط‌زیستی در زیست‌بوم کشور است.

ضروری است، کشاورزی از حالت اقتصاد معیشتی به حالت اقتصاد مدرن صنعتی تبدیل شود و این مهم میسر نیست مگر آنکه آنقدر سرمایه گذاری در بخش را بالا ببریم تا ملاحظه شود که کار کشاورزی برای تولیدکنندگان آن مقرون به صرفه است.

 در مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتیسال‌های گذشته حداکثر سرمایه‌گذاری انجام شده بین ۴ تا ۶ درصد کل سرمایه‌گذاری‌های کشور بوده که قطعاً در حد و اندازه کشاورزی ایران نیست.»

مدیر برنامه ملی توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای و شیلاتی*

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برون‌رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • برون رفت از مشکلات کشاورزی در گرو توسعه عملیات گلخانه‌ای
  • امضای تفاهم‌نامه مشترک صداوسیما و دانشگاه آزاد همدان
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • تفاهم نامه راه‌اندازی سامانه ویژه ناشنوایان گلستان امضا شد
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • انعقاد تفاهم نامه فی مابین سازمان انرژی اتمی، دانشگاه بیرجند و سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی
  • خیران فارسی پای کار توسعه سلامت
  • خیران تأمین سلامت فارس در یک سال اخیر ۱۳۶ تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند