Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر جامعه الزهرا (س) در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام، گفت:در معاونت آموزش جامعه الزهرا علیهاالسلام، ۲۰ رشته جدید را مصوب و یا تدوین کردیم و برای تصویب به شورای عالی سیاست‌گذاری فرستادیم. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۶ استانها قم نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سید محمود مدنی در نشست بصیرت افزایی انقلاب اسلامی و پیشرفت‌های علمی در حوزه و علوم اسلامی که در تالار بیداری اسلامی این مرکز علمی و دینی  برگزار شد، بابیان اینکه شاخصه‌های ادیان و مکاتب مختلف است، اظهار داشت: در برخی مکاتب، شاخصه مهم برای یک انسان مؤمن به آن مکتب و دین، اطاعت است و در برخی ادیان و مکاتب هم شاخصه اصلی محبت است، اما در دین اسلام شاخصه اصلی معرفت و بصیرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

‌وی با اشاره به اهمیت علم و دانش در دین اسلام گفت: امام صادق علیه‌السلام فرمودند: عَالِمٌ أَفْضَلُ مِنْ أَلْفِ عَابِدٍ وَ أَلْفِ زَاهِدٍ وَ أَلْفِ مُجْتَهِدٍ؛ یک دانشمند از هزار عابد و هزار پارسا و هزار کوشا در عبادت خدا برتر است، همچنین در روایتی داریم: موت العالِم موت العالَم.

دانشجویان و اساتید دانشگاه گراتس اتریش از جامعه الزهرا(س) بازدید کردندقم|سال تحصیلی جدید جامعه الزهرا(س) آغاز شدقم| 20 هزار طلبه در جامعه الزهرا(س) مشغول تحصیل هستند

مدیر جامعه الزهرا (س) با اشاره به اهمیت فراگیری علم در اسلام تصریح کرد:اگر فردی را علم و هدایت و معرفت دهد، گویی همه مردم را هدایت کرده و اگر یک نفر را گمراه کند، گویی همه مردم را کشته است، اگر دین مبین اسلام می‌خواست در جامعه امتداد واقعی داشته باشد و در جوامع اسلامی ظهور پیدا کند، باید جوامع اسلامی پیشرفته‌ترین جوامع می‌بودند، یک ساعت برای علم صرف کردن برابر با هزار ساعت عبادت کردن است.

‌مدنی گفت: امروز ما ازنظر تولید علم در مسابقه دو پرسرعت و نفس‌گیر دنیا حضور داریم و طبق آمار، هرسال مجموعه داده‌های اطلاعاتی در شبکه اینترنت برابر با کل داده‌های بشر تا به اکنون است و ما با این وضعیت وارد فضای علم و دانش شده‌ایم.

وی با اشاره به مقالات طلاب تصریح کرد: در سال 96، 171 اثر ارسالی به همایش‌ها داشتیم که 38 اثر پذیرفته‌شده است، حال آنکه سال 97، 870 مقاله به همایش‌ها ارسال شد که 133 اثر پذیرفته شده و بسیاری حائز رتبه شدند و از سال 96 تا کنون 60 کتاب توسط انتشارات جامعه الزهرا علیهاالسلام به چاپ رسیده است، در کار تدوین هم فعالیت‌های خوبی انجام شده است.

مدیر جامعه الزهرا تصریح کرد: وظیفه سنگینی در پژوهش، آموزش، تبلیغ و سایر مسائل داریم و بار سنگینی را باید به دوش خود احساس کنیم و از ظرفیت‌ها نهایت استفاده را بکنیم،باید داده‌های علمی حوزه را توسعه دهیم و برای این کار نیاز به تلاش زیادی داریم و البته شرایط سختی هم داریم و باید به شرایط فعلی جامعه توجه کنیم.

