Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران، احمد حسین زادگان روز چهارشنبه در ستاد بازآفرینی شهری استان مازندران در ساری برنامه استان را در این ارتباط تکمیل این واحدها و واگذاری با اولویت به خانه اولی ها بیان کرد. ‎
رئیس ستاد بازآفرینی شهری مازندران اظهارداشت: از پارسال تاکنون بیش از  ۴۰۰ میلیارد ریال در این حوزه در شهرهای مختلف با ۱۹ پروژه نظیر فرهنگسرا، پارک معلولین، کتابخانه، آسفالت شبکه معابر بافت بمنظور توسعه عدالت اجتماعی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. هزینه شده است .
حسین زادگان پیش بینی کرد تا در سال آینده نیز برای ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرهای مازندران حدود ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شود.
وی اعمال تخفیف برای  صدور پروانه ساختمانی در بافت فرسوده و رفع مشکل بانکی را از مصوبات این ستاد برای تسریع و تسهیل در ساخت مسکن در بافت فرسوده شهرهای مازندران بیان کرد.

استاندار مازندران گفت: مسکن؛ مساله ای مهم در کشور و تامین آن برای مسکن اولی ها نیز موضوعی اساسی در این حوزه است، عقلانی ترین و کم هزینه ترین راه برای تامین مسکن، اجرای این طرح در بافت های فرسوده است تا هم از ساختاری یکدست و هم از مجموعه خدمات زیربنایی و آموزشی، فرهنگی و برخوردار باشد.

استان مازندران حدود ۶ هزار هکتار بافت فرسوده و تاریخی دارد که ۵ هزار هکتار بافت فرسوده و یک هزار هکتار بافت تاریخی است و ساری مرکز استان مازندران بیشترین بافت تاریخی و فرسوده را در بین ۵۸ شهر استان دارد
بر اساس سیاست دولت و وزارت راه و شهرسازی کار ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده شهرهای کشور در دستور کار قرار داردبه طوری که براساس این طرح هر واحد مسکونی در بافت فرسوده تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت با سود ۹ درصد برخوردار می شود و مابقی تسهیلات نیز با نرخ مصوب بانکی داده خواهد شد.

برچسب‌ها بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی بافت فرسوده وزارت راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود

گزارش خبرنگار مهر، فرزاد مخلص الائمه ظهر سه‌شنبه در نشست شورای مسکن استان مرکزی با اشاره به برنامه‌های استان مرکزی در خصوص ساخت مسکن، فضای آموزشی و مسجد، اظهار کرد: تاکنون زمین بیش از ۵۵ هزار واحد تحویل شده و وارد مرحله صدور پروانه ساختمانی، نقشه و ساخت شده است بنابراین تعهد استان در خصوص ساخت مسکن محقق می‌شود.

استاندار مرکزی در خصوص تعهد این استان در افزایش سرانه فضای آموزشی و مسجد گفت: با توجه به اجراطرح‌های مسکونی اقدام ملی و افزایش جمعیتی که در این شهرک‌ها خواهیم داشت و توجه به توسعه سرانه‌های آموزشی و فرهنگی نیز ضروری است.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه تعهد استان مرکزی برای ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی محقق می‌شود، افزود: برای تحقق این مهم دفتر فنی استانداری و مدیرکل توسعه و تجهیز مدارس استان مکلف هستند با همکاری یکدیگر، تیمی در راستای حل موانع موجود و تسریع این امور تشکیل دهند.

استاندار مرکزی تصریح کرد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان نیز برای ساخت یک مسجد و مدرسه در طرح هشت هزار و ۱۰۰ واحدی اراک متولی شده است و جهاد خانه‌سازی در شهرک شهید سلیمانی اراک نیز در حال ساخت مسجد است.

مخلص الائمه با بیان اینکه پیش بینی لازم برای تأمین آب مصرفی در شهر جدید امیرکبیر شده است، گفت: در ارتباط با طرح شهید سلیمانی که گاهی گلایه‌هایی داشتیم استان مرکزی، نخستین استان است که تأمین مالی ویژه برای متقاضیانی که دهک پایین هستند و توان مالی برای تکمیل را ندارند اختصاص داده که امید است به زودی این موانع رفع شود.

وی افزود: در ارتباط با طرح مسکونی یاس فراجا که سال‌ها رها شده و از دیگر سو با افزایش قیمت مواجه بود، در صورتیکه سند صادر شود تسهیلات نیز پرداخت خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: به همان میزان که تأمین زیرساخت‌هایی همچون تأمین آب، برق، گاز و مخابرات در طرح‌های اقدام ملی ضروری است باید زیرساخت‌های آموزشی هم مورد توجه قرار بگیرد.

مخلص الائمه با اشاره به اینکه نگرانی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان برای ساخت مدرسه در طرح‌های اقدام ملی مسکن به جا است، گفت: باید ساخت فضای آموزشی در مسکن‌های ملی آغاز شود تا بتوانیم از ظرفیت خیرین برای تکمیل و توسعه آنها استفاده کنیم.

کد خبر 6062921

دیگر خبرها

  • نوسازی بیش از ۶۰۰ پلاک بافت فرسوده در منطقه ۱۷
  • ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی برای نیروهای مسلح و ایثارگران زنجانی
  • تعهد ساخت ۶۱ هزار واحد مسکونی در استان مرکزی
  • مشارکت مردمی در نوسازی بافت‌های فرسوده پررنگ می‌شود
  • تعهد استان مرکزی برای ساخت واحد مسکونی محقق می شود
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • شتاب ساخت مسکن ملی در استان همدان
  • ۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است
  • رکورد ۱۰ ساله صدور پروانه ساخت در منطقه ۱۰ شکسته شد
  • شهرداری تهران تا پایان فروردین برای ارسال مدارک نوسازی مسکن مهلت دارد