Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@06:06:06 GMT

ساخت دستگاه لیزر حکاکی و برش در کشور

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۴۷۴

ساخت دستگاه لیزر حکاکی و برش در کشور

محمد شیرافکن، مدیر فروش یک شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: دستگاه تولیدی ما در این شرکت یک دستگاه برش لیزری و یک دستگاه لیزر حکاکی و برش است که قابل استفاده بر روی فلزات و مواد غیر فلزی است.

او ادامه داد: استفاده این دستگاه در بازار طلا و جواهر، پلاک‌های دستگاه‌های صنعتی و قطعات خودرو است که در این زمینه کاربرد زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیرافکن گفت: این دستگاه کاملا داخلی است و خوشبختانه رشد خوبی در زمینه تولید آن داریم؛ به طوریکه کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان هم صادر کرده‌ایم.

مدیرفروش یک شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: این دستگاه با دستگاه وارداتی اختلاف قیمت زیادی دارد و یکی از معضلاتی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم؛ ورود نمونه خارجی آن به صورت قاچاق است که بازار کار ما را مورد هدف قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید: ساخت دستگاه برش لیزری پنج محور در کشور

او در پایان گفت: دستگاه‌های وارداتی در این حوزه از کیفیت لازم برخوردار نیست بنابراین برای پیشبرد اهدافمان نیازمند حمایت هستیم تا بتوان بیش از پیش در تولید و اقتصاد کشور رشد روزافزونی داشته باشیم.

انتهای پیام /

صادرات دستگاه لیزر حکاکی تولید داخل به کشور‌های همسایه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان فناوری تولیدات داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی‌سازی تولید شیرآلات صنعتی ضداسید در کرج

متخصصان یک شرکت دانش بنیان در مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی موفق به بومی‌سازی دانش فنی تولید شیرآلات صنعتی شدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرج،  وحید میکائیلی مدیر تحقیق و توسعه شرکت دانش‌بنیان مرکز رشد پژوهشگاه مواد و انرژی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای صنایع بزرگ که با سیالات کار می‌کنند تولید شیرالات صنعتی است، گفت: ما توانستیم شیرالات صنعتی ضداسیدی تولید کنیم که برای هدایت سیالات اسیدی با دمای بالا در صنایع استفاده می‌شود.

وی افزود: این شیرهای لاینینگ در واقع PDF که یک نوع تفلون هست، می‌باشد که در اینها از فرایند ریخته‌گری دقیق استفاده شده و نکات بسیار ریزی را دارد. طراحی قطعه و ساخت قالب‌های این شیرالات به‌طور بسیار ظریفی انجام شده و داخل شیرالات به نحوی پوشش‌دهی می‌شود که با شرایط ویژه‌ای که سیالی که در آن جریان پیدا می‌کند، مطابقت داشته باشد.

حسن حسن زاده مدیرعامل این شرکت نیز درخصوص روند ساخت این شیرآلات اظهار داشت: شکل دهی متریال پلی تترا فلور اتیلن بسیار سخت است و بیشتر مصارف آن در خط اصیل پتروشیمی است که یک لایه به ضخامت 3 الی 4 میلی متر لاینینگ، داخل شیر را به صورت کامل در برابر اسید پوشش می‌دهد. مواد مختلفی با توجه به سفارشی که داریم مانند wcb  یا چدن GGG40 و استیل 304 استفاده می‌شود.

 وی گفت: این شیرالات در اندازه‌های مختلف و در صنایع نفت، گاز، پتروشیمی، نیروگاهی، غذایی و شیمیایی کاربرد دارد.

این دانشجوی دکتری خاطرنشان ساخت: دانش فنی ساخت این شیرها در اختیار سه کشور المان، انگلیس و امریکا هست ولی در حال حاضر با توجه به تولید آن در داخل کشور نسبت به نمونه خارجی آن با 50 درصد قیمت پایین‌تر عرضه می‌شود.

این محصولات گواهی و تاییدی‌های مقاومت را از ‌آزمایشگاه‌های مرجع دریافت کردند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • مدیرعامل جدید شرکت گاز فارس معارفه شد
  • ساخت سلاح لیزری با نانوذرات توسط دانشمند ایرانی
  • بومی‌سازی تولید شیرآلات صنعتی ضداسید در کرج
  • ساخت سلاح لیزری برای بی‌خانمان کردن باکتری‌ها
  • ساخت سلاح لیزری برای بی‌خانمان کردن باکتری‌ها!
  • ساخت سلاح لیزری برای از بین‌ بردن باکتری‌های دندان
  • روایتی از برگ‌های زرین حوزه داروسازی
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش بیش از ۸ میلیارد تومان
  • کشف دستگاه‌های لیزر و زیبایی قاچاق به ارزش ۸ میلیارد تومان
  • اخبار سیاسی ۲۶ اسفند؛ کمک رهبرانقلاب به زندانیان نیازمند/تایید کاهش مدت سربازی