Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@03:26:41 GMT

امام جمعه شیراز: تخریب اموال عمومی پذیرفتنی نیست

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۷۸۳۱

امام جمعه شیراز: تخریب اموال عمومی پذیرفتنی نیست

امام جمعه شیراز گفت: رفتار اخیر برخی از معترضانی که شهر را تخریب و به اموال دولتی آسیب وارد کردند، پذیرفتنی نیست. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۸ استانها فارس نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، آیت‌الله لطف‌الله دژکام عصر امروز در جلسه شورای اداری استان اظهار داشت: رفتار اخیر برخی از معترضانی که شهر را تخریب و به اموال دولتی آسیب وارد کردند، پذیرفتنی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه شیراز اعتراض مسالمت‌آمیز را حق مردم دانست و گفت: مقابله نیروهای نظامی و مسئولان با آشوبگران ستودنی بود زیرا آنان تلاش داشتند امنیت شهر را برهم بزنند. 

وی با اشاره به اینکه از نگاه دین  هر فردی بخواهد نافرمانی مدنی داشته باشد، خودش آسیب می‌بیند گفت: مردم نگران گرانی بعد از اجرای این طرح نباشند زیرا مسئولان وظیفه دارند با سودجویان برخورد کنند. 

آیت‌الله دژکام مراکز علمی را مکلف کرد با نگاه علمی و تدبیر  برای رفع تورم چاره‌جویی کنند زیرا به نظر می‌رسد راه نجات امروز کشور برای مقابله با تورم رونق صنعت باشد.  

بخشی از خسارت‌های شیراز با اعتبارات ملی جبران می‌شود

حیدر اسکندرپور، شهردار شیراز نیز در این جلسه با ابراز تاسف از آنچه در روزهای اخیر در شهر شیراز و سایر نقاط کشور رخ داده است، عنوان کرد: به رغم فشارهای حداکثری بین‌المللی تدبیر سران نظام و در ذیل آن دولت دوازدهم شرایط نسبی در قیمت ارز و کالاها وجود داشت اما پس از این حوادث با شرایط عجیبی مواجه شده‌ایم.

شهردار شیراز با بیان اینکه ظرفیت‌های قانونی برای بیان نقد در جامعه وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه ظرفیت اجرایی برای تحقق این قانون‌ها وجود ندارد که سبب می‌شود یک اعتراض صنفی و اقتصادی یا اجتماعی به حوزه امنیتی و سیاسی کشیده شود.

دعوت امام جمعه شیراز و استاندار فارس از مردم برای حضور در راهپیمایی لبیک به رهبری‌‌خسارت‌های سنگین اغتشاشگران در‌‌ شیراز / 2 منطقه شهرداری به آتش کشیده شدنماینده مردم شیراز در مجلس‌: افرادی ‌سعی داشتند با موج سواری فقط به بیت‌المال آسیب وارد کنند

اسکندرپور از نمایندگان مجلس و سایر بزرگان و دست اندرکاران خواست با ایجاد ظرفیت‌های اجرایی لازم برای بیان مطالبات اجتماعی و اقتصادی از ورود این مباحث به حوزه‌های امنیتی جلوگیری شود.

شهردار شیراز با ابراز تاسف از اینکه زیرساخت‌های شهری شیراز در حوادث اخیر خسارت‌های بسیاری دیده است، عنوان کرد: تا کنون اقدامات ارزشمندی در زمینه هوشمندسازی به ویژه در حوزه  شهری انجام شده بود اما در مناطق مختلف شهرداری از جمله منطقه چهار، نه، 5 و 10 تقریبا همه زیرساخت‌های حوزه حمل و نقل و ترافیک را از دست دادیم و هزینه سنگینی به مردم شیراز تحمیل شده است.

وی با اشاره به وارد شدن میلیاردها تومان خسارت به زیرساخت‌های شهری، عنوان کرد: جبران این خسارتها ممکن است سبب معطل ماندن بخشی از پروژه‌های شهری شیراز شود و اقدامات اخیر و تخریب این اموال مردمی دشمنی محض با شهروندان شیرازی است. 

اسکندرپور با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی شهرداری شیراز عنوان کرد: شهرداری با فعالیت بیش از 2 هزار نفر از کارکنان در 72 ساعت، شب هنگام شهر را با همه اسیب‌ها تخریب‌ها تحویل می‌گرفت و صبح روز بعد در شرایطی مناسب به شهروندان تحویل می‌داد.

وی بیان کرد: تلاش‌ها برای ساماندهی تجهیزات و زیرساخت‌ها نیز آغاز شده است که با پشتیبانی نمایندگان و پیگیری استاندار فارس بخشی از خسارت‌های وارد شده به مردم شیراز از طریق اعتبارات ملی  جبران شود.

انتهای پیام/425

R41382/P4001/S6,61/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود

روز اول اردیبهشت ماه و همزمان با روز گرامیداشت شیخ اجل سعدی شیرازی کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی میزبان نشست علمی «جنگ و صلح از منظر سعدی» خواهد بود.

این نشست با همکاری اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان فارس و انجمن علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز برگزار می‌شود و ابوالقاسم فروزانی، عضو هیئت علمی بخش تاریخ دانشگاه شیراز در این نشست به بررسی دیدگاه سعدی در زمینه جنگ و صلح و بازتاب این موضوع در آثار این شاعر می‌پردازد.

این برنامه روز شنبه یکم اردیبهشت‌ماه ساعت ۱۷ در سالن کتابدار کتابخانه عمومی رئیسی اردکانی برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند از طریق پیوند Skyroom.online/ch/researchpl/fars به صورت زنده در این نشست شرکت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ‌نشست جنگ و صلح از منظر سعدی در شیراز برگزار می‌شود
  • دیدار مدیرکل بنیاد مسکن استان با امام جمعه قزوین
  • دیدار امام جمعه مهریز با فرمانده پادگان ارتش در مهریز 
  • تخریب بقیع زخم کهنه تاریخ اسلام است
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • مسامحه دستگاه‌های متولی حجاب پذیرفتنی نیست
  • قدردانی امام جمعه اشنویه از عملیات وعده صادق
  • حضور کاظم صدیقی در تریبون نماز جمعه از نگاه دو عضو جامعه روحانیت
  • علما مرزبانان سنگرهای عقیدتی هستند
  • آغاز بارش باران در استان‌های جنوبی کشور