Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-23@20:49:38 GMT

دستگیری سارق فضای مجازی با ۶۴۴کارت بانکی

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۲۰۹

دستگیری سارق فضای مجازی با ۶۴۴کارت بانکی

به گزارش اقتصادآنلاین، این فرد که از هکرهای شناخته شده استان است، پس از شکایت سه تن از شهروندان مبنی بر هک صفحات شخصی اینستاگرامشان توسط ماموران پلیس فتا شناسایی و در یکی از شهرهای مرکزی کشور دستگیر شد.

به گفته رئیس پلیس فتا مازندران، این هکر حرفه ای و سابقه دار با هک صفحات شخصی شهروندان در اینستاگرام پنج میلیارد ریال از آنها سرقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ حسن محمدنژاد گفت که این هکر پس از هک صفحات شخصی اینستاگرام سه شهروند مازندرانی، با ارسال لینک جعلی بانک به فالوورهای آنان به منظور خرید جزوه ، اقدام به برداشت از حساب بانکی آنان می کرد.

وی افزود که کارآگاهان و کارشناسان پلیس فتا پس از انجام تحقیقات دریافتند که متهم برای فرار از دست قانون و عدم شناسایی، محل زندگی خود را ترک و به شهرهای مرکزی کشور متواری شد که با انجام اقدامات اطلاعاتی محل اختفای وی شناسایی و با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا مازندران گفت که در بازرسی از مخفیگاه متهم علاوه بر کشف ۶۴۴ کارت بانکی، ۱۲۰ عدد سیم کارت و ۳۸۰ میلیون ریال وجه نقد نیز کشف و ضبط شد و متهم هم در تحقیقات به بزه انتسابی و برداشت غیر مجاز از حساب بانکی شهروندان به ارزش پنج میلیارد ریال اقرار کرد.

سرهنگ محمدنژاد به کاربران شبکه های اجتماعی توصیه کرد که قبل از استفاده از اپلیکیشن ها حتما نحوه ارتقای امنیت آنها را فرا بگیرند تا در دام مجرمان قرار نگیرند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: فضای مجازی هکرها کارت بانکی پلیس فتا شکایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،سرهنگ موسی بهاری افزود: در پی دریافت خبری مبنی بر کلاهبرداری از شهروندان به بهانه وام ازدواج، موضوع شناسایی و دستگیری متهم در دستور کار تیم ویژه مبارزه با جرایم سایبری انتظامی شهرستان قرار گرفت.

وی اضافه کرد: کارشناسان پلیس فتا با پایش صفحات مجازی و رصد اقدامات مجرمانه، موفق به شناسایی متهم شده و او را با هماهنگی قضایی دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی بوکان با اشاره به معرفی متهم به مرجع قضایی ادامه داد: شهروندانی که به این شیوه مورد کلاهبرداری واقع شده‌اند، می‌توانند جهت اعلام شکایت و تشکیل پرونده به پلیس فتای انتظامی بوکان مراجعه کنند.

سرهنگ بهاری بیان کرد: اگر متقاضیان قبل از هرگونه پرداختی یا ارائه مدارک شناسایی برای تحقیق و استعلام صحت پرداخت وام از طریق بانک مربوط اقدام کنند، به آسانی از وقوع این نوع کلاهبرداری ها پیشگیری می شود.

دیگر خبرها

  • دستگیری سه سارق به عنف در شهرستان اهر
  • دستگیری عامل تخریب اموال شهروندان در جنوب غرب تهران
  • دستگیری کلاهبردار وام ازدواج در بوکان
  • کلاهبرداری میلیاردی رمال به بهانه درمان فرزند در کازرون
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو و به عنف
  • سلطان کوکائین در تهران دستگیر شد
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در بوکان
  • دستگیری سارق حرفه‌ای خودرو توسط کارآگاهان پلیس آگاهی
  • دستگیری سارق کالا در باشت
  • عملیات گاندو برای دستگیری سلطان کوکائین؛ سلطان کوکائین کیست و چطور بازداشت شد؟