‌مدنی ادامه داد:تفکر سرمایه داری غرب می‌گوید ما تنها حریف هستیم اما ما در مقابل این گفتمان ایستاده ایم و وقتی در این میدان رقابت می‌کنیم و هماوردی می‌طلبیم و به فرموده پیامبر اسلام که «بَرَزَ اَلْإِسْلاَمُ کُلُّهُ إِلَى اَلْکُفْرِ کُلِّهِ» معتقدیم، باید پای این حرف بایستیم.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های جامعه الزهرا علیهاالسلام، اظهار داشت: به فضل و لطف خداوند متعال و همکاری اساتید، طلاب و مسئولان، در معاونت آموزش جامعه الزهرا علیهاالسلام، 20 رشته جدید را مصوب و یا تدوین کردیم و برای تصویب به شورای عالی سیاستگذاری فرستادیم.

مدیر جامعه الزهرا افزود: در سال گذشته، دوره‌های تربیت مدرس، تربیت مترجم در زبان عربی، انگلیسی و استانبول، تربیت مبلغ، تربیت مشاور، تربیت تدوینگر، تربیت پاسخگوی فقهی، تربیت پاسخگوی عقیدتی و دوره‌های مختلف علمی و مهارتی در شرایط و مشکلات اقتصادی برگزار شده درحالی که 53 درصد بودجه خود را در سال گذشته دریافت نکردیم.

‌مدنی با اشاره به اینکه بانوان طلبه در دوره تربیت تدوینگر متون با مشکلات فراوان توانستند موفق بدرخشند، گفت: امروز 12 کتاب تألیفی و تدوینی در جامعه الزهرا علیهاالسلام رونمایی می‌شود همچنین 30 کتاب در حال تألیف و تدوین داریم که امید است تا پایان سال رونمایی کنیم و این حجم کار با وجود مشکلات اقتصادی انجام شده است.

وی به نشریات جامعه الزهرا علیهاالسلام اشاره کرد و خاطرنشان کرد: هم اکنون یک نشریه علمی پژوهشی و دو نشریه در حال دریافت مجوز با درجه پژوهشی داریم؛ همچنین 16 نشریه علمی تخصصی داخلی راه اندازی شده است.

انتهای پیام/452/ش

R7854/P/S6,62/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد

 کودکستان‌ها در فرآیند آموزش و پرورش به عنوان زیربنای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شوند و باید در راستای سند تحول و توسعه کمی و کیفی این دوره مهم، گام های اساسی برداشته شود.

در همین راستا همتی‌فر، رئیس سازمان تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در فرایند مجوز دهی کودکستان‌ها، ما به موسسان آموزش‌های لازم را داده‌ایم و در انتهای آموزش گواهی صلاحیت مقدماتی را برای آن‌ها صادر کرده‌ایم.

وی افزود: همه مؤسسان باید گواهی صلاحیت را دریافت کنند. در حال حاضر بیش از ۱۴ هزار متقاضی تأسیس کودکستان جدید در سراسر کشور داریم.

او با بیان این که دوره توانمندسازی برای مربیان کودکستان‌ها در حال طراحی است؛ افزود: دوره تربیت مربی ارشد، حلقه میانی آموزش مربیان رشته تخصصی آغاز شده است که دوره اول آن در ۸ استان برگزار شده و در بقیه استان نیز برگزار می‌شود.

گفتنی است که توانمندسازی نیروی انسانی از اولویت‌های آموزش و پرورش محسوب می‌شود. آموزش فشرده و کیفی تمام نیروهای کودکستان از جمله مهمترین رویکردهای سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در کشورمان است.

گفتنی است که حضور در دوره‌های آموزشی اجباری و ضروری خواهد بود. شخصی که می‌خواهد در یک مرکز تربیتی خدمت کند باید دارای گواهینامه‌های لازم که در اساسنامه اشاره شده است، باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • اجرای طرح شنا برای ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • بیانیه مشترک حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) در حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب
  • ایران قوی با مدرسه قوی ساخته می‌شود
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • دوره توانمندسازی مربیان کودکستان‌ها در ۸ استان برگزار شد
  • طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است
  • دکتر طهرانچی: تربیت نسل جوان مبتنی‌ بر توانمندی و سودمندی است