Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@23:07:57 GMT

سرمای شدید و یخبندان در انتظار اصفهان است

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۶۷۲

سرمای شدید و یخبندان در انتظار اصفهان است

کارشناس مسئول پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: با خروج سامانه سرد بارش‌زا از اواخر امروز، کاهش محسوس دما بین ۶ تا هشت درجه سانتی‌گراد و یخبندان و لغزندگی معابر عمومی و جاده‌ها تا روز جمعه انتظار می‌رود.

حجتالله علی عسگریان افزود: دیروز و امروز در بیشتر مناطق استان اصفهان بارش برف، باران و مه آلودگی داشتیم به‌ طوری که امروز بیشترین بارندگی‌ها در خوانسار، کبوترآباد و چوپانان نایین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه از فردا با خروج سامانه ناپایدار از استان، میزان ابرها کاهش می‌یابد، اظهار داشت: بیشترین کاهش دما در روز جمعه پیش‌بینی می‌شود و انتظار می‌رود دمای کلانشهر اصفهان در این روز به حدود سه تا چهار درجه زیر صفر برسد.

این کارشناس، سردترین شهر استان اصفهان را بویین و میاندشت با ۱۳ درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرمترین را خور و بیابانک با ۱۴ درجه اعلام و اضافه کرد: دمای هوای کلانشهر اصفهان فردا صبح به صفر درجه و در گرمترین ساعت به هشت درجه می‌رسد.

علی عسگریان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی دیگری از اوائل هفته آینده وارد اصفهان شود، گفت: فردا صبح نیز مه صبحگاهی در کلانشهر اصفهان خواهیم داشت.

جانشین پلیس راه فرماندهی انتظامی اصفهان از لغزنده بودن جاده‌های غرب این استان به دلیل بارش برف خبر داد و از رانندگان خواست با رعایت دقیق قوانین راهنمایی و رانندگی و احتیاط کامل در این جاده ها رانندگی کنند.

سرهنگ اصغر زارع به رانندگان توصیه کرد که از سفرهای غیرضروری در مناطق برف‌گیر استان خودداری کنند و با سرعت مطمئنه رانندگی کنند.
وی  همچنین از رانندگانی که قصد تردد در این جاده‌ها را دارند خواست که وسیله نقلیه خود را به زنجیر چرخ مجهز کنند و لباس گرم، غذای کنسرو شده و سوخت کافی به‌همراه داشته باشند.

برچسب‌ها هواشناسی پیش بینی هواشناسی برف و باران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هواشناسی پیش بینی هواشناسی برف و باران اصفهان هواشناسی پیش بینی هواشناسی برف و باران اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۶۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان

ایسنا/خوزستان مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی افزایش دما و رطوبت در استان خبر داد.

محمد سبزه‌زاری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا جو پایداری بر اغلب مناطق استان خوزستان حاکم است؛ تنها با گذر موج از مرزهای شرقی استان همچنان در ارتفاعات احتمال بارش‌های خفیف و نقطه‌ای دور از انتطار نیست. 

وی افزود: همچنین امروز برای اغلب مناطق استان خوزستان به ویژه بخش‌های جنوبی و شرقی، وزش باد متوسط و تندبادهای لحظه‌ای پیش‌بینی می‌شود بنابراین احتمال خیزش گرد و خاک‌های محلی و موقتی در برخی مناطق مورد انتظار است. 

سبزه‌زاری ادامه داد: از روز شنبه تا دوشنبه سامانه بارشی ضعیفی سبب رگبار پراکنده باران به همراه رعد و برق و وزش باد در بخش‌های شمالی، شرقی و ارتفاعات استان خوزستان خواهد شد و در دیگر بخش‌ها احتمال بارش‌های نقطه‌ای دور از انتظار نیست. روند دما تا یکشنبه افزایشی خواهد بود.

وی افزود: از امروز تا اواسط هفته آینده استقرار جریانات جنوبی سبب افزایش رطوبت در مناطق جنوب غربی تا جنوب شرقی و تا حدودی مرکزی خواهد شد. از اواسط هفته آینده سامانه بارشی جدیدی استان خوزستان را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته اهواز با ۳۶.۷ و دهدز با ۱۳.۲درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط خوزستان گزارش شده‌اند. تغییرات دمای اهواز در این مدت بین ۳۶.۷ و ۲۱.۹ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت
  • پیش‌بینی افزایش دما و گرد و خاک برای خوزستان
  • کاهش دمای هوا در استان
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • جاده‌ها لغزنده است رانندگان احتیاط کنند
  • بارش‌های رگباری و وزش باد در اصفهان شدت می‌گیرد/ دمای هوا تا ۵ درجه خنک‌تر می‌شود
  • پیش‌بینی آب و هوای اصفهان در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت