Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترکیه اعلام کرده که این کشور طرح امضای توافق جدید خرید موشک‌های اس ۴۰۰ را در دستور کار ندارد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از آرمن پرس، ترکیه اعلام کرده که این کشور هیچ طرحی برای امضای توافق جدید جهت خرید موشک‌های اس ۴۰۰ ندارد.

«ابراهیم کالین»، سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه با اعلام این مطلب تاکید کرد: توافق پیشین ما برای خرید موشک‌های اس ۴۰۰ از روسیه قبلا در آوریل ۲۰۱۷ به امضا رسیده بود و در حال حاضر هیچ مذاکره و گفتگویی بر سر توافق جدید جهت خرید این موشک‌ها در جریان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه در ادامه افزود در حال حاضر تلاش‌ها برای دریافت باتری‌های موشک‌های پیشین، آموزش نیروها، استقرار سیستم‌های موشکی، انتخاب محل استقرار و تنطیمات نرم افزاری در جریان است و مشخص است که این اقدامات فرایندی طولانی مدت خواهد داشت.

پیش از این در سپتامبر ۲۰۱۷، روسیه اعلام کرد که توافق ۲.۵ میلیارد دلاری را با ترکیه برای تامین موشک‌های اس ۴۰۰ به امضا رسانده است.

در حالی که توافق موشکی روسیه و ترکیه در ارتباط با سامانه اس ۴۰۰ با واکنش منفی آمریکا و کشور‌های اروپایی روبرو شد و کار را به تهدید ترکیه کشاند، اما در جولای ۲۰۱۹ بخشی از این موشک‌ها به ترکیه تحویل داده شد.

با وجود فشار‌های آمریکا، اما ترکیه اعلام کرده که توافق خرید اس ۴۰۰ را لغو نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: اس 400 قرارداد خرید اس 400 کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، جوسپ بورل - مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خبر داد که تحریم‌های پیشنهادی، ممنوعیت انتقال قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران و صادرات آن به آنچه وی گروه‌های نیابتی ایران در منطقه خواند، شامل می‌شود.

بورل گفت: ما درباره گسترش تحریم‌ پهپادی ایران به نحوی که تولید موشک‌ و احتمال انتقال آن‌ها به روسیه را شامل شود، به توافق سیاسی دست یافتیم.

وی افزود: حوزه تحریم‌ها نیز بر اساس پیشنهاد اعضای شورا، کل منطقه خاورمیانه و دریای سرخ را شامل می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • آمریکا و اوکراین مذاکره درباره توافق همکاری امنیتی را آغاز کردند
  • توافق اتحادیه اروپا برای تشدید تحریم‌های ایران
  • امضای یادداشت تفاهم راه توسعه میان ترکیه، عراق، قطر و امارات
  • توافق اعضای اتحادیه اروپا برای تحریم های بیشتر علیه ایران
  • امضای یادداشت تفاهم چهارجانبه بین عراق، ترکیه، قطر و امارات
  • رای مثبت پارلمان تاجیکستان به خرید پهپاد از ترکیه
  • نماینده پارلمان عراق: ترکیه ۵۰۰۰ بار حاکمیت عراق را نقض کرده است
  • هیچ کشوری مثل قطر نمی‌تواند واسطه رسیدن به توافق مبادله اسرا باشد
  • امضای قراردادهای ریلی بین FESCO روسیه و پنج شرکت لجستیکی چینی