Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-18@14:13:26 GMT

اقامت بیش از ۵میلیون گردشگر در انزلی ثبت شد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۷۸۳

به گزارش ایلنا به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گیلان، شهرود امیرانتخابی گفت: «شهرستان انزلی بعد از رشت، بیشترین گردشگر اقامت‌کننده در شش ماهه اول سال جاری را به خود اختصاص داده است.»

او افزود: «این شهرستان در شش ماهه اول سال جاری میزبان ۵ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۹۶۷ گردشگر بوده که نشان‌دهنده رشد ۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.»

امیرانتخابی تصریح کرد: «بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز گیلان به‌عنوان یکی از کانون‌های مهم گردشگری شامل جاذبه‌های طبیعی و گردشگری زیادی همچون ساحل و دریا، تالاب انزلی، بندرگاه (با قدمت بیش از ۱۰۰ سال از قدیمی‌ترین بنادر کشور)، بوستان ساحلی بولوار، پل تاریخی غازیان، موزیک جیگا، کاخ میان پشته، پارک‌های جنگلی و محدوده تجاری و گردشگری منطقه آزاد به‌عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور است و هر ساله گردشگران زیادی به این شهرستان سفر می‌کنند.»

مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی گیلان افزود: «تالاب بین‌المللی انزلی یکی از تالاب‌های نادر ایران است که دارای ویژگی‌های خاص اقتصادی، گردشگری و ورزشی است. این تالاب ۲۵ هزار هکتار مساحت دارد که ۱۹ هزار هکتار از پهنه آن در حوزه جغرافیایی این شهرستان قرار دارد و در سال ۱۹۷۵ جز نخستین تالاب‌های ثبت‌شده در فهرست کنوانسیون بین‌المللی رامسر بوده است.»

منبع: ایلنا

کلیدواژه: گردشگری گردشگری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۷۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به وضعیت آبگیری تالاب شادگان، از ایجاد سازه‌هایی در مسیر تالاب به سمت دریا برای نگهداری آب بیشتر در تالاب خبر داد.
داود میرشکار اظهار کرد: تالاب شادگان یکی از ارزشمندترین تالاب‌های کشور است که خدمات اکوسیستمی قابل توجهی به کره زمین به ویژه خوزستان ارائه می‌دهد. وسعت این تالاب ۴۲۲ هزار هکتار و شامل اکوسیستم آب شیرین، شور و لب‌شور استو تنوع زیستی زیاد و ماهیان و پرندگان ارزشمندی دارد.
وی افزود: در سال آبی گذشته وضعیت این تالاب بسیار مناسب بود و حدود ۱.۹ میلیون مترمکعب آبگیری داشت و بعد از بارندگی اخیر هم وضعیت مناسب‌تری پیدا کرده است و در حال حاضر حدود ۹۳ درصد از مساحت این تالاب آب دارد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: یکی از ویژگی‌های خوب تالاب شادگان این است که آب‌ها و زهاب‌هایی که وارد آن می‌شود در انتها به اکوسیستم لب‌شور، شور و دریا می‌رسد بنابراین تنوع زیستی قابل قبولی در این تالاب داریم و در امنیت غذایی در دریا‌ها و تولید مثل آبزیان اقتصادی نقش بسزایی دارد.
میرشکار عنوان کرد: با توجه به تبخیر زیاد آب در خوزستان، برای نگهداری آب بیشتر در تالاب، سازه‌هایی در مسیر تالاب به سمت دریا ایجاد کرده‌ایم تا میزان تبخیر آب در تالاب کمتر و در نتیجه آب بیشتری در تالاب نگهداری شود.
وی خاطر نشان کرد: شش تالاب در استان خوزستان وجود دارد و در حال حاضر تالاب هورالعظیم ۶۳ درصد، تالاب شادگان ۹۳ درصد، تالاب بامدژ ۸۴ درصد، تالاب میانگران ۸۵ درصد، تالاب شیمبار ۹۳ درصد و تالاب بندون ۶۹ درصد آبگیری شده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان یاداور شد: یکی از موضوعات بسیار مهم در حفاظت از اکوسیستم تالاب، مشارکت مردم در امر حفاظت از تالاب است و این امر با اقتصادی شدن حفاظت، انجام‌شدنی است. در این راستا با دستور رئیس جمهور سند گردشگری تالاب شادگان تدوین شده و دستورات لازم برای اجرایی شدن آن نه تنها برای این تالاب بلکه برای سایر تالاب‌ها صادر شده است.
وی افزود: در حال حاضر نشست‌های تخصصی و کارشناسی در خصوص اجرایی شدن سند گردشگری تالاب شادگان برگزار شده و برنامه‌ریزی برای ایجاد زیرساخت‌ها و گردشگری بومی و محلی آن در حال انجام است. اعتبار بخشی از کار تامین شده و سند برای اصلاح به سازمان برنامه و بودجه ارجاع داده شده است و پس از اصلاح اعتبار تخصیص می‌یابد و اقدامات تکمیلی انجام می‌شود.

دیگر خبرها

  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • بیش از ۲۶.۶ میلیون نفر از جاذبه‌های گردشگری خوزستان بازدید کردند
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان
  • شناسایی مرغداری آلوده کننده تالاب انزلی با لاشه مرغ‌های تلف شده
  • مرغ داری آلوده کننده تالاب انزلی به مراجع قضایی معرفی شد
  • ارائه خدمت ۱۳۷ قایق به بیش از ۱۵ هزار گردشگر نوروزی بوشهر
  • ۶۷۵ هزار گردشگر نوروزی از خدمات دریایی استان بوشهر استفاده کردند
  • آبگیری ۹۳ درصدی تالاب شادگان
  • گردشگری بومی و نقش آن در شکوفایی اقتصاد مناطق
  • نقش ویژه شرکت توسعه سیاحتی سپاهان برای افزایش ماندگاری گردشگر در اصفهان