Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - مریم‌علیزاده؛ یکی از مهم‌ترین دلایل رونق فعلی اقتصاد کشور، حضور فعالانه شرکت‌های پتروشیمی در عرصه تولید و فروش و صادرات است. اما در این میان ادامه حیات این صنعت وابسته به اجرای طرح‌های توسعه‌ای و به روزرسانی است که تامین مالی این پروژه‌ها در شرایط فعلی متفاوت از گذشته خواهد بود. در این خصوص روز جاری و در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کیش‌اینوکس، پنل تخصصی به همت شرکت هلدینگ خلیج فارس و با حضور عشقی‌نژاد مدیرعامل شرکت مدبران اقتصاد، هاشمی نژاد مدیرعامل گروه مالی ساتا، محمود گودرزی معاونت بازار بورس تهران، مجید نوروزی معاون ناشران و پذیرش در بورس و جهانگیری سفیر سابق ایران در هلند برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پنل تخصصی به معرفی انواع روش‌های تامین مالی هلدینگ خلیج فارس در بورس پرداخته شد که در ابتدا مدیرعامل گروه مالی ساتا به ارائه چشم‌انداز اقتصاد ایران در سال آینده و تشریح وضع کنونی نقدینگی در کشور پرداخت. هاشمی‌نژاد ضمن ابراز نگرانی از وجود ۲هزار هزار میلیارد تومان نقدینگی در سطح جامعه گفت: این نقدینگی درحالی امنیت اقتصادی کشور را تهدید می‌کند که با معضل دیگری یعنی رکود در تولید و صنعت مواجه هستیم که به گفته وی مهم‌ترین عامل تشدید کننده شرایط فعلی، تحریک سمت تقاضا است. هاشمی‌نژاد معتقد است در شرایط رکود تورمی بهترین روش اتخاذ شده از سوی دولت می‌تواند افزایش بهره‌وری و گشایش اعتبارات باشد. وی در ادامه با ارائه آماری از بازدهی ۱۰ بازارهای مالی و سرمایه‌گذاری کشور، به بازدهی ۲۳۸۰ درصدی بورس در این مدت اشاره کرد و گفت: در طی ۱۰ سال گذشته به شهادت آمار، بازدهی سکه برابر با ۱۴۶۶ درصد و بازدهی دلار ۱۰۳۵ درصد گزارش بوده است که بورس با فاصله معناداری از این بازار، پیشتاز است. هاشمی‌نژاد در دایان با اشاره به خروج ۵۰ میلیارد دلاری سرمایه از کشور در سال‌های اخیر، تامین مالی پروژه‌های صنعتی به ویژه پتروشیمی را مهم‌ترین چالش پیش رو عنوان کرد و گفت: در شرایط فعلی که به سبب تحریم‌ها سرمایه‌گذاری خارجی متوقف شده، جهت دادن به حجم عظیم نقدینگی در کشور و استفاده از آن در حوزه پتروشیمی می تواند هم درد تورم را تسکین دهد و هم قوت قلبی برای تداوم پروژه‌های این صنعت باشد. در ادامه محمود گودرزی معاونت بازار بورس اوراق بهادار تهران نیز با اشاره به حضور ۵۰۰ هزار کد اولی از ابتدای امسال در بورس گفت: این تعداد سرمایه‌گذار جدید در بورس نقدینگی برابر با ۳۳۰۰ میلیارد تومان به بازار سرمایه تزریق کرده‌اند. وی با تاکید بر اینکه تا پیش از این ۸۰ درصد تامین مالی از بازار پول انجام می‌شد گفت: به دلیل نبود در تنوع ابزارهای مالی، بانک‌ها مهم‌ترین منابع تامین مالی به شمار می رفتند اما به دلیل مشکلات موجود در این روش تامین مالی، نیاز به سایر روش‌ها احساس شد که انتشار اوراق از مهم‌ترین آن‌هاست.به گفته وی تاکنون بیش ۱۲۰۰ میلیارد تومان اوراق از طریق بازار سرمایه به فروش رسیده که بخش عمده این تامین مالی در بورس از طریق اسناد خزانه دولتی بوده است. وی تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری پروژه را یکی از مهم‌ترین راه‌های تامین مالی طرح‌های پتروشیمی اعلام کرد و گفت: این روش تامین مالی نسبت به افزایش سرمایه شرکت‌ها مزیت‌های فراوانی دارد که معافیت مالیاتی، نقدشوندگی و کاهش زمان در تامین مالی از جمله این مزیت‌ها است. در ادامه مجید نوروزی معاون ناشران و پذیرش بورس تهران به ارائه اطلاعاتی در خصوص نحوه پذیرش شرکت‌ها در بورس اشاره کرد و گفت: از سال ۹۷ دستورالعمل‌های جدیدی در خصوص پذیرش شرکت‌ها در بورس تدوین شده که در سال آینده شاهد اعمال آن خواهیم بود. این مقام مسئول نیز مهم‌ترین مزیت صندوق پروژه را کوتاه کردن زمان تامین مالی عنوان کرد که شرکت‌های بورسی می‌توانند در زمان کمتری به سرمایه مورد نیاز خود دست یابند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اقتصاد ایران تامین مالی صنعت پتروشیمی افزایش سرمایه سازمان بورس اوراق بهادار تهران صندوق پروژه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، شهریور ماه سال گذشته بود که ولی الله سیف رئیس کل پیشین بانک مرکزی طی صحبت هایی از صورت های مالی یک بانک گفت که گویا در آن دستکاری هایی صورت گرفته بود. او گفت: یک بانک ۱۰ هزار میلیارد تومان سود نشان داده بود که با اعمال شرط گزارش حسابرسی تبدیل به ۲۰ هزار میلیارد زیان می‌شد. یکی از وزرای دولت قبل، حسن روحانی را از سقوط شاخص بورس ترساند و رئیس جمهور سابق نگذاشت بانک مورد حسابرسی درست قرار بگیرد!  ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000IsV

دیگر خبرها

  • مصوبه جدید مالیاتی مجلس: بورس از مالیات بر عایدی سرمایه معاف شد
  • فرصت طلایی «مشارکت مردم» در توسعه طلای سیاه
  • صادرات محصولات پتروشیمی یک میلیون تن افزایش یافت
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • صندوق‌های املاک و مستغلات بورس، مسیری برای کمک به بانک‌ها جهت رهایی از بنگاهداری
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • میزبانی فرابورس ایران از چهارمین صندوق املاک و مستغلات کشور ​
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • جزئیات مهم درباره صندوق املاک و مستغلات در فرابورس