Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهوری روسیه امروز (چهارشنبه) تاکید کرد، آینده روابط روسیه-اوکراین در حال حاضر تا حد زیادی به گام‌های کی‌یف بستگی دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در یک نشست سرمایه‌گذاری گفت: «چشم‌اندازهای توسعه روابط میان دولت‌های ما چیست؟ این عمدتا به طرف اوکراینی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

می‌بینیم که این سوالات مرتبا مطرح می‌شوند و از نقطه‌نظر سازش دونباس، این‌ها ناروا و ضد سازنده هستند.»

ولادیمیر پوتین همچنین از گام‌های ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین برای ارتقای شرایط در شرق این کشور قدردانی کرد. او گفت: «به اعتقاد من (زلنسکی) واقعا می‌خواهد تا شرایط در دونباس و دیگر مناطق بهبود یابد. هنوز نمی‌دانم او چه کارهایی می‌تواند انجام دهد. گام‌های مثبتی دیده شده است. منظور من عقب‌ کشیدن نیروها و تسلیحات از دو مکان است. با این حال ارتش روز سه‌شنبه اعلام کرد که هنوز تیراندازی در طرف اوکراینی وجود دارد.»

رئیس‌جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد، انتظار دارد که ارتش و پلیس اوکراین وارد "مناطق خاکستری" در دونباس نشوند. او گفت: «علت این است که از برخی از سیاستمداران شنیده‌ایم که گارد ملی و پلیس اوکراین باید به مکان‌هایی بروند که نیروهای مسلح از آنجا رفته‌اند. بله البته نظم و مقررات باید برقرار شود اما همه ما به خوبی می‌دانیم که گارد ملی اوکراین عمدتا متشکل از گردان‌های ناسیونالیستی است.»

او گفت چنانچه این نیروها بازگردند، ماحصل خوبی در پی نخواهد داشت و دو جمهوری خودخوانده در شرق اوکراین به آن واکنش نشان خواهند داد.

انتهای پیام  

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ولادیمیر پوتین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!

رئیس‌جمهور اوکراین برای دومین بار در یک ماه گذشته به مسئله مذاکره با روسیه پرداخت و آن را ممکن دانست.

به گزارش ایسنا، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین بار دیگر آغاز مذاکرات صلح روسیه و اوکراین برای پایان جنگ را ممکن دانست.

زلنسکی در گفتگو با یک روزنامه‌نگار فرانسوی با اشاره به نشست صلح اوکراین که قرار است در ماه ژوئن به میزبانی سوییس برگزار شود، گفت: «فکر می‌کنم اگر همه ما (در نشست سوییس) اتفاق‌نظر داشته باشیم، سندی را با دست‌کم سه ماده آماده می‌کنیم تا مورد بررسی قرار گیرد. اگر تمام دنیا متقاعد شود که این مفاد عادلانه هستند، راهی پیدا می‌کنیم تا روسیه آن را بپذیرد.»

رئیس‌جمهور اوکراین در اواخر ماه میلادی گذشته هم در گفت‌وگویی از خواسته پیشین خود برای بازگشتن مرز‌های دو کشور به وضعیت ۱۹۹۱ (پس از فروپاشی شوروی) عقب‌نشینی کرده و گفته بود مذاکرات می‌تواند بدون تحقق این شرط هم برگزار شود. او در آن زمان گفت اگر اوکراین بتواند وضعیت مرز‌های ۲۰۲۲ (پیش از آغاز جنگ) را احیا کند، روسیه حاضر به مذاکره خواهد شد.

زلنسکی در گفت‌وگوی امروز خود با بیان اینکه نمی‌خواهد روسیه «تن‌ها طرح دیپلماتیک کارآمد و توانای موجود برای پایان جنگ را نابود کند» گفت از کشور‌های شرکت‌کننده در نشست صلح سوییس درخواست خواهد کرد تا مسکو را به پذیرش شروط کی‌یف وادار کنند.

در ۱۵ و ۱۶ ژوئن (۲۶ و ۲۷ خرداد) حدود ۱۲۰ نفر از سران کشور‌های جهان در سوییس گرد هم می‌آیند تا درباره صلح اوکراین گفتگو کنند؛ اما وزیر خارجه سوییس اعلام کرده است که نمایندگان روسیه به این کنفرانس دعوت نخواهند شد.

دیگر خبرها

  • پوتین: تروریسم همچنان بزرگترین خطر قرن بیست و یکم است
  • امنیت منطقه محور اصلی دیدار پوتین و علی‌اف
  • پوتین: تروریسم یکی از جدی ترین تهدیدات قرن بیست و یکم است
  • پوتین با هوش مصنوعی بازیگر فیلم زندگینامه خودش شد (+عکس)
  • چرا پوتین در جنگ اوکراین از سلاح هسته ای استفاده نمی کند؟
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • دعوت پوتین از کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • دعوت پوتین از همه کشورها برای گسترش کریدور شمال-جنوب
  • زلنسکی و احتمال مذاکره با روسیه!