Web Analytics Made Easy - Statcounter

آئین تکریم و معارفه مدیرکل سابق جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد حاشیه‌های جالبی از جمله رد پای نمایندگان در تغییر مدیریت‌ها تا شهادت مدیرکل سابق در تایید خوش ذاتی مدیرکل جدید را به همراه داشت. ۲۹ آبان ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۸ استانها کهگیلویه و بویراحمد نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، آئین تکریم  رضا دهبانی‌پور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد و معارفه محمد علی پیرسبزی مدیرکل جدید با حضور معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل امروز استان‌های این وزارتخانه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا دهبانی‌پور مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد در این آئین گفت: فرهنگ اولویت و مقدم است اما در این زمینه تنها شعار می‌دهیم تا جایی که اعتبارات فرهنگی دردی را از دردهای این حوزه دوا نمی‌کند و در واقع در زمینه اعتبار جزو دستگاه‌های آخر هستیم.

وی با اشاره به اینکه به تعبیر مقام معطم رهبری « فرهنگ اکسیژن است»، افزود: هنوز ساختن راه ارتباطی و پل بسیار با اولویت‌تر از فرهنگ بوده در حالی که ما مخالف فعالیت‌های عمرانی نیستیم ولی معتقدیم پل بدون ساختن فرهنگ به جایی نمی‌رسد.

دهبانی‌پور خواستار توجه بیش از پیش به فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان پاسخگوی عمل فرهنگ و هنر شد و ادامه داد: بعد از 40 سال در راستای تمرکز زدایی از برنامه‌ها و عدالت فرهنگی جشنواره‌های فرهنگی در مناطق محروم از جمله دهستان زیلایی بویراحمد برگزار شد.

وی با تقدیر از اعضای شورای فرهنگ عمومی، نماینده مقام معطم رهبری در استان، اعضای شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه و مجموعه فعالان عرصه فرهنگ و هنر به دلیل همکاری و تعامل سازنده در دوران مدیریتش، تاکید کرد: تنها گزینه سید موسی خادمی انسانی پرکار، اخلاق مدار و ارزشمند و  اولین استاندار دولت یازدهم برای فرهنگ و ارشاد اسلامی بودم.

دهبانی‌پور با اشاره به جدل‌ها خود و علی محمد احمدی استاندار سابق کهگیلویه و بویراحمد در فضای رسانه‌ای خاطرنشان کرد: نباید قدرنشناسی کنم استاندار سابق و مجموعه معاونانش کمک‌ها به حوزه فرهنگ و ارشاد کردند.

وی بیان کرد: جا دارد از همکاری نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی تقدیر کنم هرچند در فرایند کار با ما ناسازگاری کردند ولی من آنان را می‌بخشم زیرا تغییر طبیعی بوده و آنها نیز پیگیری‌های برای تغییر داشتند.

دهبانی‌پور فعالیت‌ انجمن‌های فرهنگی و هنری را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: انجمن‌ها به عنوان محور کار باید حمایت و هدایت شوند زیرا در غیر این‌صورت بدون شک کار می‌ماند و پیشرفتی حاصل نمی‌شود.

وی تصریح کرد: در دوران مسئولیتم مجموعه دستگاه قضایی از جمله رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان به مثابه یک همکاری نهایت همکاری را با مجموعه فرهنگ و هنر داشتند و در واقع خویشتن داری جزو مهمترین برنامه‌های در دستور کارشان در این حوزه بوده است.

دهبانی‌پور خطاب به حاضران در این نشست گفت: شهادت می‌دهم پیرسبزی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی استان انسان خوش ذاتی است و در این مدت که افرادی زیادی برای مدیر شدن برای مصاحبه رفتند و در واقع مطرح بودند با وجود وابستگی به برخی افراد خللی در کار فرهنگ پیش نیامد.

نخستین جشنواره ملی فناوری‌های فرهنگی برگزار می‌شود + فیلمسیزدهمین جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام از امروز در گنبدکاووس آغاز می‌شوددرخواست 200 میلیارد تومان برای بیمه با‌کیفیت‌تر فرهنگیان

وعده « پیرسبزی» به هنرمندان

معاون سیاسی، امنیتی و فرهنگی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست خاطرنشان کرد: معارفه را رحمت می‌دانم و باید فردی که به عنوان مدیر انمتخاب و معرفی می‌شود به صورت لحظه‌ای مراقبت کند تا با شرف مسئولیت را به پایان برساند.

احد جمالی با اشاره به اینکه بررسی‌های که داشته‌ام نشان می‌دهد تاکنون افراد توانمند و با تدبیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده‌اند، افزود: در راستای اهداف نظام و دولت آمادگی همکاری با این مجموعه را داریم.

وی تصریح کرد: در استان‌های بزرگ و صاحب نام و نشان در حوزه فرهنگ و هنر از جمله فارس، قم، خراسان رضوی و تهران بوده‌ام ولی ظرفیت‌ها و پتانسیل این حوزه در کهگیلویه و بویراحمد مثال زدنی است.

معاون قران و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این آئین ابراز کرد: جامعه پذیری یکی از نکات مهم عرصه‌های علوم اجتماعی و فرهنگی است که ارکانی از جمله آگاهی و اعتقاد راسخ به کرامت انسانی دارد.

عبدالهادی فقیهی‌زاده فرهیختگی را مرهوم دو عنصر آگاهی و کرامت انسانی دانست و ادامه داد: زمینه سازی برای رشد فرهیخگی و جامعه پذیری با ابزارهای فرهنگ، هنر و رسانه با تمامی شاخه‌ها در عصر جدید  ضروری است.

محمد علی پیرسبزی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد خطاب به فعالان عرصه فرهنگ و هنر گفت: شک نکنید این اداره در دوران مدیریتم دیوار بلندی نیست که دسترسی سخت باشد و البته چنان هم سست نیست که با هر تلنگری بلرزد.

انتهای پیام/541/ ت

R41452/P/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت

به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب،محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه امروز چهارشنبه (۲۹ فروردین ۱۴۰۳) هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران، گفت: رزمندگان اسلام افتخار بزرگی آفریدند. انتقام سخت از آستین فرزندان امام و رهبری بیرون آمد و هیمنه رژیم صهیونیستی را فرو ریخت. این اقدام مایه مباهات همه آزادگان و مستضعفان جهان شد و شکوه و عظمت فرزندان انقلاب را نشان داد.

اسماعیلی با اشاره به اقدام جدید شورای فرهنگ عمومی، اذعان کرد: برای پیشرفت حوزه اقتصاد این حوزه را در شورای فرهنگ عمومی با یک پیوست فرهنگی توأم کردیم. این پیوست با هدف لحاظ شدن همه الزامات فرهنگی در پیشرفت‌های اقتصادی تهیه شد که به زودی به صورت عمومی منتشر می‌کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به جلسه شورای انقلاب فرهنگی، بیان کرد: تصویب اولیه سند ملی ثبت پوشش ایرانی- اسلامی را داشتیم. این سند از زمان ابلاغ اجرایی می‌شود نتایجش در جامعه قابل مشاهده است.

اسماعیلی با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب، اذعان کرد: امروز در جلسه دولت با هماهنگی با سازمان برنامه و بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مقرر شد برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در موضوع تخصیص یارانه فرهنگی برای نمایشگاه کتاب در سال جاری، با ابعاد گسترده‌تر نسبت به سال‌های گذشته انجام شود. همه ساله به دانشجویان، طلاب و اساتید دانشگاه یارانه تخصیص می‌دادیم و از امسال با برنامه‌ای که داریم یارانه فرهنگی به سایر اقشار هم توسعه می‌یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بلیط کنسرت ارزان می‌شود
  • وزیر ارشاد: قیمت بلیط کنسرت‌ها به زیر یک میلیون تومان کاهش می‌یابد
  • بلیط کنسرت‌ ارزان می‌شود
  • با عملیات وعده صادق هیمنه رژیم صهیونیستی فروریخت
  • برگزاری نخستین یادواره ۲۸ شهید فرهنگ، هنر و رسانه کهگیلویه و بویراحمد
  • شهدای هنر و رسانه از تحریف وقایع جنگ جلوگیری کردند
  • موافقت رهبر انقلاب با عفو ۵ نفر از محکومان تعزیرات حکومتی کهگیلویه و بویراحمد
  • تجلیل سازمان بسیج هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد از هنرمندان
  • افتتاح ۹۴۰ باب واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد
  • اسماعیلی: گفتگوی ایران فرهنگی را گسترش داده ایم