Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@02:11:06 GMT

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ شهادت داد

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۳۶۷

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا علیه ترامپ شهادت داد

«گوردون ساندلند» سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا صبح روز چهارشنبه به وقت محلی با حضور در چهارمین جلسه علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور، توضیحاتی را درباره ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» ارائه کرد.

گوردون ساندلند در این جلسه علنی اعلام کرد که «رودی جولیانی» وکیل شخصی ترامپ به دنبال این بوده است که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین را مجبور به انجام تحقیقات درباره فعالیت‌های اقتصادی رقبای سیاسی ترامپ در اوکراین (مشخصاً پسر جو بایدن معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و از رقبای احتمالی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰) کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا، وکیل شخصی ترامپ تلاش کرده است که دیدار زلنسکی با ترامپ در کاخ سفید را منوط به آغاز این تحقیقات کند و اصطلاحاً یک «بده بستان» انجام دهد.

وی در ادامه به حاضران در جلسه علنی تحقیقات استیضاح و در رأس آن‌ها «آدام شِف» رئیس کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «رئیس جمهور به ما دستور داد که با رودی [جولیانی]در تماس باشیم. ما نمی‌خواستیم با آقای جولیانی همکاری کنیم، اما ساده بگویم که مجبور بودیم این شرایط را بپذیریم. همه ما می‌دانستیم که اگر از همکاری با آقای جولیانی امتناع کنیم، یک فرصت مهم برای مستحکم کردن روابط بین آمریکا و اوکراین را از دست خواهیم داد.»

سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا در پاسخ به سؤال رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان این کشور درباره تعلیق کمک‌های آمریکا به اوکراین نیز اظهار داشت: «من سخت تلاش کردم که بدانم چرا این کمک تعلیق شد، اما هیچ‌گاه پاسخ روشنی دریافت نکردم. در شرایطی که هیچ توضیح معتبری درباره دلایل تعلیق این کمک وجود نداشت، من بعداً به این باور رسیدم که از سرگیری کمک‌های امنیتی به اوکراین اتفاق نخواهد افتاد، مگر در صورتی که دولت اوکراین طی بیانیه‌ای رسمی تعهد خود به انجام تحقیقاتی که آقای جولیانی از آن‌ها خواسته بود را اعلام کند.»

ماجرای رسوایی موسوم به «اوکراین گیت» پس از آن آغاز شد که افشاگر یا افشاگرانی از کاخ سفید به رسانه‌ها و نمایندگان کنگره اطلاع دادند که ترامپ در جریان مکالمات تلفنی از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته است که دستور انجام تحقیقاتی را در مورد تخلفات مالی احتمالی پسر «جو بایدن» معاون سابق رئیس‌جمهور آمریکا (باراک اوباما) صادر کند. به گفته افشاگران، ترامپ حتی ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین را منوط به پذیرش این خواسته کرده است.

نانسی پلوسی و دیگر نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، درخواست ترامپ از رئیس‌جمهور اوکراین برای انجام تحقیقات علیه بایدن و گروکشی از اوکراین در این قضیه را مصداق سوءاستفاده از قدرت خوانده و به همین دلیل روند استیضاح وی را کلید زده‌اند.

نخستین جلسه علنی تحقیقات استیضاح دونالد ترامپ در کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا به ریاست آدام شِف، هفته گذشته برگزار شد و چهارمین جلسه نیز اکنون (صبح روز چهارشنبه به وقت واشنگتن) در حال برگزاری است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: اتحادیه دونالد ترامپ استیضاح ترامپ اوکراین گیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد

دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین گفت انگلیس رسما «والری زالوژنی» فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین را به عنوان سفیر در کشورش پذیرفت و به زودی قرار است مشغول به کار شود.

به گزارش مشرق، «میخائیل پودولیاک» دستیار ارشد رئیس‌جمهور اوکراین طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ۲۴ کی‌یف بیان کرد: «از آنجایی که من متوجه شده‌ام، همه چیز رسما به توافق رسیده است. طبق دستورالعمل‌های تایید شده توسط وزارت خارجه، والری زالوژنی در انگلیس سفیر خواهد شد. البته چند هفته‌ای طول خواهد کشید تا در مورد برخی از رویه‌های تدارکاتی آن توافق کنیم.»

طبق گزارش خبرگزاری تاس، وزارت امور خارجه اوکراین در اوایل ماه مارس گفته بود که «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین با نامزدی زالوژنی به عنوان سفیر اوکراین در انگلیس موافقت کرد.

رئیس جمهور اوکراین پیشتر والری زالوژنی را از فرماندهی کل ارتش اوکراین برکنار و ژنرال «آلکساندر سیرسکی» را به جای او در این سمت منصوب کرد.

فرمانده سابق نیروهای مسلح اوکراین در ماه نوامبر مصاحبه‌ای را با نشریه اکونومیست انجام داد و وضعیت میدان جنگ را «بن‌بست» توصیف کرد.

پس از انتشار این گزارش، جنجال‌های فراوانی به پا شد و رابطه رئیس‌جمهور و وزیر دفاع اوکراین با والری زالوژنی دچار مشکلاتی شد که در نهایت به برکناری او منجر شد.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • زالوژنی سفیر اوکراین در انگلیس شد
  • آخرین تحولات اوکراین | درخواست کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • تحولات اوکراین|توقع کی‌یف از اتحادیه اروپا بعد از کمک آمریکا
  • درخواست سوئد برای تحریم جدید علیه انرژی روسیه
  • ترامپ اوکراین را بخشی از روسیه می‌داند
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • اتحادیه اروپا درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • ارسال سلاح به کی‌یف و اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران
  • رویترز: اتحادیه اروپا امروز درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد
  • رویترز : اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) درباره تحریم ایران تشکیل جلسه می‌دهد