Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هدایت الله جمالی پور عصر چهارشنبه با حضور در شیرخوارگاه حلیمه با کودکان نگهداری شده در این مجتمع دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار که علیرضا وارثی مدیرکل بهزیستی، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، مریم بیدخام مدیرکل اجتماعی استانداری، نیز حضور داشتند استاندار از قسمتهای مختلف موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی و شیرخوارگاه حلیمه بازدید کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا وارثی در این بازدید گفت: موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی با داشتن دو مجموعه شامل شیرخوارگاه حلیمه و مرکز امام علی در شهر محمدیه ضمن نگهداری کودکان بی سرپرست و بد سرپرست از سنین نوزادی و شیرخوارگی تا ۱۸ سالگی زمینه خدمت رسانی و تربیت آنها را بر عهده دارد.

وی بیان کرد: در استان ۴ مرکز دولتی و یک مرکز خصوصی با ظرفیت نگهداری ۱۸۶ کودک دایر شده و فعالیت می کند که با کمک موثر خیرین توانسته ایم خدمت رسانی مناسبی به این کودکان داشته باشیم.

مدیرکل بهزیستی استان قزوین تصریح کرد: اداره این دو مجموعه ماهانه ۱۸۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان هزینه دارد که یک سوم آن از طریق کمک های یارانه ای دولت تامین می شود و مابقی آن را تعدادزیادی از خیرین با نگاه خداپسندانه تامین می کنند.

وی افزود: امسال توانستیم ۵۷ نفر را از این مجموعه ترخیص کنیم که ۶ نفر به عنوان فرزندخواندگی سپرده شدند، ۳۷ نفر س از مددکاری به خانواده ها و ۱۱ نفر به اقوام نزدیک سپرده شدند، دو نفر دارای زندگی مستقل شدند و سه نفر به شهرستانها منتقل شدند.

وارثی اظهارداشت: همچنین ۲۶۳ نفر به خانواده بستگان نزدیک سپرده شدند و ماهانه ۳۵۰ هزار تومان کمک هزینه برای هر کودک از سوی بهزیستی پرداخت می کنیم و برای تحصیل نیز هر ماه ۵۰۰ هزارتومان پرداخت می شود.

منابع برای کاهش آسیب های اجتماعی کافی نیست

وی اضافه کرد: متاسفانه برای اجرای طرح های مقابله با ناهنجاری ها و کاهش آسیب های اجتماعی کافی نیست به طوری که از نظر اعتبارات جاری در رتبه ۳۰ کشوری هستیم و از لحاظ اعتبارات ملی در رده ۱۴ تا ۱۶ قرار داریم.

وارثی تصریح کرد: علیرغم همه مشکلات و تنگناها با تلاش مجموعه همکاران بهزیستی و بخش خصوصی همکار توانسته ایم در میزان جلب رضایت مندی ارباب رجوع و مراجعان رتبه اول کشوری را کسب کنیم.

وی بیان کرد: در حال حاضر ۲۱ هزار مددجو تحت پوشش خدمات بهزیستی هستند و اعتبارات ما از ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان افزایش یافت اما شرایط اقتصادی کشور و تورم ناشی از آن موجب شد این افزایش اعتبار همچنان جوابگوی نیازها نباشد.

در ادامه زاجکانی رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه راه فرشتگان آسمانی گفت: این مجموعه توسط خیرین بخش خصوصی اداره می شود و بسیاری از افرادی که کمک مستمر ماهانه دارند حتی برای ما ناشناخته هستند.

وی بیان کرد: مرکز شیرخوارگاه حلیمه با ۴۰۶۶ متر مساحت و ۲۹۳۷ متر زیربنا در سه طبقه با اعتبارات سفر رهبری ساخته شده و مرکز شماره دو به نام امام علی) ع) در شهر محمدیه با ۱۱۵۵ متر مربع مساحت و ۵۳۰ متر زیربنا در دو طبقه برای پسران به سن تکلیف رسیده فعالیت می کنند.

زاجکانی تصریح کرد: در این مراکز کودکان با روشی تربیت می شوند تا بتوانند آماده ورود به جامعه شده و روی پای خود بیاستند و خود را اداره کنند.

وی اظهارداشت: در شیرخوارگاه حلیمه ۱۰۶ کودک نگهداری می شود که ۵۶ نفر پرسنل این مجموعه که ۱۵ نفر آنها از سوی بهزیستی تامین شده مدیریت مجموعه را انجام می دهند.

استاندار قزوین با حضور در جمع کودکان شیرخوارگاه و در آغوش گرفتن آنها نسبت به این کودکان ابراز محبت کرد.

