Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-03-29@07:33:57 GMT

دعوای سیاسی "هند و پاکستان" به کامبوج رسید

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۵۸۶

دعوای سیاسی 'هند و پاکستان' به کامبوج رسید

خبرگزاری میزان- هند و پاکستان از زمان تشدید تنش ها بر سر کشمیر در بسیاری از مجامع منطقه ای و بین المللی یکدیگر را به باد انتقاد گرفته و جدال سیاسیون دو کشور همیشه ماجراساز بوده است و این بار دعوای سیاسی رقبای شبه قاره به کامبوج رسید. تاریخ انتشار: 17:46 - 29 آبان 1398 - کد خبر: ۵۶۹۴۱۵

به گزارش خبرگزاری میزان، شهر پنوم پن پایتخت کامبوج کشوری در جنوب شرقی آسیا میزبان نشست آسیا اقیانوسیه بود جایی که اعضای هیات های پارلمانی پاکستان و هند در آن حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جدال هیات های دو کشور زمانی ظاهر شد که «قاسم خان» سوری نائب رئیس مجلس پاکستان و رئیس هیات این کشور در نشست کامبوج در بخش هایی از سخنرانی خود به اوضاع کشمیر اشاره کرد و دولت هند را به باد انتقاد گرفت.

سخنان نماینده پاکستان واکنش تند رئیس هیات هندی را در برداشت تا جایی که نماینده هند با نزدیک شدن به محل سخنرانی، سعی کرد تا جلوی سخنرانی نائب رئیس مجلس پاکستان را بگیرد.

واکنش نماینده هند همزمان باعث ورود ماموران امنیتی به صحنه شد که سپس منجر به درگیری نسبی نماینده با ماموران و هدایت وی به خارج از محل اجلاس شد.

روابط پاکستان با هند از زمان لغو امتیازات خاص کشمیر از سوی دولت دهلی نو وارد دور شدیدی از تنش ها شده است. اسلام آباد در واکنش تند به این تصمیم، روابط با هند به عنوان رقیب سنتی خود را به پایین ترین سطح رساند و در گام های بعدی تجارت و حمل و نقل با این کشور را قطع و سفیر هند را نیز اخراج کرد.

حدود ۱۰۷ روز پیش نخست وزیر هند از تصمیم این کشور برای لغو خودمختاری نسبی و اختیارات ویژه منطقه جامو و کشمیر خبر داد. طبق اصل ۳۷۰ قانون اساسی هند، این منطقه به جز در مسایل دفاعی و امور خارجی، در سایر موارد از اختیارات خاص برخوردار بود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان سخنرانی هیات هندی نماینده جدال هیات کشمیر پارلمان پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا در کانال تلگرامی خود نوشت:

در عصر پیامبر (ص) مسجدی در مدینه ساخته شد که هدف از بنای آن، عبادت نبود؛ قرار نبود مشکل مسلمین در آن حل شود؛ بلکه قرار بود جایی برای تفرقه افکنی و نفاق باشد. رسول خدا برای تخریب آن مکان (که نام ضرار بر آن نهاده شد) ذره‌ای درنگ نکرد و وحی الهی نیز بر آن مهر تایید زد.

اکنون که احداث مسجد در پارک قیطریه نقل محافل است، تاریخ مسجد ضرار تداعی بیشتری پیدا می‌کند. همه می‌دانند محل قیطریه تهران (و محله چیذر در مجاور آن) از محلات قدیمی و متدین‌نشین بوده است و تعداد قابل اعتنایی مسجد، حسینیه و تکیه دارد و با جمعیت فعلی منطقه، نیازی به احداث مسجد جدید نیست. اگر هم چنین نیازی احساس شود، مردم منطقه از تمکن کافی برای توسعه مساجد فعلی و یا ساخت مسجد جدید، برخوردارند و نیازمند دولت و شهرداری نیستند.

آنچه این روز‌ها از تصمیم برای ساخت مسجد در پارک قیطریه برداشت می‌شود، نوعی بازی سیاسی و لجاجت است. از نوع همان بازی‌ها و لجاجت‌هایی که منافقین به هنگام ساخت مسجد ضرار کردند.

دیگر خبرها

  • واکنش تند مهاجری به خبر ساخت مسجد در پارک قیطریه؛ نوعی لجاجت است
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس با قالیباف
  • رئیس دفتر سیاسی حماس با قالیباف دیدار کرد
  • اخبار سیاسی ۸ فروردین؛ دیدار هنیه با رئیسی/تصویب ضوابط دستمزد/افزایش جرایم رانندگی
  • واکنش طالبان به حمله انتحاری علیه چینی‌ها در پاکستان
  • دیدار اسماعیل هنیه و هیات همراه با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با رهبر انقلاب
  • دیدار رئیس دفتر سیاسی حماس و هیئت همراه با رهبر معظم انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه با رهبر انقلاب
  • دیدار اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و هیات همراه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای