Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ائتلاف «النصر» عراق خواستار تجدید نظر ایران در سیاست‌هایش در قبال عراق شد و گفت: تهران باید طرف‌های ایرانی را که در تشکیل دولت عراق نقش دارند، مجازات کند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر سابق عراق و رئیس ائتلاف «النصر» گفت که ایران باید در سیاست‌های خود در قبال عراق تجدید نظر کند.

وی که با شبکه العربیه گفت‌وگو می‌کرد، ایران را به دخالت در امور داخلی عراق متهم کرد و گفت تهران باید در سیاست‌های خود در خصوص عراق بازنگری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدر العبادی ادعا کرد، تهران باید طرف‌های ایرانی را که در تشکیل دولت عراق نقش دارند، مجازات کند.

نخست‌وزیر سابق عراق افزود: آنچه در نیویورک تایمز آمده است، میزان دخالت ایران در عراق را افشا می‌کند.

اشاره العبادی به گزارش دو روز پیش روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز و وبگاه اینترسپت است که بر اساس برخی اسناد ادعایی، مدعی دخالت ایران در امور داخلی عراق شده بود.

وی با طرح این ادعا که «اعتراض و مواضع ما علیه دولت عبدالمهدی به دلیل کشتار معترضان عراقی است»، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام شد.

العبادی در حالی این ادعاها را مطرح کرده که در دوران نخست‌وزیری خود در عراق، از سوی ناظران به‌خاطر هماهنگی مستمر با سیاست‌های آمریکا در منطقه مورد انتقاد قرار داشت.

وی در آخرین ماه‌های نخست‌وزیری خود نیز از همکاری با تحریم‌های آمریکا علیه ایران سخن گفته بود که انتقادات وسیعی را در عراق برانگیخت. او گفته بود عدم همراهی بغداد با سیاست‌های تحریمی آمریکا علیه ایران، به ضرر عراق است. این در حالی بود که حجم تجارت عراق با ایران در سال به میلیاردها دلار می‌رسید./ فارس

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در فضای مجازی نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌ منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

حسین امیرعبداللهیان تاکید کرد: «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاورد‌های نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین اعلام کرد به زودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

 

 

دیگر خبرها

  • سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا| برتری شهرداری مقابل پلیس عراق
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه‌های بسکتبال غرب آسیا
  • اولین بازی نیمه نهایی باشگاه های بسکتبال غرب آسیا
  • فیلم/ تمدید صادرات گاز ایران به عراق
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان عازم ترکمنستان شد
  • تمدید قرارداد صادرات گاز ایران به عراق پنج سال دیگر
  • قرارداد صادرات گاز ایران به عراق تمدید شد
  • امیرعبداللهیان از استاندار‌های دوگانه غرب انتقاد کرد
  • امیرعبداللهیان از استاندارهای دوگانه غرب انتقاد کرد