Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-25@21:14:54 GMT

ایندیپندنت: حریری قصد کناره‌گیری از سیاست را دارد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۲۵۰

ایندیپندنت: حریری قصد کناره‌گیری از سیاست را دارد

سایت این روزنامه عرب زبان به نقل از این منابع اشاره کرد، تصمیم سعد حریری، نخست وزیر مستعفی لبنان به دلیل در جا زدن مداوم در بحران دولت است چراکه درباره ترکیب کابینه آینده بین او و حزب‌الله لبنان و هم‌پیمانانش اختلافاتی به وجود آمده است.
به گزارش ایسنا، حریری نتوانسته حزب‌الله و جریان آزاد ملی (وابسته به جبران باسیل) را برای تشکیل دولت تکنوکرات غیرسیاسی متقاعد کند و نیر دریافته که وضعیت اقتصادی و مالی کشور وارد مرحله فروپاشی شده و ماموریت نجات تنها از دست تیمی متخصص برمی‌آید که اعتماد معترضان و کشور‌های عربی و غربی (اعطاکنندگان در کنفرانس "سیدر") را جلب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به خصوص تکیه بر نقش فرانسه در مقابل حزب‌الله لبنان دیگر کارساز نیست.

این منابع تصریح کردند، کریستوف فارنو، فرستاده رئیس‌جمهوری فرانسه و مدیر اداره خاورمیانه و شمال آفریقا در وزارت خارجه این کشور که اخیرا به بیروت سفر و با هیئتی از حزب‌الله و روسای سه گانه این کشور دیدار کرد بنا به اطلاع این سایت، وضعیت لبنان را "بد" توصیف کرده است.

سایت ایندیپندنت عربی آورده است: راه حل لبنان در تشکیل دولت تکنوکرات شامل وزیران مستقل غیرسیاسی است که قادر به تحقق اصلاحات موردنظر باشند.

این سایت نیز مانند دیگر مقامات غربی کمک‌ها به لبنان را به ترکیب دولت آینده این کشور ربط داده است.

منبع: فرارو

کلیدواژه: استعفای حریری اعتراضات لبنان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه العهد، «سجیع عطیه» از نمایندگان پارلمان لبنان در گفت و گویی رادیویی تاکید کرد: اواخر هفته جاری و یا نهایتا هفته آینده زمانی تعیین کننده برای توافق درباره انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان است.

وی در ادامه افزود: فراکسیون اعتدال ملی لبنان در روزهای آینده نتیجه رایزنی های خود درباره موضوع انتخاب رئیس جمهور جدید را اعلام خواهد کرد، همزمان با این مساله قرار است که «جبران باسیل» رهبر جریان ملی آزاد با «سمیر جعجع» رئیس حزب قوات لبنانی دیدار و گفت و گو داشته باشد.

وی تاکید کرد: اعضای فراکسیون اعتدال ملی همچنین در روزهای آینده دیداری با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان خواهند داشت و در این جلسه به طور جدی درباره خروج از خلاء ریاست جمهوری رایزنی خواهند کرد.

نماینده پارلمان لبنان با اشاره به وجود فشارهایی از سوی فرانسه و آمریکا برای انتخاب رئیس جمهور جدید لبنان و خروج از خلاء طولانی ریاست جمهوری، تاکید کرد: من از گروه های سیاسی لبنانی می خواهم که با در نظر گرفتن منافع ملی موانع را کنار گذاشته و مسیر را برای انتخاب رئیس جمهور جدید هموار کنند.

کد خبر 6086726 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • هشدار درباره آینده اقتصاد ایران
  • یوفا تهدید کرد: احتمال محرومیت اسپانیا از یورو
  • تصاویر نادر رنگی از اوج قدرت آلمان نازی / ماشین‌های خودران در نیم قرن پیش / زنجیره اتفاقات پس از ترور رفیق حریری / تماشای زیبایی‌های جهان از آسمان با کیفیت 4K
  • چاقوکشی در مدرسه‌ای در منطقه ولز در انگلیس
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد / امنیت شغلی اطمینان کارگر به آینده شغلی خود است / هدایت اعتبارات بانکی به سمت تولید ضروری است
  • سیاست دولت سیزدهم در حوزه فرودگاهی رشد متوازن است
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • آغاز‌گر اصلاحات بزرگ
  • هفته تعیین‌کننده برای انتخاب رئیس‌جمهور جدید لبنان
  • مقاومت منطقه معادلات جدیدی را به صهیونیست‌ها تحمیل کرده است