کد خبر 4777202

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل بهزیستی قزوین مددجویان بوشهر زلزله شهرکرد ایلام بارش برف گرگان قزوین شیراز بنزین قیمت بنزین بیرجند اصلاح قیمت حامل های انرژی خطبه های نماز جمعه هفته وحدت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۷۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند

سعیده صالح غفاری درباره هزینه نگهداری افراد دارای اوتیسم تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش تعرفه‌ها، هزینه ماهانه نگهداری این افراد بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان خواهد شد و این موضوع به شدت خانواده‌ها را درگیر مشکلات بسیاری خواهد کرد. متاسفانه بسیاری از کلینیک‌های توانبخشی حاضر به همکاری و بستن قرارداد با بیمه به دلایلی که از سوی خودشان مطرح می‌شود، نیستند. این مراکز می‌گویند که وجهی که ما از بیمه‌ها باید دریافت کنیم به موقع به از سوی بیمه پرداخت نمی‌شود.

صالح غفاری با بیان اینکه یارانه سازمان بهزیستی بسیار کم است، تصریح کرد: این یارانه پاسخگوی هزینه‌های مراکز نگهداری روزانه و حتی شبانه روزی که شاید به اندازه انگشتان دست این مراکز را در کشور داریم، نیست. بسیاری از مدیران این مراکز از این وضعیت گلایه دارند و در برنامه‌هایشان قصد تعطیلی این مراکز را دارند، چراکه هزینه‌های یک فرد اوتیسم با هزینه‌هایی که دولت به صورت حمایتی پرداخت می‌کند، اصلا قابل برابری نیست و خانواده هم امکان و توان پرداخت این هزینه‌ها را ندارد.

به گفته وی ماهیانه ۱۷ میلیون تومان برای نگهداری یک فرد بزرگسال اتیسیم از طرف مراکز هزینه می‌شود در صورتی که یارانه‌ای که بهزیستی به این مراکز پرداخت می‌کند بین ۴.۵ تا ۵ میلیون در ماه است و مابه‌التفاوت این هزینه را نه مرکزدار می‌تواند پرداخت کند و نه خانواده.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران تاکید کرد: درصورتی که مجتمع جامع خدماتی ساخته شود مدل مشارکتی در آن دیده شده است که تلاش می‌کنیم با کمک بخش خصوصی، خیرین و انجمن، دریافتی خانواده‌ها را کاهش دهیم.

مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران همچنین درباره غربالگری گفت: ما تاکید داریم که غربالگری سطح یک باید با همکاری معاونت بهداشتی وزارت بهداشت انجام شود در جلسه‌ای که چهارشنبه در هیئت دولت در مرکز برنامه‌ریزی استراتژیک ریاست جمهوری خواهیم داشت، این موضوع را مطرح خواهیم کرد. یکی از نیازهای ما که نیاز جامعه اوتیسم ایران است و در برنامه و سند ملی اوتیسم دیده شده است غربال زودهنگام است و این غربال زودهنگام به این شکلی که باید در سراسر کشور انجام شود، هنوز اجرایی نمی‌شود. یک غربال سطح دو و سطح سه هم داریم که سازمان بهزیستی و آموزش و پرورش به نوعی در حال اجرای آن‌ها هستند، اما برای آن‌ها باید جدیت بیشتری داشته باشند.

صالح غفاری تصریح کرد: ما خانواده‌هایی را که از سوی روانپزشک کودک و نوجوان تشخیص گرفته‌اند و کودکان کمتر از ۷ سال دارند را در سراسر کشور سعی کرده‌ایم که در هر جا بین ۳۰ تا ۵۰ نفر باشند تحت پوشش خدمات توانبخشی انجمن قرار دهیم.

منبع: خبرگزاری ایلنا

دیگر خبرها

  • افزایش ۷۰ درصدی تعداد تولدها از مادران غیر ایرانی در ۴ سال
  • جمع‌آوری یک میلیارد ریال زکات فطریه در خلیل‌آباد
  • اردوی تفریحی جامعه هدف بهزیستی ( زنان سرپرست خانوار) بهزیستی شاهین دژ
  • وجود ۴۱۵ پرونده در انجمن اتیسم همدان
  • بیش از ۶۰۰ خانواده متقاضی فرزند خواندگی هستند
  • ◄ معادله نامتوازن برای رانندگان کامیون؛ افزایش 300 درصدی هزینه ها و عدم افزایش کرایه ها
  • تهیه و نگهداری جوجه‌های رنگی در منازل خطرآفرین است
  • هزینه نگهداری یک اوتیسمی در ماه چقدر است؟/ کلینیک‌های توانبخشی قصد تعطیلی این مراکز را دارند
  • تاکید رئیس سازمان بهزیستی بر لزوم اجرای همه جانبه طرح «خانواده میزبان»
  • شهرداری همدان ماهانه ۱۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد