Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-24@21:21:21 GMT

واکنش ریاض به تصمیم واشنگتن درباره کرانه باختری

تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۵۸۴۸۳۷۴

 به گزارش مهر به نقل از النشره، وزارت خارجه عربستان به تصمیم آمریکایی ها درباره شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری واکنش نشان داد.

در بیانیه وزارت خارجه عربستان آمده است: تصمیم ایالات متحده آمریکا در تغییر موضع خود در قبال شهرک های اسرائیلی در کرانه باختری مردود است. فعالیت های شهرک سازی که اسرائیل انجام می دهد با قانون بین المللی مغایرت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه عربستان بیان کرد: تحقق صلح همواره با رسیدن ملت فلسطین به حقوق مشروع بر اساس صلح عربی و قطعنامه های مشروع بین المللی محقق می شود.

شایان ذکر است که مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرده است که این کشور دیگر شهرک‌های اسرائیل را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

این در حالی است که پیش از این آمریکا شهرک‌سازی در اراضی فلسطین را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌دانست.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۵۸۴۸۳۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از القدس العربی، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن به موضع گیری درباره غزه پرداخت.

ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن خواستار فشار بر رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از حمله به رفح در جنوب نوار غزه و کشتار جدید شد.

الصفدی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برای جلوگیری از حمله اسرائیل به رفح همه باید فشار وارد کنند.چنین حمله‌ای به معنای کشتار دیگری خواهد بود.

وزیر خارجه اردن همچنین افزود: افراطی ها در اسرائیل خواهان منفجر کردن اوضاع در کرانه باختری هستند.

این درحالی است که وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد: ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۶ کشتار و جنایت دیگر را علیه فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. در این حملات ۵۴ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۰۴ نفر هم زخمی شدند.

شمار کلی شهدای غزه تا این لحظه به ۳۴ هزار و ۱۵۱ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۷ هزار و ۸۴ نفر افزایش یافته است. هنوز هزاران نفر نیز مفقود یا زیر آوار هستند. همچنین بیش از ۷۲ درصد قربانیان جنگ در غزه زن و کودک هستند.

کد خبر 6085578

دیگر خبرها

  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • مخالفت هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش هرتزوگ با تحریم گردانی در ارتش رژیم صهیونیستی توسط واشنگتن
  • واکنش وزارت خارجه به اتهام تازه آمریکا علیه ایران
  • واکنش وزارت خارجه عربستان به گورهای دسته جمعی بیمارستان ناصر غزه
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • آلمان: تشدید حملات شهرک‌نشینان صهیونیست به فلسطینیان نگران‌کننده است
  • موضع گیری جدید اردن درباره غزه و کرانه باختری
  • یورش صهیونیست‌ها به خانه‌های فلسطینیان در کرانه باختری