Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-23@11:32:49 GMT

به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود می‌کنیم

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۰۲۹

به گزارش ایلنا، امیدهای تیم ملی فوتبال کشورمان پس از دو شکست پیاپی مقابل بحرین و عراق در انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، کمتر شد. هرچند با تساوی عراق و بحرین، بار دیگر امیدها به اردوی تیم ملی بازگشته سرنوشت صعود در دستان خودمان است.

روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص شرایط تیم ملی اطلاعیه‌ای صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن پیام روابط عمومی فدراسیون فوتبال که روی سایت این فدراسیون منتشر شده به شرح زیر است:

«لحظه شمار برای شروع دوباره زودتر از آنچه بتوان فکرش را کرد آغاز شده است. میدان هنگ‌کنگ و بعد کامبوج و در ادامه بحرین و عراق نزدیک‌تر از هر زمان دیگری است. صرف نظر از دو بازی گذشته که البته محک فردا شد، نگاه‌ها به نخستین روزهای سال نو و بهار آینده است.

اینک که سرنوشت تیم ملی دست خودش افتاده، نیک می‌دانیم چراغ این خانه هرگز خاموش نخواهد شد.

فدراسیون و تیم ملی هم صف و یک صدا با مردم، در راه موفقیت شب و روز نمی‌شناسند و در این راستا هر اقدامی برای موفق شدن لازم باشد، انجام خواهند داد و بی شک  تصمیم‌گیران فوتبال از هیچ تلاشی فروگذار نخواهند بود.

برنامه‌ای جامع برای موفقیت پیش پای تیم ملی قرار دارد و مردان مرد ملی هیچ مانعی را بر نمی‌تابند.

صرف نظر از گمانه‌زنی‌های غیر واقعی مطرح شده، هر اتفاقی که بتواند تیم ملی را به عنوان تیم نخست به مرحله بعد رهنمون سازد میسر خواهد شد.

ما به جام جهانی 2022 قطر صعود می‌کنیم».

منبع: ایلنا

کلیدواژه: تیم ملی ایران فدراسیون فوتبال جام جهانی 2022 قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۰۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان

به گزارش "ورزش‌سه"، دو بازی گروه چهارم رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به صورت همزمان میان ایران و کویت و افغانستان و بحرین آغاز شد. جایی که بحرین با توجه به دو شکست پیاپی برابر کویت و ایران شانس صعود را از دست داده بود، اما کویت با توجه پیروزی برابر بحرین و تساوی برابر افغانستان 4 امتیازی بود. در سوی دیگر افغانستان با مجید مرتضایی سرمربی ایرانی خود، با یک امتیاز به مصاف سوم دور گروهی رسیده بود و امیدوار بود با شکست بحرین که امیدی برای صعود نداشت، بتواند به مرحله بعدی صعود کند.
البته افغانستانی‌ها برای صعود حتی در صورت پیروزی برابر بحرین به کمک ایران نیاز داشتند و برای رقم خوردن این صعود تاریخی برای کشور همسایه شاگردان شمسایی باید کویت را از پیش رو برمی‌داشتند.

پیش از برگزاری آخرین بازی مرحله گروهی این گمانه‌زنی در میان علاقمندان به فوتسال در افغانستان ایجاد شده بود که شاید ایران با توجه به قطعی شدن صعودش، خیلی بازی برابر کویت را جدی نگیرد و مسیر مرحله حذفی را مطابق انتظارش به شکلی ساده‌تر انتخاب کند.
با این حال شمسایی و شاگردانش با قدرت و جدیت بیشتری نسبت به بازی اول گام به دیدار سوم گذاشتند و کویت را با نتیجه 4 بر صفر از پیش رو برداشتند. در بازی همزمان هم شاگردان مجید مرتضایی سرمربی ایرانی افغانستان موفق شدند با رقم زدن یک پیروزی دشوار و نفس‌گیر که با نتیجه 3 بر 2 رقم خورد، گام اصلی را برای صعود تاریخی خودشان بردارند.
این اولین حضور افغانستان در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود که با اولین صعود آنها به مرحله گروهی هم همراه شده است.
گفتنی است علاوه بر مجید مرتضایی سرمربی افغانستان که ایرانی است، بسیاری از بازیکنان تیم ملی این کشور در لیگ برتر فوتسال ایران به میدان می‌روند.

دیگر خبرها

  • هدیه شمسایی و شاگردانش به مردم افغانستان
  • شگفتی بزرگ در آسیا: افغانستان صعود کرد
  • تیم فوتسال افغانستان به مرحله حذفی صعود کرد
  • شمسایی: به بازیکنانم ایمان دارم/ با شرایط سختی روبه‌رو هستیم
  • صعود فوتسال ایران به یک‌چهارم قطعی شد
  • صعود به یک‌چهارم قطعی شد
  • جام ملت‌های آسیا| صعود سخت تیم ملی فوتسال مقابل تیم بحرین
  • صعود یوز‌های ایرانی فوتسال با برتری مقابل بحرین
  • جام ملت های آسیا| صعود سخت تیم ملی فوتسال مقابل تیم بحرین
  • توقف افغانستان در گام دوم: فرمول صعود پیچیده شد