Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-18@14:32:24 GMT

تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور طی امروز

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۶۷۶۵

تداوم بارش‌ها در بیشتر مناطق کشور طی امروز

صادق ضیاییان اظهار کرد:‌ بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های هواشناسی امروز (۲۹ آبان) برای بیشتر مناطق کشور به‌جز نوار غربی، بارش باران و برای هرمزگان و جنوب سیستان و بلوچستان رگبار و رعد و برق و در دامنه‌های البرز و زاگرس و ارتفاعات یزد و کرمان بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (۳۰ آبان) در نوار شرقی کشور و بخش‌های از استان‌های یزد، کرمان، شرق هرمزگان و ارتفاعات البرز شرقی و در سواحل شمالی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی، و روز جمعه ( ۱ آذر ) در سواحل شمالی، اردبیل، شمال آذربایجان شرقی، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز شرقی و جنوب سیستان و بلوچستان بارش دور از انتظار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته‌ی ضیاییان روز شنبه (۲ آذر) نیز در سواحل غربی خزر، اردبیل و به‌صورت پراکنده در ارتفاعات البرز شرقی و روز یکشنبه (۳ آذر) در استان گیلان بارش خواهیم داشت.

مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: فردا (۳۰ آبان) در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان و روز جمعه (۱ آذر) در جنوب سیستان و بلوچستان بارش‌ها به‌صورت رگبار و رعد و برق خواهد بود و در بخش‌هایی از خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های یزد و کرمان، ارتفاعات البرز شرقی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی و روز جمعه (۱ آذر) برای ارتفاعات البرز مرکزی، اردبیل و شمال آذربایجان شرقی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان با بیان اینکه امروز (۲۹ آبان) خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز جمعه (۱ آذر) دریای عمان مواج است، گفت: از امروز تا شنبه (۲ آذر) نیز دریای خزر مواج خواهد بود همچنین ضمن پایداری هوای سرد برای شمال شرق کشور، تا روز جمعه دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه سانتیگراد دراین مناطق کاهش می‌یابد.

وی در پایان درباره‌ی وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۳۰ آبان) صاف تا قسمتی ابری، همراه با وزش باد و حداقل دمای منفی یک و حداکثر دمای ۱۰ درجه سانتیگراد و روز جمعه (۱ آذر) نیز کمی ابری و در بعد ازظهر همراه با افزایش ابر و وزش باد با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بارش سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۶۷۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا به وقوع رگبار باران و رعدوبرق در ارتفاعات هشدار داد و بر لزوم زمان‌بندی مناسب برای صعود به ارتفاعات و خودداری از دره‌نوردی توصیه کرد.   به گزارش ایسنا، صادق ضیاییان درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی پنج شنبه (٣٠ فروردین‌ماه) اظهارکرد: پنج شنبه تداوم بارش‌های رگباری و گاهی رگبار شدید، توام با رعدوبرق و تگرگ و وقوع تندباد موقتی در بخش‌های جنوب شرقی کشور و ارتفاعات کرمان و شرق هرمزگان پیش‌بینی می‌شود. در این مناطق به‌ویژه طی نیمه اول روز به سبب جاری شدن سیلاب، احتمال اصابت رعدوبرق و تگرگ، طغیان رودخانه‌ها و احتمال سقوط و پرتاب به سبب وزش باد شدید، فعالیت‌های کوهنوردی، دره‌نوردی، طبیعت گردی و پرواز‌های تفریحی مخاطره آمیز است.   وی اضافه کرد: از عصر پنجشنبه با تضعیف این سامانه از شدت بارش‌ها کاسته و در منطقه کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود.   رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت مناطق کوهستانی کشور طی جمعه (٣۱ فروردین‌ماه) گفت: به سبب وقوع ناپایداری‌های همرفتی به‌ویژه طی ساعات بعدازظهر در ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات زاگرس، بخش‌هایی از ارتفاعات البرز و ارتفاعات جنوب شرق کشور، شرایط برای افزایش ابر و وقوع رگبار موقتی و رعدوبرق و تگرگ مهیا می‌شود.   وی توصیه کرد: با درنظر گرفتن وقوع رگبار و رعدوبرق طی ساعات بعدازظهر، جمعه نسبت به زمان بندی مناسب صعود جهت پرهیز از مواجه شدن با شرایط جوی نامناسب اقدام شود. با توجه به بارش‌های قابل ملاحظه طی روز‌های گذشته و پرآبی رودخانه‌ها و دره‌ها در نواحی جنوبی و جنوب شرقی از انجام برنامه‌های دره‌نوردی اجتناب شود.   ضیاییان در پایان گفت: با توجه به شرایط فصلی وقوع بهمن بهاره به‌ویژه در مناطق مستعد ارتفاعات البرز، شمال غرب و ارتفاعات مستعد زاگرس، از تردد در مناطق مستعد وقوع بهمن و قرار گرفتن روی نقاب‌های برفی اجتناب شود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • تداوم بارش‌های رگباری در جنوب شرقی کشور
  • دریای مواج با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی، ۳۰ فروردین
  • هواشناسی: تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • تندباد و بارش‌های رگباری در راه است
  • بارش پراکنده باران در مناطق شرقی و شمالی کرمانشاه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی در برخی از مناطق کشور
  • هشدارنارنجی جوی: تداوم بارش‌های رگباری درسیستان و بلوچستان
  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور در روز جمعه
  • هشدار قرمز؛ تداوم بارش‌های سنگین در ۵ استان