Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسن شعبانی ظهر امروز در همایش بهاییت، ۲۰۰ سال خشونت، خیانت و خرافه فرقه‌گرایی، مهم‌ترین مؤلفه فرهنگ یک ملت را حفظ هویت آن ملت دانست و افزود: اگر توانسته‌ایم هویت یک ملت را حفظ کنیم می‌توانیم فرهنگ آن ملت را نیز حفظ کنیم.

وی ادامه داد: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که می‌تواند به هویت یک ملت ضربه وارد کند، بحث ضعف حافظه تاریخی آن ملت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد: هویت ملت‌ها شکل می‌گیرد اما اگر از آن محافظت نشود همانند پدیده‌های زنده، مورد لطمه قرار می‌گیرد.

شعبانی افزود: ضعف حافظه تاریخی یک ملت، آسیب‌پذیر است و اگر قوی نباشد، به‌طور یقین هویت ملت نیز حفظ نخواهد شد.

وی ادامه داد: به تعبیر رهبری بعد از گذشتن مدتی، جای حق و باطل تغییر پیدا می‌کند که این نتیجه‌ای به‌جز تحت‌الشعاع قرار دادن هویت ملت نخواهد داشت.

شعبانی بیان کرد: اگر سازمان تبلیغات اسلامی در دوره جدید، زیست‌بوم فرهنگی را وظیفه خود قرار داده، حتماً باید به مباحث هویتی نیز توجه کند که این همایش یکی از این مصادیق است.

وی افزود: امروزه حس نکردن فرقه بهاییت، به معنای عدم فعالیت و یا حضور آنان نیست چراکه دستگیرشدگان اغتشاشات، مربوط به این فرقه بوده است؛ در این راستا باید جبهه فرهنگی انقلاب به‌صورت مستدل، آنان را موردنقد قرار دهد.

شعبانی بیان کرد: سازمان تبلیغات اسلامی به‌عنوان یک سازمان فرهنگی موظف است از فرهنگ کشور صیانت کند که یکی از مصادیق این صیانت، شناختن و شناسایی فرقه‌های انحرافی به مردم و جامعه است که با اهداف خاصی شکل‌گرفته و درصدد هستند تا بر اصل انقلاب ناب اسلامی، تأثیر بگذارند.

وی افزود: فرقه بهاییت در ۲۰۰ سال گذشته به کمک استعمار انگلیس ایجاد و هدف آن، تحت تأثیر قرار دادن انقلاب ناب اسلامی است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بیان کرد: بهاییت، فرقه‌ای است که اگر مواظبت نشود و به مردم تبیین نشود می‌تواند بخشی از جامعه که از آگاهی لازم برخوردار نیستند را تحت تأثیر قرار دهد.

شعبانی در پایان با تأکید بر اینکه مخاطبان ما افراد فرهیخته، معلمین و افرادی هستند که در بصیرت بخشی به افراد تأثیرگذار هستند گفت: در چندین کشور و استان، این همایش برگزارشده که استان آذربایجان شرقی جزو معدود استان‌هایی است که موفق گردید این همایش را با حضور اساتیدی از قم و با همکاری یکی از مؤسسات فعال شهر برگزار کند.

کد خبر 4777195

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان تبلیغات اسلامی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف گرگان قزوین شیراز بنزین قیمت بنزین بیرجند خطبه های نماز جمعه هفته وحدت اصلاح قیمت حامل های انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۲۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل

ایسنا/اردبیل با حضور مسئولان استان و شهرستان نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل برگزار شد.

نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی اردبیل امروز، ۵ اردیبهشت با حضور سیدمحمد اعتماد اعجازی فرماندار اردبیل، رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، امیر رجبی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، اصغر تقی‌زاده شکیبا مدیر دایره المعارف استان و جمعی از اساتید و فعالان حوزه معماری با سخنرانی مجتبی رضازاده اردبیلی در سالن شهدای هنرمند اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت

مجتبی رضازاده ضمن بیان خاطرات و تجارب خود از طراحی هویت شهر اردبیل اظهار کرد: جشن و سرور در اردبیل قدیم جایگاهی داشت و در کنار آن، برای آیین‌های عزاداری ماه محرم نیز مسیرهای شمع نشانی در ۶ محله شهر اردبیل معین کرده بودند.

وی افزود: بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی و جمعه مسجد اردبیل را از مکان‌های ارزشمند از حیث هویت تاریخی و معماری کهن شهر اردبیل اعلام کرد و گفت: معماری مجموعه جهانی شیخ صفی مطابق با مراتب و مراحل عرفانی طراحی شده و سردر عالی قاپو یکی از این نمادهای مهم بوده است.

باید روی علت عقب ماندگی تاریخی شهرستان و استان اردبیل مطالعات انجام شود

محمد اعتماد اعجازی، فرماندار اردبیل هم در این نشست گفت: بعد از گذشت سه دهه از استان شدن و بعد از سپری شدن حدود یک قرن از شهرستان شدن اردبیل، متأسفانه مرکز این استان از نظر شاخص‌های توسعه رتبه‌های خوبی ندارد و باید روی علت عقب ماندگی تاریخی این شهرستان و استان مطالعاتی صورت گیرد.

آئین نقاره‌زنی در اردبیل احیاء می‌شود

رضوان باقلاچی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری اردبیل هم بر تشکیل اتاق فکر با مشارکت فعالان معماری برای آبادانی اردبیل تاکید کرد و گفت: در راستای احیای سنت نقاره زنی مذهبی در اردبیل، گروهی از افراد مستعد را برای دریافت آموزش‌های لازم به مشهد فرستاده‌ایم.

دکتر رضازاده عمر خود را صرف اعتلای فرهنگ اردبیل کرده است

امیر رجبی نیز در این نشست گفت: ابن بزاز اردبیلی نخستین اردبیل پژوه بوده که درباره شرح احوال شیخ صفی الدین اردبیلی کتاب تألیف کرده و در دوره معاصر نیز استاد باباصفری در عرصه اردبیل‌شناسی تحقیق و مطالعات فراوان کرده است و دکتر رضازاده نیز عمر خود را صرف تاریخ و اعتلای فرهنگ و هویت اردبیل کرده است.

اصغر تقی زاده شکیبا هم ابراز امیدواری کرد این نشست، نقطه عطف و سرآغازی برای جنبش اردبیل پژوهی و احیای معماری و تاریخ و فرهنگ این خطه باشد.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست تخصصی تاریخ معماری و هویت فرهنگی استان اردبیل
  • علم الهدی: دشمنان اسلام چشم به ولایت معصوم دارند
  • علم الهدی: دشمنان اسلام از مسائل سیاسی عبور کرده و چشم به ولایت معصوم دارند
  • تداوم فرهنگی ایران از دیدگاه اسلامی ندوشن
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • رئیسی: برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • برخی کشورها برای خدشه وارد کردن به روابط دوستانه تهران و اسلام‌آباد تلاش می‌کنند
  • تصویر ایران در جهان اسلام درباره اهتمام به قرآن اصلاح شد
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله مؤثر با هر گونه اجحاف به کشورهای اسلامی
  • ضرورت انسجام جهان اسلام برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف به کشور‌های اسلامی