Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-18@21:44:16 GMT

۷۳ اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۱۴۲

۷۳ اختراع در دفاتر معتبر خارجی ثبت شد

کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تاکنون از ۷۳ پتنت برای ثبت در دفاتر معتبر خارجی حمایت کرده است.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، یک هزار و ۶۳۲ درخواست توسط مخترعان از نقاط گوناگون کشور در سامانه کانون ثبت شده که از این تعداد ۲۷۱ درخواست در مرحله ارزیابی برای حمایت تایید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
  همچنین، کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تا کنون از ۷۳ پتنت برای ثبت در دفاتر معتبر خارجی حمایت کرده است. این حمایت کانون را باید حمایتی از جنس توسعه فناوری‌های نوین دانست. در این راستا کانون از ثبت اختراعات خارجی تا ۹۰ درصد حمایت می‌کند.

اختراع، میوه یک ذهن خلاق و اندیشه‌مند است. تمام کشور‌ها قانون حمایت از اختراع را دارند. زیرا ثبت اختراع یکی از راه‌های ورود فناوری‌های نوین به بازار است. پس مالکیت فکری و حمایت از ثبت اختراع به عنوان یکی از زیرساخت‌های توسعه فناوری همواره مورد توجه است. در ایران نیز کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از ثبت اختراع در ادارات ثبت اختراع بین‌المللی حمایت می‌کند. با این اقدام کانون فرآیند ثبت اختراع تسهیل می‌شود. همچنین عدم افشای نتایج ارزشمند حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش بنیان و کمک به تجاریسازی دستاورد‌های پژوهشی از مزایای دیگر این اقدام است.

البته مخترعان از سراسر کشور نخست باید درخواست خود برای دریافت حمایت را به کانون ارسال کنند تا مراحل لازم را طی کند و پس از ارزیابی درخواست‌های تایید شده برای ثبت بین المللی حمایت می‌شوند. کانون پتنت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با این اقدام خود از صفر تا صد فرایند ثبت اختراع از مراحل اولیه درخواست تا پیگیری مسائل حقوقی را انجام می‌دهد.  

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کانون پتنت ایران شرکت های دانش بنیان حمایت از طرح های پژوهشی ثبت اختراع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۱۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد

        به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور گفت: از همه همکاران خواسته شده است نسبت به انتشار فراخوان های جعلی با این عنوان که به بهانه گرانی ها و شرایط خاص اقتصادی صادر می شود هوشیار باشند و طعمه این سوء استفاده و جعل عنوان نشوند.    رضا تیموری همچنین به آخرین اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص پاسخ سپاه به حملات تجاوزکارانه رژِیم صهیونیستی اشاره و افزود: از پاسخ و اقدام و عملیات غرورآفرین شنبه شب نیروهای جان برکف نظامی کشورمان در قبال رژیم گستاخ و متجاوز صهیونیستی قدردانی و تشکر می کنیم و معتقدیم این اقدام، هیبت و هیمنه پوشالی و پوسیده این رژیم را در هم کوبید.   رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور همچنین به آخرین اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور درخصوص پاسخ سپاه به حملات تجاوزکارانه رژِیم صهیونیستی اشاره و گفت: از پاسخ و اقدام و عملیات غرورآفرین شنبه شب نیروهای جان برکف نظامی کشورمان در قبال رژیم گستاخ و متجاوز صهیونیستی قدردانی و تشکر می کنیم و معتقدیم این اقدام، هیبت و هیمنه پوشالی و پوسیده این رژیم را در هم کوبید.   تیموری افزود: از پاسخ انقلابی و مقتدرانه به تجاوزهای رژیم صهیونیستی به خود می بالیم و اقتدار و قدرت این واکنش را برگرفته از قدرت ایمان، جهاد و شهادت فرزندان این مرز و بوم می دانیم.   وی که ریاست انجمن‌ صنفی کامیونداران خراسان رضوی را نیز برعهده دارد ادامه داد: برخی کوردلان و فریب خوردگان خارج از کشور با صدور بیانیه های جعلی شبیه آنچه پیش از این بیان شد می خواهند همراه و همسخن با رژیم غاصب صهیونیستی شوند و با این نوع اقدامات از شدت این سیلی به صورت اشغالگران قدس شریف بکاهند.   رئیس هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور با اشاره به سوء استفاده بدخواهان از برخی شرایط اقتصادی گفت: کانون انجمن‌های صنفی کارفرمایی کامیونداران کشور به هیچ عنوان برای استحقاق حقوق صنفی این مجموعه سکوت نخواهد کرد و در تمامی فرصت ها برای گرفتن حق مشروع، منطقی و قانونی خود به خصوص از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مطالبه گری می کند با این حال از همه همکاران با بصیرت درخواست می شود مراقب حرکات دشمنان انقلاب و کشور باشند.

دیگر خبرها

  • کسانی می خواهند گاو اردک بزاید
  • کسانی که می خواهند گاو اردک بزاید
  • پاسخ به مسائل دینی با هوش مصنوعی ممکن نیست
  • راه اندازی کانون آموزشی و فناوری نان خوزستان
  • کانون علمی آرد و نان در البرز راه اندازی می‌شود
  • معاون اول رئیس جمهور: حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها است
  • شرکت‌های دانش بنیان، نماد اصلی جهش تولید و مشارکت مردم/ حمایت از حرکت‌های دانش بنیان، وظیفه همه وزارتخانه‌ها
  • اخطار سازمان هواپیمایی کشوری به تمامی شرکت های هواپیمایی داخلی و خارجی و دفاتر خدمات مسافرت هوایی
  • «میز آزمایشگاهی سیار» طراحی و ثبت اختراع شد
  • اتحادیه تشکل های صنفی کامیونداران ایران وجود خارجی ندارد